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市場調査レポート

アジア太平洋地域におけるタブレット調査:データプラン、所有および流通

Tablet Survey in Asia-Pacific 2013: Data Plans, Ownership and Distribution

発行 Analysys Mason 商品コード 296128
出版日 ページ情報 英文 PPT and PDF (28 slides)
納期: 即日から翌営業日
価格
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アジア太平洋地域におけるタブレット調査:データプラン、所有および流通 Tablet Survey in Asia-Pacific 2013: Data Plans, Ownership and Distribution
出版日: 2014年02月13日 ページ情報: 英文 PPT and PDF (28 slides)
概要

タブレット市場はアジア太平洋地域のオペレーターへモバイルデータ収益を増加させる成長機会を示しています。調査結果によると、3G/4Gデータ互換性タブレットを保有し、サービスを実際に利用している回答者は僅か54%です。

当レポートでは、世界17カ国のタブレットユーザーを対象とした調査結果に基づき、アジア太平洋地域のタブレット統計データを提供しており、概略以下の構成でお届けします。

主な調査内容

  • 中国、マレーシアおよびシンガポールにおけるタブレット統計動向;所有・購入態度;流通チャネル;データプラン・バンドリングの利用動向
  • オペレーターへの提言:
    • タブレット流通戦略について
    • 現在のタブレット所有および将来の購入意思・促進因子について
    • タブレットモバイルデータ料金プランの導入

調査対象地域:各国のデータ

  • 中国
  • マレーシア
  • シンガポール
目次

Users' buying habits show that tablets are a premium product in Asia-Pacific, but data pricing is the most important factor affecting consumers' choices and behaviour - data usage shows high price elasticity.

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The tablet market represents a growing opportunity for operators in Asia-Pacific to increase mobile data revenue. The results of our survey show that only 54% of respondents with a 3G/4G data-compatible tablet actually use the service. This report is based on Analysys Mason's worldwide survey of 43 134 tablet users across 17 countries conducted in June and July 2013.


This report provides:

  • tablet demographic trends; ownership and purchasing behaviours; distribution channels; and data plan and bundling take-up trends in China, Malaysia and Singapore
  • recommendations for operators on:
    • tablet distribution strategies
    • current tablet ownership and future purchase intentions and drivers
    • adoption of tablet mobile data pricing plans.

Survey data coverage

Respondents were selected from, and recruited to, On Device Research's tablet survey panel until nationally representative quotas (set by us) for tablet ownership by gender, age range and the OS of the device were reached. Quotas were designed such that, for each country, we had a sufficient number of respondents of each quota to be demographically representative of a 750-respondent-per-country panel. Respondents were asked to complete a 10-minute questionnaire on the device. Questions took the form of yes/no, multiple choice and simple scales.

Geographical coverage

Data is provided for the following individual countries:

  • China
  • Malaysia
  • Singapore

Table of Contents

  • Executive summary
  • Recommendations
  • Introduction: tablet users in APAC
  • Tablet ownership and distribution channels in APAC
  • Tablet mobile data packages: spend, bundling and preferences
  • Methodology
  • About the authors and Analysys Mason
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