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市場調査レポート

プリペイドモバイル料金:成功戦略

Prepaid Mobile Tariffs: Strategies for Success

発行 Analysys Mason 商品コード 309646
出版日 ページ情報 英文 PPT and PDF (30 slides)
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
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プリペイドモバイル料金:成功戦略 Prepaid Mobile Tariffs: Strategies for Success
出版日: 2014年07月31日 ページ情報: 英文 PPT and PDF (30 slides)
概要

プリペイドモバイルサービスは、調査対象となった国々のほとんどで減少しています。しかし、オペレーターはサービスを開発する際に、構造、料金とパッケージングおよりクレジットの有効期間という3つの主要素を慎重に検討することで、プリペイド市場への対応を改善することができます。

当レポートでは、世界10カ国におけるプリペイドモバイル市場について調査し、プリペイドモバイル料金の構造、オペレーターの戦略および市場力学などの分析を提供しています。

主な調査内容

  • 10カ国における2009-2013年間のプリペイドモバイルセグメント発展の比較(フランス、ドイツ、香港、ルーマニア、シンガポール、スペイン、スウェーデン、UAE、英国および米国)
  • プリペイドモバイル料金構造の分析
  • 主要国における特定のプリペイド料金、オペレーター戦略および市場力学の概要
  • モバイルネットワークオペレーター(MNO)、およびモバイル仮想ネットワークオペレーター(MVNO)もしくはプリペイドモバイル市場に参入を検討している企業への提言

著者について

目次

Operators should offer prepaid tariffs that cater for a growing range of use cases and drive loyalty by providing additional bonuses.


Prepaid mobile services are in decline in most of the countries covered in this Viewpoint. However, operators can improve the way they address the prepaid market by carefully considering three key elements when developing a proposition - its structure; the pricing and packaging; and the validity periods for credit.


This Viewpoint provides:

  • a comparative top-level overview of the evolution of the prepaid mobile segment in 10 countries (France, Germany, Hong Kong, Romania, Singapore, Spain, Sweden, the UAE, the UK and the USA) between 2009 and 2013
  • an analysis of the structure of prepaid mobile tariffs
  • an overview of specific prepaid tariffs, operator strategies and market dynamics in the selected countries
  • recommendations for mobile network operators (MNOs) and mobile virtual network operators (MVNOs), or any player considering entering the prepaid mobile market.

ABOUT THE AUTHOR

Cesar Bachelet (Senior Analyst) is the lead analyst for Analysys Mason's Fixed Broadband and Multi-Play research programme. He has more than 25 years' experience of the telecoms industry, and specialises in multi-play services, with a focus on traditional pay-TV and over-the-top (OTT) video services, as well as emerging services and devices within the digital home. He has conducted research and delivered presentations on a wide range of topics, including fixed and mobile voice and broadband services, as well as bundling and convergence strategies. He is also involved in various media-focused consulting projects.

Before joining Analysys Mason, Cesar worked for various analyst companies, including Ovum. Prior to this, he worked for telecoms operator BT, where he held a range of positions, including Competitor Analyst in the Consumer Division (now BT Retail) and Market Analyst in BT Ignite's Application Service Provision (ASP) unit (now BT Global Services), for 14 years.

Table of Contents

  • Executive summary
  • Recommendations
  • Market overview
  • Mobile prepaid tariff structures
  • Selected prepaid market profiles
  • About the author and Analysys Mason
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