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市場調査レポート

分析ソフトウェアソリューション:世界市場の予測 2015-2019年

Analytics Software Solutions: Worldwide Forecast 2015-2019

発行 Analysys Mason 商品コード 312858
出版日 ページ情報 英文 33 slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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分析ソフトウェアソリューション:世界市場の予測 2015-2019年 Analytics Software Solutions: Worldwide Forecast 2015-2019
出版日: 2015年10月20日 ページ情報: 英文 33 slides
概要

世界の通信サービスプロバイダー向け分析ソフトウェア市場は、2013年の21億米ドルから38億米ドルへと12.9%のCAGRで拡大することが予測されています。

当レポートでは、世界の分析ソフトウェアソリューション市場について調査し、通信市場向け分析ツールの2つの2次セグメント(ビジネス分析・収益保証)の5カ年予測、主な市場成長促進因子・阻害因子の分析とそれらの予測期間中における変化、および市場に影響を及ぼす地域的動向の分析などをまとめ、お届けいたします。

エグゼクティブサマリー

提言

  • CSPへ
  • ベンダーへ

予測

  • ビジネス分析収益は、分析ツールアプリケーションの増加と地域的拡大に促進され、予測期間中に成長する見込み
  • NA・西欧におけるCSPは分析ソリューションに多額を投資し、継続する見込み
  • EMEA・APACは、LATAM・NAを犠牲にしてビジネス分析ソフトウェア収益のシェアを拡大する見込み
  • 収益保証システム収益は、システムの複雑性およびCSPのマージンに関する懸念に促進され、継続して成長する見込み
  • 支出成長はAPAC・LATAMの新興市場で最も高くなる見込み
  • 収益保証システム収益の成長は成熟市場で最も低く、APAC・LATAMの新興市場で最も高くなる見込み

市場成長促進因子・阻害因子

事業環境

  • 事業環境
  • 地域展望
  • 分析革新の導入

市場定義

著者およびAnalysys Masonについて

図表

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

"Open-source software and competition will suppress analytics software revenue despite increasing adoption rates."

The worldwide analytics software solutions market is forecast to grow to USD3.4 billion in 2019, at a CAGR of 7.8%. This report provides a 5-year revenue forecast for analytics software and related tools. It also provides recommendations for communications service providers (CSPs) and vendors that are participating in the market.

THIS FORECAST REPORT PROVIDES:

  • a detailed, worldwide forecast for spending on analytics systems, split into:
    • two sub-segments: business assurance and revenue assurance
    • four geographical regions: Asia-Pacific (APAC), Europe, the Middle East and Africa (EMEA), Latin America (LATAM) and North America (NA)
  • a summary of the key trends and factors affecting analytics solutions market data between 2015 and 2019
  • recommendations for suppliers and CSPs.

ABOUT THE AUTHORS

Justin van der Lande (Principal Analyst) leads the Analytics Software Strategies, Customer Experience Management Software Strategies and CSP IT Strategies research programmes, which are part of Analysys Mason's Telecoms Software research stream. He specialises in business intelligence and analytics tools, the functionality of which cuts across all of the research programmes in this area. He also provides project management for large-scale projects within our Telecoms Software research. Justin has more than 20 years' experience in the communications industry in software development, marketing and research. He has held senior positions at NCR/AT&T, Micromuse (IBM), Granite Systems (Telcordia) and at the TM Forum.

Gorkem Yigit (Research Analyst) is part of the Telecoms Software research team, contributing to the Software Controlled Networking, Service Delivery Platforms, Infrastructure Solutions and Service Assurance programmes. He started his career in the telecoms industry with a graduate role at a leading telecoms operator, before joining Analysys Mason in late 2013. He has also written an academic paper about market acceptance of cloud enterprise resource planning (ERP) software and he earned a cum laude MSc degree in Economics and Management of Innovation and Technology from Bocconi University (Milan, Italy).

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • RECOMMENDATIONS
  • FORECAST
  • MARKET DRIVERS AND INHIBITORS
  • BUSINESS ENVIRONMENT
  • MARKET DEFINITION
  • ABOUT THE AUTHORS AND ANALYSYS MASON
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