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市場調査レポート

サービスアシュアランスシステム:世界市場の予測

Service Assurance Systems: Worldwide Forecast 2017-2021

発行 Analysys Mason 商品コード 214052
出版日 ページ情報 英文 56 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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サービスアシュアランスシステム:世界市場の予測 Service Assurance Systems: Worldwide Forecast 2017-2021
出版日: 2017年08月02日 ページ情報: 英文 56 Slides
概要

当レポートでは、世界のサービスアシュアランス (SA) システムの市場を調査し、SAシステムへの支出額の推移と予測、導入区分・デリバリー区分・通信サービス区分・地域別の内訳、主な市場動向と市場への各種影響因子の分析、ベンダーおよび通信サービスプロバイダーへの提言などをまとめています。

調査内容

  • 世界のSAシステム支出額の予測
    • 導入区分
      • プローブシステム
      • 障害・イベント管理 (FM)
      • サービス管理 (SM)
      • パフォーマンスモニタリング (PM)
      • ワークフォースオートメーション
    • デリバリー区分
      • 製品関連サービス
      • プロフェッショナルサービス
    • 通信サービス区分
      • 個人モバイル
      • 個人固定
      • 事業者モバイル
      • 事業者固定
    • 地域区分
      • 中東欧
      • アジア太平洋先進国
      • アジア太平洋新興国
      • ラテンアメリカ
      • 中東・アフリカ
      • 北米
      • サブサハラアフリカ
      • 西欧
  • 市場成長牽引因子・阻害因子とその変化
  • 事業環境・地域的力学
  • 市場の定義
  • ベンダーおよび通信サービスプロバイダーへの提言

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 提言
  • 予測
  • 市場成長牽引因子・阻害因子
  • 事業環境
  • 市場の定義
  • Analysys Masonについて

図表

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

"CSPs will implement new service assurance systems for NFV and hybrid environments, while focusing on NOC consolidation, assurance automation and QoE assurance."

The service assurance software systems market will grow at a CAGR of 2.2% to reach USD7.43 billion in 2021. Increasing cost pressure and growing confidence in cloud-based delivery models will encourage communications service providers (CSPs) to adopt the software-as-a-service (SaaS) model for service assurance systems. Demand for network operations centre (NOC) consolidation, service operations centre (SOC) implementation and new integration requirements for network function virtualisation (NFV) will drive growth in professional services revenue.

THIS FORECAST REPORT PROVIDES:

  • a detailed, 5-year worldwide forecast for spending in the service assurance systems market, split into:
    • five application segments: probe systems, service management, fault and event management, performance monitoring and workforce automation
    • two delivery types: product-related and professional services
    • four telecoms services: consumer mobile, consumer fixed, business mobile, and business fixed
    • eight geographical regions: Central and Eastern Europe (CEE); developed Asia-Pacific (DVAP), emerging Asia-Pacific (EMAP); Latin America (LATAM); the Middle East and North Africa (MENA); North America (NA); Sub-Saharan Africa (SSA) and Western Europe (WE)
  • an examination of key market drivers and inhibitors, and how they will change during the forecast period
  • analysis of the business environment and regional dynamics that will influence the service assurance systems market
  • a detailed market definition
  • recommendations for CSPs and vendors.

ABOUT THE AUTHOR:

Anil Rao (Senior Analyst) is a member of Analysys Mason's Telecoms Software and Networks research team and is the lead analyst for the Service Assurance programme, focusing on producing market share, forecast and research collateral for the programme. He has published research on IP probes, real-time network analytics and the importance of service assurance in reducing churn and improving customer experience. He holds a BEng in Computer Science from the University of Mysore and an MBA from Lancaster University Management School, UK.

TABLE OF CONTENTS

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • RECOMMENDATIONS
  • FORECAST
  • MARKET DRIVERS AND INHIBITORS
  • BUSINESS ENVIRONMENT
  • MARKET DEFINITION
  • ABOUT THEAUTHOR AND ANALYSYS MASON
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