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市場調査レポート

中国のクラウドパートナー転換(トランスフォーメーション)市場

2014 China Cloud Partner Transformation Report

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 294286
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.81円で換算しております。
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中国のクラウドパートナー転換(トランスフォーメーション)市場 2014 China Cloud Partner Transformation Report
出版日: 2013年12月17日 ページ情報: 英文
概要

SMB(中小企業)顧客によるエンタープライズ級のサービスに対する需要の高まりが、パートナーに拍車を掛け、クラウドソリューションポートフォリオを多様化してきました。

当レポートでは、中国のSMB(従業員1,000名以下の中小企業)クラウドパートナーについて調査分析し、市場規模と予測、ビジネス上の特徴、ソリューションの概要、収益性、販売とマーケティング、ベンダーとの関係などについて検証して、概略以下の構成でお届けいたします。

エグゼクティブサマリー

パートナー向けクラウド転換プロセス

  • クラウド転換の段階を定義する特性
  • 概要:クラウドパートナーの3区分
  • クラウドパートナー区分の特徴
  • クラウド転換済みパートナーの進化
  • クラウドパートナーの比較:転換ステージ別

クラウドパートナーの市場規模と予測

  • 世界のパートナーの規模
  • 世界のSMB(中小企業)クラウドパートナーの成長率
  • クラウドパートナーの総数:主要アプリケーション別
  • 主要クラウドソリューションの成長率
  • クラウドパートナーの種類と二次パートナービジネスの分類

クラウドパートナーのビジネス上の特徴

  • ビジネス上の特徴の概要
  • SMBクラウドパートナーの収益と成長率
  • クラウドパートナーの成熟度:クラウド提供年数
  • SMBクラウドパートナーの主要産業

オンプレミスソリューションの概要

  • オンプレミス製品とサービス提供
  • SMB顧客による従来のPCに対する需要の増加
  • オンプレミスの平均成長率(比較)、サービスと製品の収益性

ビジネストランスフォーメーション(事業転換)

  • クラウドコンピテンシーの概要
  • パートナーの考え方の変化とコンピテンシー
  • クラウドビジネスへの転換手段:クラウド転換済みパートナー別
  • クラウドパートナー間でクラウド販売を促進する主な投資
  • エンドユーザーのクラウド導入を阻害する主な要因

クラウドソリューションの概要

  • 基本的なSaaSソリューション:クラウドパートナー別
  • 先進SaaSソリューション:クラウドパートナー別
  • ホステッドセキュリティソリューション:クラウドパートナー別
  • ホステッドUC・コラボレーション:クラウドパートナー別
  • バンドルSaaSソリューションの市場シェアと認知度:主要ベンダー別
  • SaaSの更新を促進するパートナーの選好
  • PaaSとDBaaS
  • 推奨されるパートナー
  • IaaS:クラウドパートナー別
  • 仮想化ソリューション:製品と種類
  • デスクトップ仮想化ブランド:現在/計画中
  • サーバー仮想化ブランド:現在/計画中
  • ストレージ仮想化ブランド:現在/計画中
  • DaaSブランド:現在/計画中
  • 推奨されるサーバー仮想化ベンダーとクラウドインフラOS
  • パートナーの考え方:新興ソリューションの潜在的な成長機会
  • 急成長中のソリューションとパートナー
  • オンプレミスソリューションの付属品
  • 遠隔管理ITサービス:クラウドパートナー別
  • 主要なRMMプラットフォーム:パートナー別
  • PSAプラットフォーム
  • 推奨されるPSAプラットフォーム
  • ITサービスとサポートモデル
  • パッケージ/加入ベースのサービスとサポート:ベンダー別
  • サービスとサポートを必要とする段階とソリューション

収益性とホスティングモデル

  • サマリー
  • クラウドビジネスモデルの収益性
  • ホスティングクラウドアプリケーションで推奨される方法
  • ホスティングクラウドインフラで推奨される方法
  • パブリック vs. プライベート vs. ハイブリッドモデル:クラウドパートナー別
  • パートナーの考え方:パブリック vs. ハイブリッドクラウドモデル
  • ハイブリッドクラウド機会に対するパートナーの積極性
  • 主要な提携ホスティング業者
  • パブリッククラウドに影響を与える阻害要因
  • 将来の収益源:パブリック vs. プライベート vs. ハイブリッドモデル

クラウドパートナーの販売とマーケティング

  • 販売とマーケティングのサマリー
  • クラウドソリューション販売の最も効果的な方法
  • パートナーの販売とマーケティングの概要
  • マーケティングとブランド戦略
  • 主要パートナーのマーケティング活動の頻度
  • マーケティング活動のROI(投資対効果)
  • サードパーティーによるサポート
  • 主要な提携クラウドブローカーとアグリゲーター
  • モビリティの概要
  • モビリティのサマリー
  • タブレットとスマートフォンの概要
  • 主要なモバイルOS
  • モバイル機器の主要な動機
  • パートナー販売モデル:スマートフォン
  • パートナー販売モデル:タブレット
  • パートナー優先順位:モバイルソリューション
  • モバイルアプリケーション(スマートフォン、タブレット用)
  • 推奨されるモバイルOS:パートナー別
  • 新興のハイブリッド/タブレットPC機器に対するパートナーの考え方

ベンダーとの関係

  • 主要なクラウドベンダーソリューション
  • 主要なクラウドベンダー:認証機関別
  • ベンダーの満足度
  • ベンダーから要求されるサービスとサポートパートナー
  • 主要なディストリビューターパートナー
  • ディストリビューター/ホスティング業者との関係に対するパートナーの考え方
  • 主な投資:パートナーのクラウド成熟度別

付録

目次

Increased demand among SMB customers for enterprise-grade services has spurred partners to diversify their cloud solutions portfolios. This study and report focuses on China channel partners that offer at least one cloud solution. These cloud solutions include Software-as-a-Service (SaaS), Infrastructure-as-a-Service (IaaS), Remotely Managed IT Services (RMITS) and Unified Communications (UC) solutions.

Offering these cloud-based services provides SMB partners with opportunities to continue their transformation from time and materials, systems-centric businesses to those that are centered on consultative solutions and services-based recurring revenue streams.

A number of SMBs remain hesitant to adopt “the cloud.” Introducing point cloud solutions such as hosted productivity and communications and being able to bundle cloud components with on-premise hardware and software as part of hybrid solutions will be key to partner success.

The report also focuses on partners who serve the small and medium business (SMB) segment of customers-those firms with under 1,000 employees.

Table of Contents

Executive Summary

  • Executive Summary Overview

Cloud Transformation Process for Partners

  • Attributes Defining Stage of Cloud Transformation
  • Overview: Three Cloud Partner Segments
  • Summary of Cloud Partner Segments' Characteristics
  • Evolution of Cloud Transformed Partners: 2011-13
  • Comparison of Cloud Partners by Transformation Stage

Market Size and Forecast of Cloud Partners

  • Size of Partner Universe
  • Growth in SMB Cloud Partner Universe
  • Number of Cloud Partners by Key Applications Offered
  • Growth in Top Cloud Solutions from 2012 to 2013
  • Type of Cloud Partners and Secondary Partner Business Classification

Business Characteristics of Cloud Partners

  • Business Characteristics Summary
  • SMB Cloud Partner Revenues and Growth
  • Cloud Partner Maturity: Number of Years Offering Cloud
  • Top Verticals Served among SMB Cloud Partners

On-Premise Solutions Overview

  • On-Premise Products and Services Offered
  • Growth in SMB Customer Demand for Traditional PCs
  • Ave. Growth in On-Prem from Last Year vs. Next Year and Profitability of Services and Products

Business Transformation

  • Cloud Competency Overview
  • Change in Partner Attitudes and Competencies from 2012 to 2013
  • Steps Taken to Transform Cloud Business by Cloud Transformed Partners
  • Key Investments to Drive Cloud Sales Among all Cloud Partners
  • Key Factors Inhibiting End-User Cloud Adoption

Cloud Solutions Overview

  • Basic SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Advanced SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Hosted Security Solutions Offered by Cloud Partners
  • Hosted UC and Collaboration Offered by Cloud Partners
  • Market Share and Awareness of Bundled SaaS Solutions by Key Vendors
  • Partner Preferences to Drive SaaS Renewals
  • Platform as a Service and Database as a Service Offered
  • Preferred Partners To Offer Various Flavors of Cloud
  • IaaS Offered by Cloud Partners
  • Virtualization Solutions Offered & Type of Desktop Virtualization
  • Desktop Virtualization Brands Currently and Planned to be Offered
  • Server Virtualization Brands Currently and Planned to be Offered
  • Storage Virtualization Brands Currently and Planned to be Offered
  • Desktop as a Service Brands Currently and Planned to be Offered
  • Preferred Server Virtualization Vendors and OS for Cloud Infrastructure
  • Partner Attitudes: Potential Growth Opportunities of Emerging Solutions
  • Fastest Growing Solutions and Solution Partners are Most Likely to Lead With
  • Attachment of On-Premise Solutions to Cloud Deals
  • Remotely Managed IT Services Offered by Cloud Partners
  • Top Remote Monitoring and Management (RMM) Platforms Used by Partners
  • Professional Service Automation (PSA) Platforms Offered
  • Preferred Professional Service Automation (PSA) Platforms
  • IT Service and Support Model Offered
  • Packaged/Subscription Based Service and Support Offered by Vendor
  • Stages and Solutions Requiring Service and Support

Profitability and Hosting Models

  • Profitability and Hosting Summary
  • Profitability of Cloud Business Models
  • Preferred Method for Hosting Cloud Applications
  • Preferred Method for Hosting Cloud Infrastructure
  • Public vs. Private vs. Hybrid Models Offered by Cloud Partners
  • Partner Attitudes Towards Public and Hybrid Cloud Models
  • Partner Aggressiveness in Pursuing Hybrid Cloud Opportunities
  • Top Hosters Partnered With
  • Inhibitors Impacting Ability to Offer Public Cloud
  • Source of Future Revenues: Public vs. Private vs. Hybrid Models

Sales and Marketing of Cloud Partners

  • Sales & Marketing Summary
  • Most Effective Method of Selling Cloud Solutions
  • Partner Sales and Marketing Overview
  • Marketing and Branding Strategy to Drive Cloud Sales
  • Frequency of Top Partner Marketing Activities
  • ROI from Marketing Activities
  • Third Party Support for Sales and Marketing Activities
  • Third Party Support for Sales and Marketing Activities - Cont'd
  • Top Cloud Brokers and Aggregators Partners Work With
  • Mobility Overview
  • Mobility Summary
  • Tablets and Smartphone Overview
  • Top Mobile Operating Systems Offered
  • Primary Motivation for Offering Mobile Devices
  • Partner Sales Model When Offering Smartphones
  • Partner Sales Model When Offering Tablets
  • Top Partner Priorities When Offering Mobile Solutions
  • Mobile Applications Developed for Smartphones & Tablets
  • Preferred Mobile Operating Systems Offered by Partners
  • Partner Attitudes Towards Emerging Hybrid and Tablet PC Devices

Vendor Relationships

  • Top Cloud Vendors Solutions Offered
  • Top Cloud Vendors by Certification
  • Vendor Satisfaction Levels
  • Service and Support Partners Require from Vendors
  • Top Distributors Partners Work With to Offer Cloud Solutions
  • Partner Attitudes Towards Evolving Relationships With Distributors and Hosters
  • Top Investments by Partner Cloud Maturity Level

Appendix

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