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市場調査レポート

通信市場の国別レポート:日本 (2015年)

Japan Telecoms Market Report 2015

発行 Analysys Mason 商品コード 254748
出版日 ページ情報 英文 35 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
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通信市場の国別レポート:日本 (2015年) Japan Telecoms Market Report 2015
出版日: 2015年11月20日 ページ情報: 英文 35 Pages
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

当レポートでは、日本の通信市場について分析し、固定回線/モバイル通信市場における主な業績指標 (KPI)・データ (加入者数・普及率・ARPUなど) を計測すると共に、主要通信オペレーターの戦略や市場シェア・インフラ整備状況、市場の最新動向や今後の機会などについて調査・考察しております。

主な分析内容

  • エグゼクティブ・サマリーおよびKPI (主要業績指標)
  • オペレーター各社のプロファイルと市場シェア
  • インフラの現状と整備計画
  • モバイル通信市場のKPI
  • 固定回線市場のKPI
  • 規制情報
  • 昨今の市場動向と今後の見通し
  • 著者およびAnalysis Masonについて

分析対象企業

  • KDDI
  • NTTドコモ
  • ソフトバンク
  • ワイモバイル (旧イー・アクセス)

分析データの範囲

  • 固定回線通信
    • 接続件数
      • PSTN
      • ISDN
      • ブロードバンド (技術別内訳:DSL、ケーブルモデム、住宅用FTTB/LANイーサネット、FWAなど)
      • 電話保有世帯数
      • 世帯普及率 (音声・ブロードバンド)
      • 人口普及率 (ブロードバンド)
      • リテールVoIP
    • 収益
      • サービス収益 (名目成長率、接続1件当たり月間平均収益、既存企業の収益額シェア)
      • 小売収益 (支出額、「サービス収益−ホールセール収益」で定義):対GDP比率、1人当たり/年間/接続1件当たり/月間平均値
    • オペレーターレベルの収益/市場シェア
      • ブロードバンド契約者数 (主要オペレーター別) および市場シェア・年間変動率
      • DSL接続件数 (総数)
  • モバイル通信
    • 接続件数 (総数、およびプリペイド/契約件数)
      • 全体的普及率
      • 活動の内訳 (全体、プリペイド/契約)
      • 3G以上の通信の普及率 (全体的比率)
    • 収益
      • サービス収益 (全体、プリペイド/契約)
      • ARPU (全体、プリペイド/契約)
      • データ収益 (サービス収益全体に対する比率)
      • 小売収益 (支出額):対GDP比率、1人当たり年間平均
    • オペレーターレベルの収益/市場シェア
      • 有効な加入者数 (および関連市場シェア)
      • プリペイド端末の比率
      • ARPU (全体、プリペイド/契約)
      • サービス収益
      • データ収益 (対サービス収益比率)

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

This country report and accompanying data annex provide a comprehensive overview of Japan's telecoms market, including KPIs and data on subscribers, penetration, revenue and ARPU. The report analyses the strategies of major players in the country's fixed and mobile telecoms markets, and includes market share data and operators' infrastructure status.


COMPANY COVERAGE

The following companies are mentioned in this Report.

  • KDDI
  • NTT DOCOMO
  • SoftBank
  • Ymobile (formerly eAccess)

DATA COVERAGE

Analysys Mason's country report data annexes provide a range of key metrics for each country's telecoms market. Figures are supplied for each year since 2007. Metrics include the following.

Fixed telecoms marketMobile telecoms market

Connections

  • PSTN
  • ISDN
  • broadband (split by access technology: DSL, cable modem, residential FTTB/LAN Ethernet, FWA and other)
  • households with voice
  • site penetration (voice and broadband)
  • population penetration (broadband)
  • retail VoIP.

Connections(total and split by prepaid and contract)

  • penetration (total)
  • percentage of activity (total and split by prepaid and contract)
  • 3G and above (as a percentage of total).

Revenue

  • service revenue, including nominal growth, revenue per connection per month, and the incumbent's share of revenue
  • retail revenue (‘spend') - defined as service revenue minus wholesale revenue - as a percentage of GDP, per capita per year and per connection per month

Revenue

  • service revenue (total and split by prepaid and contract)
  • ARPU (total, prepaid and contract)
  • data revenue (as a percentage of service revenue)
  • retail revenue ('spend'), also as a percentage of GDP and per capita per year.

Operator-level metrics/market share

  • broadband subscribers by major broadband operator (and associated market shares and year-on-year changes)
  • DSL connections (total).

Operator-level metrics/market share

  • active subscribers (and associated market share)
  • proportion of prepaid accounts
  • ARPU (total, prepaid and contract)
  • service revenue
  • data revenue (as a percentage of service revenue).

ABOUT THE AUTHOR

Hansang (Andy) He is a member of Analysys Mason's Telecom Software Team. Andy began his career as an analyst covering emerging Asia Pacific (EMAP) region at Pyramid Research, which entailed rigorous market sizing and forecasting of mobile communications and smartphones, analysis of mobile operator competitive landscape in EMAP markets. As an analyst, Andy worked with TMT companies based out of Asia Pacific on customized market sizing engagements in mobile broadband and smartphones. After joining Analysys Mason, Andy has contributed to range of project including IoT/M2M marketing sizing, fixed broadband benchmarking and regional mobile spectrum gap study. Andy holds a Bachelor's degree in Electronic and Communications Engineering from the University of Bristol and a Master's degree in Management and Strategy from the London School of Economics.

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY AND KPIs
  • OPERATOR PROFILES AND MARKET SHARES
  • INFRASTRUCTURE STATUS AND PLANS
  • MOBILE MARKET KPIs
  • FIXED MARKET KPIs
  • REGULATORY INFORMATION
  • RECENT AND FORTHCOMING MARKET DEVELOPMENTS
  • ABOUT THE AUTHORS AND ANALYSYS MASON
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