株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

モバイルアプリケーションの中国市場

Mobile Applications Markets in China

発行 Asia Market Information & Development 商品コード 336167
出版日 ページ情報 英文 225 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
モバイルアプリケーションの中国市場 Mobile Applications Markets in China
出版日: 2016年04月01日 ページ情報: 英文 225 Pages
概要

当レポートでは、中国のモバイルアプリケーション市場の現状と将来予測(過去5〜10年間の実績値および今後5〜10年間の予測値)を分析し、全体的なビジネス環境や、製品別の市場動向とその見通し、市場参入戦略、関係企業一覧などの情報を取りまとめてお届けいたします。

第1章 イントロダクション

  • 分析範囲・手法
  • エグゼクティブ・サマリー

第2章 ビジネス環境

  • 経済展望
    • 主要経済指標
    • 工業生産
    • 人口・労働力
    • 直接投資
    • 対外貿易
  • 金融・税務規制
    • 銀行システムと規制
    • 外国為替
    • 税制と関税

第3章 モバイルアプリケーション市場の評価

  • モバイルアプリケーション市場の概要
  • 市場規模
  • 市場成長の促進要因
  • 主要メーカーの市場シェア
  • 人件費
  • 潜在的な参入企業
  • 主な外資系企業
  • 技術開発

第4章 モバイルアプリケーションの市場規模とその予測

  • 概要
  • モバイルアプリケーションの市場規模とその予測 (単位:人民元)
    • モバイルアプリケーションの供給状況
    • ゲーム
    • エンタテインメント
    • 教育
    • ファイナンス
    • スポーツ
    • ショッピング
  • モバイルアプリケーションの輸入額
  • モバイルアプリケーションの輸出額
  • 価格動向

第5章 モバイルアプリケーション市場の将来展望

  • モバイルアプリケーション市場の将来展望:概要
  • 地域別の消費支出動向
    • 東部
    • 北部
    • 中部
    • 南部
    • 西部
  • 地域別のモバイルアプリケーションの売上高・需要高
    • 東部
    • 北部
    • 中部
    • 南部
    • 西部

第6章 マーケティング戦略

  • 中国市場の概要
    • 中国の流通システム
    • モバイルアプリケーションの流通経路
    • 交通・貨物輸送インフラ
    • 通信
  • 中国市場への参入経路
    • 対中輸出(直接/間接)
    • ライセンス契約と委託生産
    • 中国国内での組立加工
    • 委託生産
    • 貿易許可
    • 投資
    • 合弁企業
    • 合作企業
    • 独資企業

第7章 モバイルアプリケーション・メーカーの一覧

  • モバイルアプリケーション・メーカーのプロファイル

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: 932

China's demand for Mobile Applications has grown at a fast pace in the past decade. In the next decade, both production and demand will continue to grow. The Chinese economy maintains a high speed growth which has been stimulated by the consecutive increases of industrial output, imports & exports, consumer consumption and capital investment for over two decades. This new study examines China's economic trends, investment environment, industry development, supply and demand, industry capacity, industry structure, marketing channels and major industry participants. Historical data (2005, 2010 and 2015) and long-term forecasts through 2020 and 2024 are presented. Major producers in China are profiled.

The primary and secondary research is done in China in order to access up-to-date government regulations, market information and industry data. Data were collected from the Chinese government publications, Chinese language newspapers and magazines, industry associations, local governments' industry bureaus, industry publications, and our in-house databases. Interviews are conducted with Chinese industry experts, university professors, and producers in China. Economic models and quantitative methods are applied in this report to project market demand and industry trends. Metric system is used and values are presented in either Yuan (RMB, current price) and/or US dollars.

Our market research reports provide hard-to-find market data and analyses. Today, China has the largest market in the world. Tremendous fast-growing markets for imports and business opportunities for companies around the world. If you want to expand your business or sell your products in China, our research reports provide the insights and projections into Chinese markets necessary for you to do so.

TABLE OF CONTENTS

I. INTRODUCTION

  • Report Scope and Methodology
  • Executive Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Economic Outlook
  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor
  • Foreign Investment
  • Foreign Trade
  • Financial and Tax Regulations
  • Banking System and Regulations
  • Foreign Exchange
  • Taxes, Tariff and Custom Duties

III. MOBILE APPLICATIONS MARKET ASSESSMENTS

  • Mobile Applications Market Overview
  • Market Size
  • Market Growth Drivers
  • Market Share of Key Producers
  • Labor Costs
  • Potential Entrants
  • Major Foreign Investments
  • Technology Development

IV. MOBILE APPLICATIONS SALES VOLUMES AND FORECASTS

  • Overview
  • Mobile Applications Sales Volumes and Forecasts (in Yuan)
  • Mobile Applications Supply
  • Games
  • Entertainment
  • Education
  • Finance
  • Sports
  • Shopping
  • Mobile Applications Imports
  • Mobile Applications Exports
  • Pricing Trend

V. MOBILE APPLICATIONS MARKET OUTLOOK

  • Mobile Applications Markets Outlook Overview
  • Consumer Spending Trends by Region
  • East
  • North
  • Central
  • South
  • West
  • Mobile Applications Sales and Demand by Region
  • East
  • North
  • Central
  • South
  • West

VI. MARKETING STRATEGIES

  • China Market Entry Overview
  • China's Distribution System
  • Mobile Application Distribution Channels
  • Transportation and Freight Infrastructure
  • Communications
  • China's Market Entry
  • Export to China
  • Indirect Export
  • Direct Export
  • License and Contract Manufacture
  • Assembling in China
  • Contract Manufacturing
  • Trade Permit
  • Investment
  • Equity Joint Venture
  • Contractual Joint Venture
  • Wholly Foreign-Owned Enterprise

VII. MOBILE APPLICATIONS PRODUCER DIRECTORY

  • Mobile Applications Producer Profiles

LIST OF TABLES

I. INTRODUCTION

  • Economic Outlook Summary
  • Mobile Applications Supply and Sales Forecasts Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor Force Trends
  • Foreign Investment and Loans
  • Foreign Trade
  • Key Commodity Exports from China
  • China's Exports to its Leading Trade Partners
  • Key Commodity Imports into China
  • China's Imports from Its Leading Trade Partners

III. MOBILE APPLICATIONS MARKET ASSESSMENTS

  • Market Share of Key Producers

IV. MOBILE APPLICATIONS SALES VOLUMES AND FORECASTS

  • Mobile Applications Sales Volumes and Forecasts (in Yuan)
  • Mobile Applications Supply
  • Games
  • Entertainment
  • Education
  • Finance
  • Sports
  • Shopping
  • Mobile Applications Imports
  • Mobile Applications Exports
  • Pricing Trend

V. MOBILE APPLICATIONS MARKET OUTLOOK

  • Mobile Applications Markets Outlook Overview
  • Consumer Spending Trends by Region
  • East
  • North
  • Central
  • South
  • West
  • Mobile Applications Sales and Demand by Region
  • umer Spending Trends by Region
  • East
  • North
  • Central
  • South
  • West

LIST OF CHARTS

I. INTRODUCTION

  • Mobile Applications Sales and Market Sales Forecasts Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • China's GDP and Growth Rate
  • Industrial Output by Ownership
  • China's Imports and Exports

III. MOBILE APPLICATIONS MARKET ASSESSMENTS

  • Market Share of Key Producers

IV. MOBILE APPLICATIONS SALES VOLUMES AND FORECASTS

  • Overview
  • Mobile Applications Sales Volumes and Forecasts (in Yuan)
  • Mobile Applications Supply
  • Games
  • Entertainment
  • Education
  • Finance
  • Sports
  • Shopping
  • Mobile Applications Imports
  • Mobile Applications Exports
  • Pricing Trend

V. MOBILE APPLICATIONS MARKET OUTLOOK

  • Mobile Applications Markets Outlook Overview
  • Consumer Spending Trends by Region
  • East
  • North
  • Central
  • South
  • West
  • Mobile Applications Sales and Demand by Region
  • East
  • North
  • Central
  • South
  • West

VI. MARKETING STRATEGIES

  • China's Distribution Channel
Back to Top