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市場調査レポート

韓国の通信市場の分析

South Korea Telecoms Market Report 2017

発行 Analysys Mason 商品コード 256524
出版日 ページ情報 英文 34 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=112.54円で換算しております。
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韓国の通信市場の分析 South Korea Telecoms Market Report 2017
出版日: 2017年01月27日 ページ情報: 英文 34 Slides
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

当レポートでは、韓国の通信市場について分析し、市場全体および固定回線通信/モバイル回線通信の各分野について、KPI (主要業績評価指標) や、加入者数・普及率・収益・ARPUデータなどを調査すると共に、主要企業のプロファイルや市場シェア、インフラ整備状況といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

  • エグゼクティブ・サマリーと重要業績評価指標 (KPI)
  • オペレーターのプロファイルと市場シェア
  • インフラの現状と将来計画
  • モバイル通信市場のKPI
  • 固定回線市場のKPI
  • 規制情報
  • 昨今の市場動向と今後の見通し
  • 著者およびANALYSYS MASONについて

分析対象企業

  • KT (Korea Telecom)
  • LG Uplus
  • SK Broadband
  • SK Telecom

固定回線通信市場

  • 接続件数
    • 音声通話総数 (ナローバンド・VoBB)
    • ナローバンド
    • VoBB
    • ブロードバンド全体
    • ブロードバンドの内訳 (アクセス技術別):DSL、ケーブルモデム、FTTH/B、BFWAなど
    • IPTV
    • ダイアルアップ式インターネット接続
  • 収益総額およびARPU (ユーザー1人当たり平均収益)
    • サービス収益額
    • サービス収益額の対GDP比
    • サービス収益額:人口1人当たり・1ヶ月当たり
    • リテール収益額 (サービス収益額−ホールセール収益額)
    • リテール収益額の対GDP比
    • リテール収益額:人口1人当たり・1ヶ月当たり
    • リテール収益額 (サービスの種類別):音声通話、ブロードバンド、ダイアルアップ接続、ビジネスネットワークサービス
    • ブロードバンドのリテール収益額:固定回線リテール収益額に対する比率
    • 音声通話の1か月当たりARPU
    • ブロードバンドの1か月当たりARPU
  • トラフィック
    • 固定回線からの利用時間
    • 発信通話の利用分数 (MoU):アクティブ接続1件当たり
  • オペレーターレベルでの指標/市場シェア
    • ブロードバンド加入者数:主要オペレーター別 (各社の市場シェア/年間変化率)

モバイル通信市場

  • 接続件数
    • 総数 (ハンドセット+モバイルブロードバンド端末、M2Mを除く)
    • プリペイド式 (先払い式)・契約式の内訳と、プリペイド式のシェア
    • プリペイド式・契約式の対人口シェア
    • 2G/3G/4G
    • ハンドセットの総数と内訳 (スマートフォン/フィーチャーフォン)
    • ハンドセットの対人口普及率
    • ブロードバンド
    • ブロードバンドの対人口普及率
    • M2M
    • M2Mの普及率
  • 市場収益額・ARPU (ユーザー1人当たり平均収益)
    • サービス収益額
    • サービス収益額の対GDP比
    • サービス収益額:人口1人当たり・1ヶ月当たり
    • サービス収益額の内訳 (プリペイド式・契約式) と、プリペイド式のシェア
    • サービス収益額の内訳:音声通話、メッセージ&データ、データ通信 (サービス収益総額に対する比率)
    • リテール収益額 (サービス収益額−ホールセール収益額)
    • リテール収益額の対GDP比
    • リテール収益額:人口1人当たり・1ヶ月当たり
    • リテール収益額の内訳:音声通話、メッセージング、データ通信
    • 1ヶ月当たりARPU (総額、プリペイド式/契約式)
  • トラフィック
    • モバイル回線からの利用時間
    • モバイル回線から発信通話の利用分数 (MoU):アクティブ接続1件当たり
    • モバイル通信のデータトラフィック量
    • 接続1件当たりデータトラフィック総量
  • オペレーターレベルでの指標/市場シェア
    • 接続件数 (市場シェア、対前年成長率)

通信市場全体 (固定回線・モバイル通信回線とも)

  • 音声通話の接続件数
  • ブロードバントの接続件数
  • サービス収益額
  • サービス収益額:対GDP比
  • サービス収益額:人口1人当たり・1ヶ月当たり
  • リテール収益額 (サービス収益額−ホールセール収益額)
  • リテール収益額:対GDP比
  • リテール収益額:人口1人当たり・1ヶ月当たり
  • リテール収益額 (サービスの種類別):音声通話、ブロードバンド、ダイアルアップ接続、ビジネスネットワークサービス
  • ブロードバンドのリテール収益額:固定回線リテール収益額に対する比率
  • リテール収益額の内訳:音声通話、データ通信
  • 発信通話の利用分数

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

This country report and accompanying data annex provide a comprehensive overview of South Korea's telecoms market, including KPIs and data on subscribers, penetration, revenue and ARPU. The report analyses the strategies of major players in the country's fixed and mobile telecoms markets, and includes market share data and operators' infrastructure status.

COMPANY COVERAGE

This report includes detailed information on the following companies.

  • KT (Korea Telecom)
  • LG Uplus
  • SK Broadband
  • SK Telecom

DATA COVERAGE

Fixed telecoms market Mobile telecoms market
Connections
  • Total voice (narrowband and VoBB)
  • Narrowband
  • VoBB
  • Total broadband
  • Broadband split by access technology: DSL, cable modem, FTTH/B, BFWA and other
  • IPTV
  • Dial-up Internet
Connections
  • Total (handset plus mobile broadband, excluding M2M)
  • Split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Population penetration for total, prepaid and contract
  • 2G/3G/4G
  • Handset, and split by smartphone and basic
  • Handset population penetration
  • Broadband
  • Broadband population penetration
  • M2M
  • M2M penetration
Revenue and ASPU
  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by type of service: voice, broadband, dial-up Internet, business network services
  • Broadband retail revenue as a percentage of fixed retail revenue
  • Voice ASPU per month
  • Broadband ASPU per month
Revenue and ASPU
  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Service revenue split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Service revenue split by voice, messaging and data, and data as percentage of service revenue
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Split by voice, messaging and data
  • ARPU per month (total, prepaid and contract)
Traffic
  • Fixed-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection
Traffic
  • Mobile-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection
  • Mobile data traffic
  • Total data traffic per connection
Operator-level metrics/market share
  • Broadband subscribers by major broadband operator (and associated market share and year-on-year changes)

Operator-level metrics/market share
  • Connections (and associated market share and year-on-year changes)

Total telecoms market (fixed and mobile)
  • Voice connections
  • Broadband connections
  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by voice and data
  • Originated minutes

Analysys Mason's country report data annexes provide a range of key metrics for each country's telecoms market. Figures are supplied for each year since 2007. The data annex was last updated in January 2017 with 4Q 2015 data. Metrics include the following.

ABOUT THE AUTHOR

Cai Shiyu (Research Analyst) Shiyu contributes to Analysys Mason's Asia-Pacific research programme, and is based in our Singapore office. He had been involved in data collection process as well as analysis of telecoms market trends in developed and emerging Asia-Pacific. Before joining Analysys Mason, he worked as an intern with business development division of SAP, and conducted qualitative and quantitative research on cloud computing market. Shiyu holds a Bachelor's degree in finance and operations management at NUS Business School, Singapore.

Sherrie Huang (Research Programme Head, Asia Pacific) Sherrie Huang is the lead analyst for our Asia-Pacific research programme and is based in our Singapore office. Her research covers the entire Asia-Pacific region, and includes market data and forecasts for 17 key markets, as well as thematic reports covering key telecoms industry trends including IoT/M2M, video and multi-play, and enterprise services. Sherrie has extensive expertise on the telecoms industry from various angles, including strategy, market sizing and forecast, end-user research, cost modelling and regulatory issues. She previously worked at IDC, Ovum and ZTE in various Asia-Pacific countries.

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY AND KPIs
  • OPERATOR PROFILES AND MARKET SHARES
  • INFRASTRUCTURE STATUS AND PLANS
  • MOBILE MARKET KPIs
  • FIXED MARKET KPIs
  • REGULATORY INFORMATION
  • RECENT AND FORTHCOMING MARKET DEVELOPMENTS
  • ABOUT THE AUTHORS AND ANALYSYS MASON
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