株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

インドネシアにおける通信市場レポート

Indonesia Telecoms Market 2017

発行 Analysys Mason 商品コード 276847
出版日 ページ情報 英文 35 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=112.37円で換算しております。
Back to Top
インドネシアにおける通信市場レポート Indonesia Telecoms Market 2017
出版日: 2017年01月29日 ページ情報: 英文 35 Slides
概要

当レポートでは、インドネシアの通信市場について調査分析し、KPI (主要業績評価指標)、加入者数・普及率・収益・ARPUデータなどを提供するほか、主要企業の戦略分析、市場シェアデータ、オペレーターのインフラ状況、市場見通しなどの情報をを含めてお届けいたします。

目次

  • エグゼクティブ・サマリーおよびKPI
  • オペレーター各社のプロファイルと市場シェア
  • インフラの現状と計画
  • モバイル通信市場のKPI
  • 固定回線通信市場のKPI
  • 規制情報
  • 現在の市場動向と今後の見通し
  • 著者およびANALYSYS MASONについて

調査対象企業

  • Indosat
  • Telkom Indonesia
  • Telkomsel
  • Tri
  • XL Axiata

調査対象データ

  • 固定通信市場
    • 接続件数
      • 音声通話:総数 (ナローバンド・VoBB)
      • ナローバンド
      • VoBB
      • ブロードバンド全体
      • ブロードバンド詳細 (アクセス技術別):DSL、ケーブルモデム、FTTH/B、BFWAなど
      • IPTV
      • ダイアルアップ・インターネット
    • 収益額・ARPU (ユーザー1人当たり平均収益)
      • サービス収益
      • サービス収益の対GDP比
      • 1人当たり月額サービス収益
      • リテール収益額 (サービス収益額−ホールセール収益額)
      • リテール収益額の対GDP比
      • 1人当たり月額リテール収益額
      • リテール収益額の詳細 (音声、ブロードバンド、ダイアルアップインターネット、ビジネス・ネットワークサービス)
      • ブロードバンド・リテール収益額の、固定回線リテール収益額に対する比率
      • 音声通話の月額ARPU
      • ブロードバンドの月額ARPU
    • トラフィック
      • 固定回線からの利用時間
      • 発信通話の利用分数 (MoU):アクティブ接続1件当たり
    • オペレーターレベルでの数値/市場シェア
      • 主要オペレーター1社当たりのブロードバンド加入者数 (および市場シェア・年間成長率)
      • DSLの接続件数
  • モバイル通信市場
    • 接続件数
      • 総数 (ハンドセット+モバイルブロードバンド、M2Mを除く)
      • プリペイド/契約方式別の内訳とプリペイドのシェア
      • 対人口普及率 (プリペイド/契約方式)
      • 3G
      • ハンドセット台数と、スマートフォン/フィーチャーフォン別の内訳
      • ハンドセットの対人口普及率
      • ブロードバンド
      • ブロードバンドの対人口普及率
    • 収益額・
      • サービス収益
      • サービス収益の対GDP比
      • 1人当たり月額サービス収益
      • サービス収益額の内訳 (プリペイド/契約方式別の内訳と、プリペイドのシェア)
      • サービス収益額の内訳 (音声通話/データ通信の内訳と、データ通信のシェア)
      • リテール収益額 (サービス収益額−ホールセール収益額)
      • リテール収益額の対GDP比
      • 1人当たり月額リテール収益額
      • 音声通話/データ通信の内訳
      • 月額ARPU (全体、プリペイド/契約方式)
    • トラフィック
      • モバイル通信機器からの利用分数
      • 発信通話の利用分数 (MoU):アクティブ接続1件当たり
    • オペレーターレベルでの数値/市場シェア
      • 接続件数 (と市場シェア)
  • 通信市場全体 (固定回線・モバイル通信とも)
    • 音声通話の接続件数
    • ブロードバンドの接続件数
    • サービス収益
    • サービス収益の対GDP比
    • 1人当たり月額サービス収益
    • リテール収益額 (サービス収益額−ホールセール収益額)
    • リテール収益額の対GDP比
    • 1人当たり月額リテール収益額
    • リテール収益額の詳細 (音声通話/データ通信)
    • 発信通話の利用分数

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

This country report and accompanying data annex provide a comprehensive overview of Indonesia's telecoms market, including KPIs and data on subscribers, penetration, revenue and ARPU. The report analyses the strategies of major players in the country's fixed and mobile telecoms markets, and includes market share data and operators' infrastructure status.

COMPANY COVERAGE

This report includes information on the following companies.

  • Indosat
  • Telkom
  • Telkomsel
  • Tri Indonesia
  • XL Axiata

DATA COVERAGE

Analysys Mason's country report data annexes provide a range of key metrics for each country's telecoms market. Figures are supplied for each year since 2006. The data annex was last updated in November 2016 with 4Q 2015 data. Metrics include the following.

Fixed telecoms market Mobile telecoms market
Connections
  • Total voice (narrowband and VoBB)
  • Narrowband
  • VoBB
  • Total broadband
  • Broadband split by access technology: DSL, cable modem, FTTH/B, BFWA and other
  • IPTV
  • Dial-up Internet
Connections
  • Total (handset plus mobile broadband, excluding M2M)
  • Split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Population penetration for total, prepaid and contract
  • 2G/3G/4G
  • Handset, and split by smartphone and basic
  • Handset population penetration
  • Broadband
  • Broadband population penetration
  • M2M
  • M2M penetration
Revenue and ASPU
  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by type of service: voice, broadband, dial-up Internet, business network services
  • Broadband retail revenue as a percentage of fixed retail revenue
  • Voice ASPU per month
  • Broadband ASPU per month
Revenue and ASPU
  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Service revenue split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Service revenue split by voice, messaging and data, and data as percentage of service revenue
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Split by voice, messaging and data
  • ARPU per month (total, prepaid and contract)
Traffic
  • Fixed-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection
Traffic
  • Mobile-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection
  • Mobile data traffic
  • Total data traffic per connection
Operator-level metrics/market share
  • Broadband subscribers by major broadband operator (and associated market share and year-on-year changes)

Operator-level metrics/market share
  • Connections (and associated market share and year-on-year changes)

Total telecoms market (fixed and mobile)
  • Voice connections
  • Broadband connections
  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by voice and data
  • Originated minutes

ABOUT THE AUTHORS

Harsh Upadhyay (Analyst) Harsh contributes to Analysys Mason's Asia-Pacific research programme, and is based in our Singapore office. His research focuses on market tracking, competitive assessment, data forecasting, next-generation services and consumer behaviour analysis in the Asia-Pacific telecoms market. He also supports consulting projects and presents at industry events. Harsh's experience in the TMT industry is diverse, and he has a detailed understanding of the telecoms market in the region. He has previously worked with Frost & Sullivan and IDC as an analyst and consultant, and his clients include leading ICT firms and government bodies. Harsh holds a Master's and Bachelor's degree in Business Management .

Cai Shiyu (Research Analyst) Shiyu contributes to Analysys Mason's Asia-Pacific research programme, and is based in our Singapore office. He had been involved in data collection process as well as analysis of telecoms market trends in developed and emerging Asia-Pacific. Before joining Analysys Mason, he worked as an intern with business development division of SAP, and conducted qualitative and quantitative research on cloud computing market. Shiyu holds a Bachelor's degree in finance and operations management at NUS Business School, Singapore.

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY AND KPIs
  • OPERATOR PROFILES AND MARKET SHARES
  • INFRASTRUCTURE STATUS AND PLANS
  • MOBILE MARKET KPIs
  • FIXED MARKET KPIs
  • REGULATORY INFORMATION
  • RECENT AND FORTHCOMING MARKET DEVELOPMENTS
  • ABOUT THE AUTHORS AND ANALYSYS MASON
Back to Top