表紙
市場調査レポート

通信市場の国別レポート:香港

Hong Kong Telecoms Market Report 2016

発行 Analysys Mason 商品コード 261136
出版日 ページ情報 英文 29 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
Back to Top
通信市場の国別レポート:香港 Hong Kong Telecoms Market Report 2016
出版日: 2016年03月04日 ページ情報: 英文 29 Slides
概要

当レポートでは、香港の通信市場について分析し、固定回線/モバイル通信市場における、主な業績指標 (KPI) や市場動向データ(加入者数・普及率・ARPUなど)を計測すると共に、主要オペレーターの市場シェアやインフラ整備状況、現在の市場の主な傾向や今後の市場機会などを調査・考察しています。

分析対象企業

  • China Mobile
  • Hong Kong Broadband Network (HKBN)
  • Hutchison Telecommunications
  • i-Cable
  • PCCW Enterprises
  • SmarTone Mobile Communications

分析データ

  • 固定回線通信市場
    • 接続件数
      • 音声通話全体 (ナローバンド・VoBB)
      • ナローバンド
      • VoBB (Voice over BroadBand)
      • ブロードバンド全体
      • ブロードバンド:アクセス技術別の内訳 (DSL、ケーブルモデム、FTTH/B、BFWAなど)
      • IPTV
      • ダイヤルアップ式インターネット
    • 収益額・ARPU (ユーザー1人当たり平均収益)
      • サービス収益額
      • サービス収益額の対GDP比
      • 人口1人当たり・毎月サービス収益額
      • リテール収益額 (=サービス収益額−総小売収益額)
      • リテール収益額の対GDP比
      • 人口1人当たり・毎月リテール収益額
      • リテール収益額:サービスの種類別 (音声通話、ブロードバンド、ダイヤルアップ接続、ビジネスネットワークサービス)
      • 毎月の音声通話ARPU
      • 毎月のブロードバンドARPU
    • トラフィック
      • 固定回線からの発信分数
      • 1件あたり外線発信分数
    • オペレーターレベルの収益データ/市場シェア
      • ブロードバンド契約者数:主要オペレーター別 (市場シェア、年間変動率)
      • DSL接続件数 (総数、企業別シェア)
  • モバイル通信市場
    • 接続件数
      • 全体的動向 (端末台数、モバイルブロードバンド接続件数 (M2Mを除く))
      • プリペイド/契約の比率、プリペイド方式の市場シェア
      • 対人口普及率 (全体、プリペイド方式、契約方式)
      • 3G回線
      • 端末台数とその内訳 (スマートフォン/従来型携帯電話)
      • 端末の対人口普及率
      • ブロードバンド
      • ブロードバンドの対人口普及率
    • 収益額・ARPU
      • サービス収益額
      • 収益額の対GDP比
      • 1人当たり月額サービス収益額
      • サービス収益額の内訳 (プリペイド/契約)と、プリペイド契約のシェア
      • サービス収益額の内訳 (音声通話/データ通信) と、データ通信のシェア
      • リテール収益額 (=サービス収益額−総小売収益額)
      • リテール収益額の対GDP比
      • 人口1人当たり・毎月リテール収益額
      • 音声通話・データ収益額の内訳
      • リテール収益額の内訳 (全体、プリペイド方式、契約方式)
      • 毎月ARPU (全体、プリペイド方式、契約方式)
    • トラフィック
      • モバイル端末からの利用分数
      • 1件あたり外線発信分数
    • オペレーターレベルの収益データ/市場シェア
      • 接続件数 (企業別シェア)
  • 通信市場全体 (固定・モバイル共)
    • 音声通話の接続件数
    • ブロードバンドの接続件数
    • サービス収益額
    • サービス収益額:対GDP比
    • サービス収益額:人口1人・1か月当たり
    • リテール収益額 (=サービス収益額−総小売収益額)
    • リテール収益額:対GDP比
    • リテール収益額:人口1人・1か月当たり
    • リテール収益額:音声通話/データ通信の比率
    • 発信分数

目次

  • エグゼクティブ・サマリーおよびKPI (主要業績評価指標)
  • オペレーターのプロファイルと市場シェア
  • インフラの現状と将来計画
  • モバイル通信市場のKPI
  • 固定回線市場のKPI
  • 規制情報
  • 現在・将来の市場の動き
  • 著者およびAnalysis Masonについて

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

penetration, revenue and ARPU. The report analyses the strategies of major players in the country's fixed and mobile telecoms markets, and includes market share data and operators' infrastructure status.

COMPANY COVERAGE

This report includes information on the following players in Hong Kong's telecoms market.

  • China Mobile
  • Hong Kong Broadband Network (HKBN)
  • Hutchison Telecommunications
  • i-Cable
  • PCCW Enterprises
  • SmarTone Mobile Communications

DATA COVERAGE

Analysys Mason's country report data annexes provide a range of key metrics for each country's telecoms market. Figures are supplied for each year since 2007. The data annex was last updated in February 2016. Metrics include the following.

Fixed telecoms marketMobile telecoms market

Connections

  • Total voice (narrowband and VoBB)
  • Narrowband
  • VoBB
  • Total broadband
  • Broadband split by access technology: DSL, cable modem, FTTH/B, BFWA and other
  • IPTV
  • Dial-up Internet

Connections

  • Total (handset plus mobile broadband, excluding M2M)
  • Split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Population penetration for total, prepaid and contract
  • 3G
  • Handset, and split by smartphone and basic
  • Handset population penetration
  • Broadband
  • Broadband population penetration

Revenue and ARPU

  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by type of service: voice, broadband, dial-up Internet, business network services
  • Broadband retail revenue as a percentage of fixed retail revenue
  • Voice ARPU per month
  • Broadband ARPU per month

Revenue and ARPU

  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Service revenue split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Service revenue split by voice and data, and data as percentage of service revenue
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Split by voice and data
  • ARPU per month (total, prepaid and contract)

Traffic

  • Fixed-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection

Traffic

  • Mobile-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection

Operator-level metrics/market share

  • Broadband subscribers by major broadband operator (and associated market shares and year-on-year changes)
  • DSL connections

Operator-level metrics/market share

  • Connections (and associated market share)

Total telecoms market (fixed and mobile)

  • Voice connections
  • Broadband connections
  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by voice and data
  • Originated minutes

ABOUT THE AUTHOR

Sherrie Huang (Research Programme Head, Asia Pacific) Sherrie Huang is the lead analyst for Analysys Mason's Asia-Pacific research programme and is based in our Singapore office. Her research covers the entire Asia-Pacific region, and includes market data and forecasts for 15 key markets as well as thematic reports covering key telecoms industry trends in the region. Sherrie has extensive expertise in fixed and mobile services and has covered the telecoms industry from various angles, including strategy, market sizing and forecasting, end-user case studies, cost modelling and regulatory issues. She previously worked at IDC, Ovum and ZTE in various Asia-Pacific countries in product marketing, project management, and research and consulting roles. Sherrie has a Master's degree in computer science from the National University of Singapore (NUS) and a Bachelor's degree in Electrical Engineering from Xiamen University, China.

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY AND KPIs
  • OPERATOR PROFILES AND MARKET SHARES
  • INFRASTRUCTURE STATUS AND PLANS
  • MOBILE MARKET KPIs
  • FIXED MARKET KPIs
  • REGULATORY INFORMATION
  • RECENT AND FORTHCOMING MARKET DEVELOPMENTS
  • ABOUT THE AUTHOR AND ANALYSYS MASON
Back to Top