株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

モバイルオペレーターのための次世代サービス導入戦略

Next-Generation Service Deployment Strategies For Mobile Operators

発行 Analysys Mason 商品コード 316387
出版日 ページ情報 英文 PPT and PDF (26 slides)
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
モバイルオペレーターのための次世代サービス導入戦略 Next-Generation Service Deployment Strategies For Mobile Operators
出版日: 2014年10月16日 ページ情報: 英文 PPT and PDF (26 slides)
概要

従来型のオペレーターサービスはオーバーザトップ(OTT)企業が提供するサービスにその座を奪われ続けていますが、オペレーターは未だに適用戦略を決めかねています。

当レポートでは、オペレーターが次世代通信サービス戦略を考慮もしくは改善する際に利用可能な選択肢について分析しています。

主な提供内容

  • オペレーターが戦略を策定する際に検討する必要があるいくつかの主な問題の分析
  • オペレーターが利用可能な以下の導入オプションの概要
    • フルIPマルチメディアサブシステム(IMS)
    • ホステッドもしくはパーシャルIMS
    • ホールセールクラウド型サービス
    • 社内もしくは専有
    • 提携
  • 通信オペレーター内の戦略、マーケティング、製品および革新チームに向けた提言

目次

エグゼクティブサマリー

オペレーターの次世代サービス戦略に対する主な検討事項

次世代サービス導入モデルの分析

著者・ Analysys Masonについて

目次

Many operators are looking beyond a services-network dichotomy with next-generation service architecture and platform business models.


Traditional operator services continue to be displaced by alternatives from over-the-top (OTT) players, yet operators are still to decide on a reference strategy. This Viewpoint analyses the options available to operators that are considering or refining their next-generation communication services strategies.


This Viewpoint provides:

  • analysis of several key issues that operators need to consider when formulating their strategies
  • an overview of the following deployment options available to operators:
    • full IP Multimedia Subsystem (IMS)
    • hosted or partial IMS
    • wholesale cloud-based services
    • in-house or proprietary
    • partnerships
  • recommendations for strategic, marketing, product and innovation teams within telecoms operators.

About the author

Stephen Sale (Principal Analyst) is the lead analyst for Analysys Mason's Mobile Services and Next-Generation Services research programmes. His primary areas of specialisation include next-generation communication services, over-the-top (OTT) player strategies and mobile pricing. He also has extensive experience in analysing mobile operator strategies and forecasting mobile service markets. Before joining Analysys Mason in 2004, Stephen worked in the industry on areas that include VoIP, next-generation service architecture and broadband access. He has a degree in economics and an interdisciplinary Mres from the University of London.

Table of Contents

  • Executive summary
  • Recommendations
  • Key considerations for operators' next-generation service strategies
  • Analysis of next-generation service deployment models
  • About the author and Analysys Mason
Back to Top