株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

フランス通信市場レポート

France Telecoms Market Report 2016

発行 Analysys Mason 商品コード 274867
出版日 ページ情報 英文 38 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
フランス通信市場レポート France Telecoms Market Report 2016
出版日: 2016年06月13日 ページ情報: 英文 38 Slides
概要

当レポートでは、KPI、加入者、普及率、収益およびARPUデータを含むフランスの通信市場の包括的概要を提供しており、固定・モバイル通信市場における主要企業の戦略分析、市場シェアデータとオペレーターのインフラ状況、市場動向や新しい機会に注目した市場展望などをまとめています。

調査対象企業

  • Bouygues Telecom
  • Iliad (Free)
  • Numericable
  • Orange(前France Telecom)
  • SFR

調査対象データ

  • 固定通信市場
    • 接続
      • 音声全体(ナローバンド・VoBB)
      • ナローバンド
      • VoBB
      • ブロードバンド全体
      • ブロードバンド(アクセス技術別:DSL、ケーブルモデム、FTTH/B、FWA その他)
      • IPTV
      • ダイヤルアップインターネット
      • 世帯普及率(音声・ブロードバンド)
      • ULL
      • PSTN
      • ISDN
      • VoBB
    • 収益
      • サービス収益
      • サービス収益のGDP比
      • 人口1人の1ヶ月あたりのサービス収益
      • 小売収益
      • 小売り収益のGDP比
      • 人口1人の1ヶ月あたりの小売り収益
      • サービスタイプ別の小売り収益:音声(ナローバンド・VoBB別、ナローバンドアクセス・通話別含む)、ブロードバンド(技術別)、ダイヤルアップインターネット、ビジネスネットワークサービス
      • ブロードバンド小売り収益の固定小売り収益比
      • 1ヶ月あたりの音声ARPU
      • 1ヶ月あたりのブロードバンドARPU
    • トラフィック
      • 固定起因の利用時間
      • アクティブ接続あたりの発信MoU
    • オペレーターレベルのメトリクス/市場シェア
      • ブロードバンド加入者:主要ブロードバンドオペレーター別(および関連市場シェア・前年比変動)
      • DSL接続数(全体・既存企業のシェア)
  • モバイル通信市場
    • 接続
      • 総接続数(端末・モバイルブロードバンド、M2M除く)
      • プリペイド・契約別、プリペイドのシェア
      • 3G・3Gの全体比
      • 端末、スマートフォン・基本別
      • 端末の人口普及率
      • ブロードバンド
      • ブロードバンドの人口普及率
      • MVNOの普及率
    • 収益・ARPU
      • サービス収益
      • サービス収益のGDP比
      • 人口1人1ヶ月あたりのサービス収益
      • サービス収益:プリペイド・契約別、プリペイドのシェア
      • サービス収益:音声・データ、サービス収益のデータ比
      • 小売り収益
      • 小売り収益のGDP比
      • 人口1人1ヶ月あたりの小売り収益
      • 1ヶ月あたりのARPU(全体・プリペイド・契約)
    • トラフィック
      • モバイル起因の利用時間
      • アクティブユーザー接続あたりの発信MoU
    • オペレーターレベルのメトリクス/市場シェア
      • 接続数(および関連市場のシェア)
      • プリペイド・契約数
      • プリペイドアカウントの割合
      • ARPU:全体・プリペイド・契約
      • サービス収益
      • サービスデータ収益:サービス収益比

通信市場全体(固定・モバイル)

  • 音声接続
  • ブロードバンド接続
  • サービス収益
  • サービス収益のGDP比
  • 人口1人1ヶ月あたりのサービス収益
  • 小売り収益
  • 小売り収益のGDP比
  • 人口1人1ヶ月あたりの小売り収益
  • 小売り収益:音声・データ別
  • 発信通話時間

著者について

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

This country report and accompanying data annex provide a comprehensive overview of France's telecoms market, including KPIs and data on subscribers, penetration, revenue and ARPU. The Report analyses the strategies of major players in the country's fixed and mobile telecoms markets, and includes market share data and operators' infrastructure status.

COMPANY COVERAGE

This report includes information on the following companies.

DATA COVERAGE

  • Bouygues Telecom
  • Iliad (Free)
  • Numericable
  • Orange
  • SFR

DATA COVERAGE

The data annex was updated on 22 April 2016 with 4Q 2015 data.

Analysys Mason's country report data annexes provide a range of key metrics for each country's telecoms market. Full-year historical figures are supplied for the past 10 years, alongside quarterly figures for the current calendar year. Metrics include the following.

Fixed telecoms marketMobile telecoms market

Connections

  • Total voice (narrowband and VoBB)
  • Narrowband
  • VoBB
  • Total broadband
  • Broadband split by access technology: DSL, cable modem, FTTH/B, BFWA and other
  • IPTV
  • Dial-up Internet
  • Household penetration (for voice and broadband)
  • Unbundled local loops

Connections

  • Total (handset plus mobile broadband, excluding M2M)
  • Split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Population penetration for total, prepaid and contract
  • 3G, and 3G percentage of total
  • Handset, and split by smartphone and basic
  • Handset population penetration
  • Broadband
  • Broadband population penetration
  • MVNO penetration

Revenue and ARPU

  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by type of service: voice (including split by narrowband and VoBB, and split by narrowband access and calls), broadband (including split by technology), dial-up Internet, business network services
  • Broadband retail revenue as a percentage of fixed retail revenue
  • Voice ARPU per month
  • Broadband ARPU per month

Revenue and ARPU

  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Service revenue split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Service revenue split by voice and data, and data as percentage of service revenue
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Split by voice and data
  • ARPU per month (total, prepaid and contract)

Traffic

  • Fixed-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection

Traffic

  • Mobile-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection

Operator-level metrics/market share

  • Broadband subscribers by major broadband operator (and associated market shares and year-on-year changes)
  • DSL connections (incumbent and total, incumbent's share)
  • Incumbent's market share of service revenue

Operator-level metrics/market share

  • Connections (and associated market share)
  • Prepaid and contract connections
  • Proportion of prepaid accounts
  • ARPU per month (total, prepaid and contract)
  • Service revenue
  • Service data revenue (as a percentage of service revenue)

Total telecoms market (fixed and mobile)

  • Voice connections
  • Broadband connections
  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by voice and data
  • Originated minutes

ABOUT THE AUTHORS

Heenu Nihalani (Research Analyst) is a member of Analysys Mason's Consumer Services research team in London, contributing to the Mobile Services, Mobile Devices, Future Comms and Media, and Digital Economy Strategies research programmes. Prior to joining Analysys Mason, she worked as a financial knowledge broker in London, and as a journalist and copywriter in Hong Kong. Heenu holds an MSc in financial analysis from the Hong Kong University of Science and Technology, and a Bachelor's degree in philosophy, politics and economics from the University of Warwick.

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY AND KPIs
  • OPERATOR PROFILES AND MARKET SHARES
  • INFRASTRUCTURE STATUS AND PLANS
  • MOBILE MARKET KPIs
  • FIXED MARKET KPIs
  • REGULATORY INFORMATION
  • RECENT AND FORTHCOMING MARKET DEVELOPMENTS
  • ABOUT THE AUTHOR AND ANALYSYS MASON
Back to Top