表紙
企業レポート

ケーススタディ:Googleのモバイル戦略

Case Study: Google's Mobile Strategy

発行 Analysys Mason 商品コード 285183
出版日 ページ情報 英文 PPT and PDF (30 slides)
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.85円で換算しております。
Back to Top
ケーススタディ:Googleのモバイル戦略 Case Study: Google's Mobile Strategy
出版日: 2013年09月27日 ページ情報: 英文 PPT and PDF (30 slides)
概要

Google Nowなどのサービスにおける「ビッグデータ」のインテリジェント利用は、極めてパーソナライズ化された、タイムリーな広告への道を開いており、売上増加の大きな可能性をもたらしています。インターネットの成長はますますコンピューターからモバイルへと移行しているため、Googleはモバイル広告における成長に資本投資するよう自らを位置づけています。

当レポートでは、Googleのモバイル戦略について取り上げ、モバイルサービスの分析、ビジネスモデル、近年の買収動向、見通し、および競合動向の分析などを提供しており、概略下記の構成でお届けいたします。

提供内容

  • 特にモバイル市場における、GoogleのいくつかのKPIおよびサービス提供の詳細分析
  • モバイルネットワークオペレーターの予測
  • Googleのビジネスモデル・戦略の分析
  • Googleのモバイルサービスポートフォリオの概要
  • Googleの近年の買収の詳細
  • ソーシャルネットワーキング、アプリケーションおよびモバイル広告市場における動向の分析
  • モバイル市場におけるGoogleの見通しの詳細な評価・格付け
  • 主要ライバル企業と比較したGoogleの競合分析
  • モバイル市場におけるGoogleの見通しのSWOT分析および採点
目次

The intelligent use of ‘big data' in services such as Google Now paves the way for highly personalised and timely advertising, resulting in great potential for higher revenue.

Google has enhanced the ‘stickiness' of its proposition to consumers in recent years by providing a wide range of services, giving it a ubiquitous presence on the Internet. As Internet growth increasingly moves from computers to mobile devices, Google is positioning itself to capitalise on the growth in mobile advertising. It has made a wide range of acquisitions to become a major player in the mobile value chain, but faces increasing competition. This report assesses its ability to maintain its lead and better monetise its immense user base.

This Viewpoint provides:

  • detailed analysis of some of Google's KPIs and service offerings, particularly in the mobile market
  • implications for mobile network operators
  • analysis of Google's business model and strategy
  • an outline of Google's mobile service portfolio
  • details of Google's recent acquisitions
  • analysis of trends in the social networking, apps and mobile advertising markets
  • a detailed assessment and rating of Google's prospects in the mobile market, including:
  • competitive analysis of Google compared to its main rivals
  • a SWOT analysis and scored rating of Google's prospects in the mobile market.

About the authors

Cesar Bachelet (Senior Analyst) has over 20 years' experience of the telecoms industry, and specialises in triple-play services, with a focus on pay TV, as well as emerging services and devices within the digital home. He has conducted research and delivered presentations on a wide range of topics, including fixed voice, broadband and video services, bundling and convergence strategies. He also contributes to various media-focused Consulting projects. Before joining Analysys Mason, Cesar worked for various analyst companies, including Ovum. Prior to this, he worked for telecoms operator BT, where he held a range of positions, including those of Competitor Analyst in the Consumer Division (now BT Retail) and Market Analyst in BT Ignite's ASP (application service provision) unit (now BT Global Services), for 14 years.

Ronan de Renesse (Principal Analyst) is the lead analyst for Analysys Mason's Mobile Content and Applications and Mobile Broadband and Devices programmes. His primary areas of specialisation include rich media applications and services on mobile, application store forecasting, mobile broadband, tablets and smartphone adoption.

Back to Top