市場調査レポート

ドイツのクラウドパートナー転換(トランスフォーメーション)市場

2014 Germany Cloud Partner Transformation Report

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 294287
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.02円で換算しております。
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ドイツのクラウドパートナー転換(トランスフォーメーション)市場 2014 Germany Cloud Partner Transformation Report
出版日: 2013年12月20日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、ドイツにおける中小企業(従業員1,000名以下の企業)向けクラウドパートナーの最新動向について分析し、市場構造や過去・今後の動向、クラウド・トランスフォーメーション(転換)サービスの展開・提供状況、ビジネスモデルの特性、ビジネスモデルと収益性、顧客やベンダーとの関係性などについて調査して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

パートナー向けクラウド展開プロセス

  • クラウド転換の段階を定義する特性
  • 概要:クラウドパートナーの3区分
  • クラウドパートナー区分の特徴
  • クラウド転換したパートナーの増加
  • クラウドパートナーの比較:転換ステージ別

クラウドパートナーの市場規模とその予測

  • パートナー・サービスの全体的規模
  • SMB(中小企業)クラウドパートナー・サービスの成長
  • クラウドパートナーの総数:主要アプリケーション別
  • 代表的クラウドソリューションの拡大傾向
  • クラウドパートナーの種類と、二次パートナー・ビジネスの分類
  • パートナー側の二次的なビジネスモデル

クラウドパートナーのビジネス上の特徴

  • サマリー
  • SMBクラウドパートナー:サービス収益額と成長率
  • クラウドパートナーの成熟度:クラウドサービスの提供年数
  • SMBクラウドパートナーの労働力の概要
  • SMBクラウドパートナーが属している主要産業

オンプレミス・ソリューションの概要

  • 現在・将来のオンプレミス製品およびサービス
  • 中小企業顧客のPC需要(過去12か月分)
  • 過去・今後1年間のオンプレミス・ソリューションの平均成長率と、サービス・製品の収益性

ビジネス・トランスフォーメーション(経営革新)

  • クラウド・コンピテンシー(販売資格)の概要
  • パートナーの考え方の変化とコンピテンシー
  • クラウドビジネスの転換に用いられる手段:クラウド転換済みのパートナー別
  • クラウド売上を促進するための主な投資
  • エンドユーザーへのクラウド導入に当たっての主な阻害要因

クラウドソリューションの概要

  • クラウドパートナーが提供する基本的なSaaSソリューション
  • クラウドパートナーが提供する高度SaaSソリューション
  • クラウドパートナーが提供するホステッド・セキュリティ・ソリューション
  • クラウドパートナーが提供するUC・コラボレーション
  • バンドルSaaSソリューションの市場シェアと認知度:主要ベンダー別
  • SaaS更新率を上昇させるために好まれている役割と、SaaSソリューションの更新時期
  • パートナーが現在提供しているソリューションの種類
  • クラウドベース・アプリケーション/サービスの種類
  • クラウドパートナーが提供するIaaS
  • クラウドパートナーが提供する仮想化ソリューション
  • デスクトップ仮想化ソリューション:現在・将来の利用予定
  • サーバ仮想化ソリューション:現在・将来の利用予定
  • ストレージ仮想化ソリューション:現在・将来の利用予定
  • 「サービスとしてのデスクトップ」ソリューション:現在・将来の利用予定
  • 推奨されているサーバ仮想化ベンダーと、人気の高いクラウドインフラOS
  • ソリューションの種類別の成長機会
  • 最も急成長するソリューションとそのパートナーが、今後の市場を主導する
  • クラウドベース・ソリューション/サービスを販売する際にオンプレミス・ソリューションを付属できる可能性
  • 遠隔管理ITサービス提供のためのプラットフォーム:現在・将来の利用予定
  • 現在提供中の専門サービス自動化(PSA)プラットフォーム
  • PSAプラットフォームの種類
  • 提供中のサービス・サポート
  • ベンダー提供のパッケージ/サブスクリプション・ベースのサービスとサポート
  • サービス・サポートを必要としているステージ・ソリューション

収益性とホスティング・モデル

  • サマリー
  • クラウド・ビジネスモデルの収益性
  • クラウドアプリケーションのホスティングで好まれている手段
  • クラウドインフラのホスティングで好まれている手段
  • クラウドパートナーが提供しているパブリック/プライベート/ハイブリッドモデル
  • パブリック/ハイブリッド・クラウドモデルの提供状況
  • ハイブリッドクラウドの市場機会
  • 提携機会の最も多いホスティング業者
  • パブリッククラウドの提供能力に対する阻害要因
  • 今後の収益源:パブリック/プライベート/ハイブリッドモデル

クラウドパートナーの販売・マーケティング

  • サマリー
  • クラウドソリューション販売の最も効果的な手段
  • パートナーの販売・マーケティング:概要
  • クラウド売上高促進のためのマーケティング・ブランディング戦略
  • 大手パートナーのマーケティング活動の頻度
  • マーケティング活動のROI(投資対効果)
  • 販売・マーケティング活動に対する外部企業の支援
  • パートナーが最もよく協業するクラウドブローカー・アグリゲーター

モビリティの概要

  • サマリー
  • タブレット・スマートフォンの概要
  • 現在もっともよく利用されている主なモバイルOS
  • モバイル通信機器利用の主な目的
  • 中古スマートフォンの調達先、データプラン、販売モデル
  • 中古タブレットの調達先、データプラン、販売モデル
  • サービスプロバイダーとの関係性とモビリティの領域
  • スマートフォン・タブレット向けのソフトウェア・アプリケーション
  • パートナーが提供しているモバイルOSの人気度
  • 中古ハイブリッド/コンバーチブルタブレットやウルトラブック、次世代タブレットが、従来型PCの売上高を蚕食する

ベンダーとの関係性

  • 代表的なクラウドベンダー・ソリューション
  • 代表的なクラウドベンダー:認証機関別
  • ベンダーの満足度
  • ベンダーから要求されるサービス・サポート
  • 代表的なディストリビューター
  • ディストリビューター・ホスティング業者との関係性の発展の性質
  • クラウドの成熟化の段階と、クラウド投資領域の比率

付録

目次

Increased demand among SMB customers for enterprise-grade services has spurred partners to diversify their cloud solutions portfolios. This study and report focuses on Germany channel partners that offer at least one cloud solution. These cloud solutions include Software-as-a-Service (SaaS), Infrastructure-as-a-Service (IaaS), Remotely Managed IT Services (RMITS) and Unified Communications (UC) solutions.

Offering these cloud-based services provides SMB partners with opportunities to continue their transformation from time and materials, systems-centric businesses to those that are centered on consultative solutions and services-based recurring revenue streams.

A number of SMBs remain hesitant to adopt “the cloud”. Introducing point cloud solutions such as hosted productivity and communications and being able to bundle cloud components with on-premise hardware and software as part of hybrid solutions will be key to partner success.

The report also focuses on partners who serve the small and medium business (SMB) segment of customers-those firms with under 1,000 employees.

Table of Contents

Executive Summary

  • Executive Summary Overview

Cloud Transformation Process for Partners

  • Attributes Defining Stage of Cloud Transformation
  • Overview: Three Cloud Partner Segments
  • Summary of Cloud Partner Segments' Characteristics
  • Evolution of Cloud Transformed Partners: 2011-13
  • Comparison of Cloud Partners by Transformation Stage

Market Size and Forecast of Cloud Partners

  • Size of Partner Universe
  • Growth in SMB Cloud Partner Universe
  • Growth in Top Cloud Solutions from 2012 to 2013
  • Type of Cloud Partners and Secondary Partner Business Classification
  • Partners' Secondary Business Model

Business Characteristics of Cloud Partners

  • Business Characteristics Summary
  • SMB Cloud Partner Revenues and Growth
  • SMB Company Status Respect to Cloud
  • Cloud Partner Maturity: Number of Years Offering Cloud
  • Top Verticals Served among SMB Cloud Partners

On-Premise Solutions Overview

  • On-Premise Products and Services - Current vs. Planned
  • SMB Customer PC Demand Last 12 Months
  • Ave. Growth in On-Prem from Last Year vs. Next Year and Profitability of Services and Products

Business Transformation

  • Cloud Competency Overview
  • Change in Partner Attitudes and Competencies from 2012 to 2013
  • Steps Taken to Transform Cloud Business by Cloud Transformed Partners
  • Key Investments to Drive Cloud Sales Among all Cloud Partners
  • Key Factors Inhibiting End-User Cloud Adoption

Cloud Solutions Overview

  • Basic SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Advanced SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Hosted Security Solutions Offered by Cloud Partners
  • Hosted UC and Collaboration Offered by Cloud Partners
  • Market Share and Awareness of Bundled SaaS Solutions by Key Vendors
  • Preferable Role to Maximize Renewal Rates for Reselling SaaS Solution and SaaS Solution Renew Period
  • Types of Solutions by Partners Currently Offer
  • Types of Cloud-Based applications or services Offer
  • IaaS Offered by Cloud Partners
  • Virtualization Solutions Offered by Cloud Partners
  • Desktop Virtualization Solution Offer - Current & Planned
  • Server Virtualization Solution Offer - Current & Planned
  • Storage Virtualization Solution Offer - Current & Planned
  • Desktop as a Service Solution Offer - Current & Planned
  • Recommend server virtualization solutions, Preferred Cloud Infrastructure OS
  • Growth Opportunity for Types of Solutions
  • Fastest Growing Solutions and Solution Partners are Most Likely to Lead With
  • Able to Attach On-Premise Solutions When Selling Cloud Based Solutions and Services
  • Remotely Managed IT Services Offered by Cloud Partners
  • Platforms Currently and Plan to Use to Provide Remote Monitoring Services
  • Professional Service Automation (PSA) Platforms Offered
  • Type of Professional Service Automation (PSA) Platforms
  • Service and Support Offered
  • Packaged/Subscription Based Service and Support Offered by Vendor
  • Stages and Solutions Requiring Service and Support

Profitability and Hosting Models

  • Profitability and Hosting Summary
  • Profitability of Cloud Business Models
  • Preferred Method for Hosting Cloud Solutions
  • Preferred Method for Hosting Cloud Infrastructure
  • Public vs. Private vs. Hybrid Models Offered by Cloud Partners
  • Public, Hybrid Cloud Offerings
  • Hybrid Cloud Opportunities
  • Top Hosters Partnered With
  • Inhibitors Impacting Ability to Offer Public Cloud
  • Source of Future Revenues: Public vs. Private vs. Hybrid Models

Sales and Marketing of Cloud Partners

  • Sales, Marketing & Compensation Summary
  • Most Effective Method of Selling Cloud Solutions
  • Partner Sales and Marketing Overview
  • Marketing and Branding Strategy to Drive Cloud Sales
  • Frequency of Top Partner Marketing Activities
  • ROI from Marketing Activities
  • Third Party Support for Sales and Marketing Activities
  • Partner with Cloud Aggregators/Brokers

Mobility Overview

  • Mobility Summary
  • Tablets and Smartphone Overview
  • Top Mobile Operating Systems Offered
  • Primary Motivation for Offering Mobile Devices
  • Resell Sources, Data Plans Offered and Buy for Smartphone
  • Resell Sources, Data Plans Offered and Buy for Tablet
  • Relationship with SPs and Areas of Mobility
  • Software Applications for Smartphones & Tablets
  • Preferred Mobile Operating Systems Offered by Partners
  • Resell Hybrid/Convertible Tablet and Ultra book Devices and Next Generation Tablet Devices Cannibalize Sales of Traditional PCs

Vendor Relationships

  • Top Cloud Vendors Solutions Offered
  • Top Cloud Vendors by Certification
  • Vendor Satisfaction Levels
  • Service and Support Partners Require from Vendors
  • Top Distributors Partners Work With to Offer Cloud Solutions
  • Developing Nature for the Relationships with Distributors and Hosters
  • Stages of Cloud Maturity and Proportion of Cloud Investment Areas

Appendix

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