お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
980401

中国の加工食品企業の動向

Packaged Food Companies in China

出版日: | 発行: Asia Market Information & Development Co. | ページ情報: 英文 99 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=104.61円
中国の加工食品企業の動向
出版日: 2021年01月05日
発行: Asia Market Information & Development Co.
ページ情報: 英文 99 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

過去20年間で、中国の加工食品業界は速いペースで成長しています。中国における製造能力の劇的な拡大と消費者による消費量の増加は、中国の社会と経済を変革しました。中国は、工業製品と消費財の世界有数の生産国です。中国は世界の他の経済をはるかに上回っており、商品やサービスの消費において世界で最も急速に成長している市場です。中国経済は、20年以上にわたって鉱工業生産、輸出入、消費者による消費、設備投資の継続的な増加によって刺激されてきた高速成長を維持しています。中国政府は業界を規制し、世界市場での競争力を向上させるために業界の統合を奨励してきたため、中規模から大規模の企業間の急速な統合が予想されます。

中国は生産と流通の市場拡大の恩恵を享受してきましたが、業界は研究開発と新製品開発における革新と投資が最小限にとどまっています。このセクターの規模の経済はまだ達成されていません。ほとんどの国内メーカーは、独自のブランド製品を開発するための自律的な知的財産と財源が不足しています。

この新しい調査では、業界の構造、能力、および生産量を分析します。主要な生産者の生産場所、市場シェア、プロファイルが表示されます。1次調査と2次調査は、最新の政府規制、市場情報、業界データにアクセスするために中国で行われます。データは、中国政府の出版物、中国語の新聞や雑誌、業界団体、地方自治体の産業局、業界の出版物、および社内データベースから収集しています。

当レポートでは、中国の加工食品企業について調査し、業界の概要、市場動向、主要メーカーに関する情報などを提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲と調査方法
  • エグゼクティブサマリー

第3章 業界の評価

  • 業界の概要
  • 市場規模
  • 市場成長要因
  • 人件費
  • 主要な生産拠点と売上
  • 主要生産者の市場シェア
  • 潜在的な市場参入企業
  • 主要な外国投資
  • 技術開発

第4章 主要メーカー

  • 加工食品メーカーのプロファイル
図表

LIST OF TABLES

I. INTRODUCTION

  • Economic Outlook Summary
  • Packaged Food Supply and Demand Summary

III. PACKAGED FOOD INDUSTRY ASSESSMENTS

  • China's Packaged Food Sales and Forecasts
  • Major Producer Facility Locations
  • Major Packaged Food Producers' Sales in 2014
  • Market Share of Key Producers
  • Major Foreign Investments

LIST OF CHARTS

I. INTRODUCTION

  • Packaged Food Production and Demand Summary
  • III. PACKAGED FOOD INDUSTRY ASSESSMENTS
  • China's Packaged Food Sales and Forecasts
  • Market Share of Key Producers
目次

This study focuses on China's Packaged Food industry assessments and company profiles. In the two past decades, the industry has been growing at a fast pace. The dramatic expansions of the manufacturing capabilities and rising consumer consumptions in China have transformed China's society and economy. China is one of the world's major producers for industrial and consumer products. Far outpacing other economies in the world, China is the world's fastest growing market for the consumptions of goods and services. The Chinese economy maintains a high speed growth which has been stimulated by the consecutive increases of industrial output, imports & exports, consumer consumption and capital investment for over two decades. Rapid consolidation between medium and large players is anticipated since the Chinese government has been encouraging industry consolidation with an effort to regulate the industry and to improve competitiveness in the world market.

Although China has enjoyed the benefits of an expanding market for production and distribution, the industry is suffering from minimal innovation and investment in R&D and new product development. The sector's economies of scale have yet to be achieved. Most domestic manufacturers lack the autonomic intellectual property and financial resources to develop their own brand name products.

This new study analyzes the industry structure, capacities and output. Major producers' production locations, market shares and profiles are presented. The primary and secondary research is done in China in order to access up-to-date government regulations, market information and industry data. Data were collected from the Chinese government publications, Chinese language newspapers and magazines, industry associations, local governments' industry bureaus, industry publications, and our in-house databases.

Asia Market Info & Dev Co. is one of the leading sources for up-to-date market information and research on the fastest-growing Chinese markets. We have published over 1,500 reports focusing on the Chinese markets, industry forecasts and company profiles. We provide hard-to-find market data and analyses. Our publications are intended to help international marketers identify business opportunities and promote their product sales in the Chinese markets.

TABLE OF CONTENTS

I. INTRODUCTION

  • Report Scope and Methodology
  • Executive Summary

III. PACKAGED FOOD INDUSTRY ASSESSMENTS

  • Packaged Food Industry Overview
  • Market Size
  • Market Growth Drivers
  • Labor Costs
  • Major Producer Facility Locations and Sales
  • Market Share of Key Producers
  • Potential Entrants
  • Major Foreign Investments
  • Technology Development

VII. PACKAGED FOOD PRODUCER DIRECTORY

  • Packaged Food Producer Profiles
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.