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市場調査レポート

中小企業顧客へのバンドリング戦略:顧客チャーンを削減するための付加価値・コンバージドサービスの利用

Bundling Strategies for SME Customers: Using Value-Added and Converged Services to Reduce Customer Churn

発行 Analysys Mason 商品コード 286217
出版日 ページ情報 英文 7 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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中小企業顧客へのバンドリング戦略:顧客チャーンを削減するための付加価値・コンバージドサービスの利用 Bundling Strategies for SME Customers: Using Value-Added and Converged Services to Reduce Customer Churn
出版日: 2013年10月04日 ページ情報: 英文 7 Pages
概要

先進市場では、SME(中小企業顧客がもたらす)固定音声およびモバイル音声・メッセージングといったコアサービスの収益は減少しており、このことは同セグメントの通信サービスプロバイダー(CSP)へ課題を提供しています。CSPが新しい顧客を引き付ける方法を発見し、既存顧客から追加の収益を生み出し、これらの顧客を保持する方法を見つけることは必要不可欠になっています。付加価値サービスのバンドリング、集中型の固定・モバイルサービスは、これらの目標を達成する方法です。

当レポートでは、通信サービスプロバイダー(CSP)による中小企業(SME)顧客のチャーン削減へ向けたバンドリングサービスの取り組みについて調査分析し、主要2社のケーススタディを提供しており、概略下記の構成でお届けいたします。

提供内容

  • SME(中小企業)顧客の間のチャーン削減への対応を望むCSPへの提案
  • モバイル音声・固定音声・固定ブロードバンド・クラウド型ユニファイド通信(UC)サービスのSME収益の5カ年予測、および市場の分析
  • 先進市場のCSPがチャーンの削減および顧客1人あたりの収益増加に向けて用いる多数のバンドリング戦略の分析、以下を含む;
    • バンドリング補完サービス
    • バンドリング非関連サービス
    • 付加価値サービス
    • UC
  • 2つのCSP戦略の実例

調査対象企業

  • Comcast
  • Vodafone

著者について

目次

CSPs are in a strong position to sell UC services to their SME customers alongside existing telecoms services, and they have the potential to retain customers and increase revenue per customer by doing so.

In developed markets, revenue from small and medium-sized enterprise (SME) customers for core services such as fixed voice, and mobile voice and messaging is declining, which provides a challenge to communications service providers (CSPs) that service this segment. It is vital that CSPs find ways to attract new customers, generate additional revenue from existing customers and find ways to retain those customers. Bundling value-added services, and converged fixed and mobile services are ways to achieve these goals.

This Viewpoint provides:

  • recommendations for CSPs that wish to address churn reduction among their SME customers
  • a five-year forecast for SME revenue for mobile voice, fixed voice and fixed broadband, as well as cloud-based unified communications (UC) services, and analysis of the market
  • analysis of a number of bundling strategies that CSPs in developed markets are using to reduce churn and increase revenue per customer, including:
    • bundling complementary services
    • bundling unrelated services
    • value-added services
    • UC.
  • examples of two CSPs' strategies.

COMPANY COVERAGE

The following companies are mentioned in this Viewpoint.

  • Comcast
  • Vodafone

ABOUT THE AUTHOR

Patrick Rusby contributes research for the SME Strategies and Enterprise research programmes. Patrick has specialised in working with and for SMEs, focusing on segmentation strategies, sales channels and SME decision-making processes. Patrick was previously a Research Manager for Knowledge Peers, where he ran a programme of research aimed at informing senior-level SME employees of best practices within finance, technology and telecoms. Patrick has written reports on mobile device management services for SMEs, cloud-based unified communications and business challenges for SMEs. He holds a Master's degree in Contemporary British Politics from Goldsmiths College, University of London.

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