株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

通信市場の国別レポート:インド 2015年

India Telecoms Market Report 2015

発行 Analysys Mason 商品コード 249293
出版日 ページ情報 英文 34 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.18円で換算しております。
Back to Top
通信市場の国別レポート:インド 2015年 India Telecoms Market Report 2015
出版日: 2015年10月19日 ページ情報: 英文 34 Slides
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

当レポートでは、インドの通信市場における各種動向について調査分析し、KPIおよび加入者・普及率・収益・ARPUに関するデータ、固定・モバイル通信市場における主要企業の戦略の分析、市場シェアデータ、オペレーターのインフラ状況および市場展望の見通しなどをまとめています。

目次

  • エグゼクティブサマリー・KPI
  • オペレーターのプロファイル・市場シェア
  • インフラ状況・計画
  • モバイル市場のKPI
  • 固定市場のKPI
  • 規制情報
  • 近年・近い将来の市場発展
  • 著者・ANALYSYS MASON について

対象企業

  • Airtel
  • Bharat Sanchar Nigam (BSNL)
  • Hathway
  • Idea Cellular
  • Mahanagar Telephone
  • Nigam
  • Hathway
  • Idea Cellular
  • Mahanagar Telephone
  • Nigam

調査データ

  • 固定回線通信
    • 接続件数・音声全体(ナローバンド・VoBB)
      • ナローバンド
      • VoBB
      • ブロードバンド全体
      • ブロードバンド:アクセス技術別(DSL、ケーブルモデム、FTTH/B、BFWA、およびその他)
      • IPTV
      • ダイヤルアップインターネット
    • 収益・ARPU
      • サービス収益
      • サービス収益のGDP比
      • ユーザー1人・1ヶ月あたりのサービス収益
      • 小売り収益
      • 小売り収益のGDP比
      • ユーザー1人・1ヶ月あたりの小売り収益
      • 小売り収益のサービスタイプ別内訳:音声、ブロードバンド、ダイヤルアップインターネット、ビジネスネットワークサービス
      • ブロードバンド小売り収益の固定小売り集絵惹き
      • 1ヶ月あたりの音声ARPU
      • 1ヶ月あたりのARPU
    • トラフィック
      • 固定回線通信の有効接続1件
      • 1ヶ月当たり利用分数
    • オペレーターレベルのメトリクス/市場シェア
      • ブロードバンド加入者数:主要ブロードバンドオペレーター別(および関連市場シェア・前年比変動率)
      • DSL接続数
  • モバイル通信
    • 接続件数
    • 総数(端末+モバイルブロードバンド、M2M除く)
      • プリペイド・契約別の内訳、およびプリペイドのシェア
      • 全体・プリペイド・契約の人口普及率
      • 3G
      • 端末、およびスマートフォン・基本別の内訳
      • 端末の人口普及率
      • ブロードバンド
      • ブロードバンドの人口普及率
    • 収益・ARPU・サービス収益
      • サービス収益のGDP比
      • ユーザー1人・1ヶ月あたりのサービス収益
      • サービス収益の内訳:プリペイド・契約、およびプリペイドのシェア
      • サービス収益の内訳:音声・データ、およびサービス収益のデータ比
      • 小売り収益
      • 小売り収益のGDP比
      • ユーザー1人・1ヶ月あたりの小売り収益
      • 内訳:音声・データ
      • 1ヶ月あたりのARPU(全体・プリペイド・契約)
    • トラフィック・モバイル起因の利用時間
      • アクティブ接続あたりの発信MoU
    • オペレーターレベルのメトリクス/市場シェア
      • 接続数(および関連の市場シェア)
  • 通信市場全体(固定・モバイル)
    • 音声接続数
    • ブロードバンド接続数
    • サービス収益
    • サービス収益のGDP比
    • ユーザー1人・1ヶ月あたりのサービス収益
    • 小売り収益
    • 小売り収益のGDP比
    • ユーザー1人・1ヶ月あたりの小売り収益
    • 小売り収益の内訳:音声・データ
    • 発信時間

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

This country report and accompanying data annex provide a comprehensive overview of India's telecoms market, including KPIs and data on subscribers, penetration, revenue and ARPU. The report analyses the strategies of major players in the country's fixed and mobile telecoms markets, and includes market share data and operators' infrastructure status.


COMPANY COVERAGE

This report includes information on the following companies.

  • Airtel
  • Bharat Sanchar Nigam (BSNL)
  • Hathway
  • Idea Cellular
  • Mahanagar Telephone
  • Nigam
  • Hathway
  • Idea Cellular
  • Mahanagar Telephone
  • Nigam

DATA COVERAGE

Analysys Mason's country report data annexes provide a range of key metrics for each country's telecoms market. Figures are supplied for each year since 2007. The data annex for India was last updated on 28 September 2015. Metrics include the following.

Fixed telecoms marketMobile telecoms market

Connections

  • Total voice (narrowband and VoBB)
  • Narrowband
  • VoBB
  • Total broadband
  • Broadband split by access technology: DSL, cable modem, FTTH/B, BFWA and other
  • IPTV
  • Dial-up Internet

Connections

  • Total (handset plus mobile broadband, excluding M2M)
  • Split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Population penetration for total, prepaid and contract
  • 3G
  • Handset, and split by smartphone and basic
  • Handset population penetration
  • Broadband
  • Broadband population penetration

Revenue and ARPU

  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by type of service: voice, broadband, dial-up Internet, business network services
  • Broadband retail revenue as a percentage of fixed retail revenue
  • Voice ARPU per month
  • Broadband ARPU per month

Revenue and ARPU

  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Service revenue split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Service revenue split by voice and data, and data as percentage of service revenue
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Split by voice and data
  • ARPU per month (total, prepaid and contract)

Traffic

  • Fixed-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection

Traffic

  • Fixed-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection

Operator-level metrics/market share

  • Broadband subscribers by major broadband operator (and associated market shares and year-on-year changes)
  • DSL connections

Operator-level metrics/market share

  • Connections (and associated market share)

Total telecoms market (fixed and mobile)

  • Voice connections
  • Broadband connections
  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by voice and data
  • Originated minutes

ABOUT THE AUTHORS

Ronica Singh (Associate Consultant) Ronica works with Analysys Mason's India team as a part of consulting group. She has worked on a range of projects; focused on strategic planning, market entry strategy, market sizing and pricing strategy. Ronica works closely with telecom clients to help them with strategic and tactical issues of business. While she is focused on telecom, Ronica has over four years experience in financial research and strategy consulting across industries. She holds a bachelors degree in Economics and Computer Applications from Delhi University and a Masters degree (Distinction) in Management, Information Systems and Innovation from London School of Economics, UK.

Sameer Gupta (Manager) Sameer has more than eight years' experience of providing strategy consulting and investment advisory services. He has worked on engagements in the areas of due diligence, growth strategy, go-to-market planning, financial modelling and benchmarking analysis. He has also worked extensively in Asia region, where he has assisted operators, independent tower companies, investment banks and hedge funds to understand current opportunities and identify potential new opportunities in the telecoms market. Prior to joining Analysys Mason, Sameer was part of the Strategy & Operations team at Deloitte Consulting. In this role, he assisted a number of clients in India and the USA to develop business plans and go-to-market strategies.

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY AND KPIs
  • OPERATOR PROFILES AND MARKET SHARES
  • INFRASTRUCTURE STATUS AND PLANS
  • MOBILE MARKET KPIs
  • FIXED MARKET KPIs
  • REGULATORY INFORMATION
  • RECENT AND FORTHCOMING MARKET DEVELOPMENTS
  • ABOUT THE AUTHORS AND ANALYSYS MASON
Back to Top