表紙
市場調査レポート

中国の自動車アフターマーケット用製品市場

Automotive Aftermarket Products Markets in China

発行 Asia Market Information & Development 商品コード 298978
出版日 ページ情報 英文 350 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.12円で換算しております。
Back to Top
中国の自動車アフターマーケット用製品市場 Automotive Aftermarket Products Markets in China
出版日: 2016年02月15日 ページ情報: 英文 350 Pages
概要

当レポートでは、中国の自動車アフターマーケット用製品市場の現状・将来予測(過去5〜10年間の実績値および今後5〜10年間の予測値)を分析し、全体的な産業構造・投資環境や需給動向、製品別・エンドユーザー別の詳細動向、市場参入戦略、関係企業一覧などの情報を提供しています。

第1章 イントロダクション

  • 分析範囲・手法
  • エグゼクティブ・サマリー

第2章 ビジネス環境

  • 経済展望
    • 主要経済指標
    • 工業生産
    • 人口・労働力
    • 直接投資
    • 対外貿易
  • 金融・税務規制
    • 銀行システムと規制
    • 外国為替
    • 税制と関税

第3章 自動車アフターマーケット用製品産業の評価

  • 自動車アフターマーケット用製品産業の概要
    • 市場規模
    • 市場成長の促進要因
  • 自動車アフターマーケット用製品産業の生産能力
  • 主要メーカーの生産拠点・生産量・生産能力
  • 主要メーカーの市場シェア
  • 潜在的な参入企業
    • 人件費
    • 主な流通業者
  • 主な外資系企業
  • 技術開発

第4章 自動車アフターマーケット用製品の需要量

  • 概要
  • 自動車アフターマーケット用製品の需要量
    • 各地域の需要量
  • アフターマーケット用非電気製品
    • エンジンおよび同部品
    • トランスミッションおよび同部品
    • ブレーキ用部品および組立品
    • 排気・排出ガス関連部品
    • その他
  • アフターマーケット用電気製品
    • 照明用部品および付属品
    • バッテリー
    • 点火装置用部品・付属品
    • その他
  • アフターマーケット用電子製品
    • エンジンコントロール
    • 計器
    • 安全用電子機器
    • ナビゲーション用部品
    • セキュリティ用部品
    • その他
  • 交換用タイヤ
  • その他のアフターマーケット用製品
  • 自動車アフターマーケット用製品の輸出額・輸入額
    • 価格動向

第5章 自動車アフターマーケット用製品市場の将来展望

  • 市場の将来展望:概要
    • 政府・企業向け市場の見通し
    • 消費者向け市場の見通し
    • 自動車の生産・需要台数

第6章 マーケティング戦略

  • 中国市場の概要
    • 中国の流通システム
    • 自動車アフターマーケット用製品の流通チャネル
    • 交通・貨物輸送インフラ
  • 中国市場の参入戦略
    • 対中輸出
    • 輸出市場の概要
    • 中国の商慣行
    • 化学薬品の商社
    • 中国の輸入規制
  • 技術ライセンス
    • 技術ライセンスの概要
    • 知的所有権(IP)保護
  • 合弁事業
    • 合弁事業の概要
    • 利点と欠点
  • 独資企業
    • 独資企業の概要
    • 利点と欠点
  • 他の市場参入経路
    • 営業所の開設
    • 見本市での販売
    • 中国企業との接触
    • 広告
  • 市場参入戦略
    • 市場の違いを理解する
    • ビジネス慣行の差異
    • 規制・制約に関する知識

第7章 自動車アフターマーケット用製品サプライヤーの一覧

  • アフターマーケット用製品メーカーのプロファイル
  • 流通業者・商社
  • 研究機関・業界団体

図表一覧

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: 187

China's demand for Automotive Aftermarket Products has grown at a fast pace in the past decade. In the next decade, both production and demand will continue to grow. The Chinese economy maintains a high speed growth which has been stimulated by the consecutive increases of industrial output, import & export, consumer consumption and capital investment for over two decades. This new study examines China's economic trends, investment environment, industry development, supply and demand, industry capacity, industry structure, marketing channels and major industry participants. Historical data (2005, 2010 and 2015) and long-term forecasts through 2020 and 2025 are presented. Major producers in China are profiled.

The primary and secondary research is done in China in order to access up-to-date government regulations, market information and industry data. Data were collected from the Chinese government publications, Chinese language newspapers and magazines, industry associations, local governments' industry bureaus, industry publications, and our in-house databases. Interviews are conducted with Chinese industry experts, university professors, and producers in China. Economic models and quantitative methods are applied in this report to project market demand and industry trends. Metric system is used and values are presented in either Yuan (RMB, current price) and/or US dollars.

Our market research reports provide hard-to-find market data and analyses. Today, China has the largest market in the world. Tremendous fast-growing markets for imports and business opportunities for companies around the world. If you want to expand your business or sell your products in China, our research reports provide the insights and projections into Chinese markets necessary for you to do so.

TABLE OF CONTENTS

I. INTRODUCTION

  • Report Scope and Methodology
  • Executive Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Economic Outlook
  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor
  • Foreign Investment
  • Foreign Trade
  • Financial and Tax Regulations
  • Banking System and Regulations
  • Foreign Exchange
  • Taxes, Tariff and Custom Duties

III. AUTOMOTIVE AFTERMARKET PRODUCTS INDUSTRY ASSESSMENTS

  • Automotive Aftermarket Products Industry Overview
  • Market Size
  • Market Growth Drivers
  • Automotive Aftermarket Products Industry Capacity
  • Major Producer Facility Locations, Output and Capacity
  • Market Share of Key Producers
  • Potential Entrants
  • Labor Costs
  • Major Distributors
  • Major Foreign Investments
  • Technology Development

IV. AUTOMOTIVE AFTERMARKET PRODUCTS DEMAND

  • Overview
  • Automotive Aftermarket Products Demand
  • Demand of Automotive Aftermarket Products by Region
  • Automotive Non-Electrical Aftermarket Products
  • Engines and Parts
  • Transmissions and Parts
  • Brake Parts and Assemblies
  • Exhaust and Emission Components
  • Other Non-Electrical Components
  • Automotive Electrical Aftermarket Products
  • Lighting Components and Parts
  • Batteries
  • Ignition System Components and Parts
  • Other Electrical Components
  • Automotive Electronic Aftermarket Products
  • Engine Controls
  • Instruments
  • Safety Electronic Components
  • Navigational Components
  • Security Components
  • Other Automotive Electronics
  • Replacement Tires
  • Other Automotive Aftermarket Products
  • Automotive Aftermarket Products Imports and Exports
  • Pricing Trend

V. AUTOMOTIVE AFTERMARKET MARKET OUTLOOK

  • Automotive Components Market Outlook Overview
  • Government and Business Consumer Market Outlook
  • Consumer Market Outlook
  • Automobiles in Use

VI. MARKETING STRATEGIES

  • China Market Entry Overview
  • China's Distribution System
  • Rubber Processing Chemicals Distribution Channels
  • Transportation and Freight Infrastructure
  • Communications
  • China's Market Entry
  • Licensing
  • Franchising
  • E-commerce
  • Trading Companies and Local Agents
  • Representative Offices and Chinese Subsidiaries
  • Wholly Foreign Owned Enterprises

VII. AUTOMOTIVE AFTERMARKET PRODUCT SUPPLIER DIRECTORY

  • Automotive Aftermarket Products Producer Profiles
  • Distributors and Trading Companies
  • Research Institutions and Associations

LIST OF TABLES

I. INTRODUCTION

  • Economic Outlook Summary
  • Automotive components Supply and Demand Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor Force Trends
  • Foreign Investment and Loans
  • Foreign Trade

III. AUTOMOTIVE AFTERMARKET PRODUCTS INDUSTRY ASSESSMENTS

  • Automotive Aftermarket Products Industry Capacity
  • Major Producer Facility Locations, Output and Capacity
  • Market Share of Key Producers
  • Major Foreign Investments

IV. AUTOMOTIVE AFTERMARKET PRODUCTS DEMAND

  • Automotive Aftermarket Products Demand
  • Demand of Automotive Aftermarket Products by Region
  • Automotive Non-Electrical Aftermarket Products
  • Engines and Parts
  • Transmissions and Parts
  • Brake Parts and Assemblies
  • Exhaust and Emission Components
  • Other Non-Electrical Components
  • Automotive Electrical Aftermarket Products
  • Lighting Components and Parts
  • Batteries
  • Ignition System Components and Parts
  • Other Electrical Components
  • Automotive Electronic Aftermarket Products
  • Engine Controls
  • Instruments
  • Safety Electronic Components
  • Navigational Components
  • Security Components
  • Other Automotive Electronics
  • Replacement Tires
  • Other Automotive Aftermarket Products
  • Automotive Aftermarket Products Imports and Exports

V. AUTOMOTIVE COMPONENTS CONSUMPTION BY MARKET

  • Total Automotive Aftermarket Products Consumption by Market
  • Government and Business Consumer Market Outlook
  • Consumer Market Outlook
  • Automobiles in Use

LIST OF CHARTS

  • Automotive Aftermarket Products Demand Summary
  • China's GDP and Industrial Output
  • Industrial Output by Ownership
  • Foreign Investments and Loans
  • China's Imports and Exports
  • Automotive Aftermarket Products Production
  • Automotive Aftermarket Products Output and Demand
  • Automotive Aftermarket Products Exports and Imports
  • Automotive Aftermarket Products Demand by Market
Back to Top