市場調査レポート

米国のクラウドパートナー転換(トランスフォーメーション)市場

2014 U.S. Cloud Partner Transformation Report

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 294284
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.85円で換算しております。
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米国のクラウドパートナー転換(トランスフォーメーション)市場 2014 U.S. Cloud Partner Transformation Report
出版日: 2013年12月16日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、米国における中小企業(従業員1,000名以下の企業)向けクラウドパートナーの最新動向について分析し、市場構造や過去・今後の動向、クラウド・トランスフォーメーション(転換)サービスの展開・提供状況、ビジネスモデルの特性、ビジネスモデルと収益性、顧客やベンダーとの関係性などについて調査して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

パートナー向けクラウド展開プロセス

  • クラウド転換の段階を定義する特性
  • 概要:クラウドパートナーの3区分
  • クラウドパートナー区分の特徴
  • クラウド転換したパートナーの増加
  • クラウドパートナーの比較:転換ステージ別

クラウドパートナーの市場規模とその予測

  • パートナー・サービスの全体的規模
  • SMB(中小企業)クラウドパートナー・サービスの成長
  • クラウドパートナーの総数:主要アプリケーション別
  • 代表的クラウドソリューションの拡大傾向
  • クラウドパートナーの種類と、二次パートナー・ビジネスの分類
  • パートナー側の二次的なビジネスモデル

クラウドパートナーのビジネス上の特徴

  • サマリー
  • SMBクラウドパートナー:サービス収益額と成長率
  • クラウドパートナーの成熟度:クラウドサービスの提供年数
  • SMBクラウドパートナーの労働力の概要
  • SMBクラウドパートナーが属している主要産業

オンプレミス・ソリューションの概要

  • オンプレミス製品およびサービス
  • 従来型PCへの中小企業顧客の需要増加率

ビジネス・トランスフォーメーション(経営革新)

  • クラウド・コンピテンシー(販売資格)の概要
  • パートナーの考え方の変化とコンピテンシー
  • クラウドビジネスの転換に用いられる手段:クラウド転換済みのパートナー別
  • クラウド売上を促進するための主な投資
  • エンドユーザーへのクラウド導入に当たっての主な阻害要因

クラウドソリューションの概要

  • クラウドパートナーが提供する基本的なSaaSソリューション
  • クラウドパートナーが提供する高度SaaSソリューション
  • クラウドパートナーが提供するホステッド・セキュリティ・ソリューション
  • クラウドパートナーが提供するUC・コラボレーション
  • バンドルSaaSソリューションの市場規模と認知度:主要ベンダー別
  • SaaS更新を促進するためのパートナー側の指向
  • 「サービスとしての(as a Service)」プラットフォーム・データベースの提供
  • 各種のクラウドサービスを提供するのにふさわしいパートナー
  • クラウドパートナーが提供するIaaS
  • 仮想化ソリューションの提供:デスクトップ仮想化の種類
  • デスクトップ仮想化のブランド:現在・将来の利用予定
  • サーバ仮想化のブランド:現在・将来の利用予定
  • ストレージ仮想化のブランド:現在・将来の利用予定
  • 「サービスとしての」デスクトップのブランド:現在・将来の利用予定
  • 人気の高いサーバ仮想化ベンダーと、クラウドインフラとしてのOS
  • パートナーの考え方:新規ソリューションの潜在的な成長機会
  • 最も急成長するソリューションとそのパートナーが、今後の市場を主導する
  • オンプレミスソリューションのクラウド取引への付与
  • クラウドパートナーが提供する遠隔管理ITサービス
  • パートナーが最もよく利用している遠隔モニタリング・管理(RMM)プラットフォーム
  • 専門サービス自動化(PSA)プラットフォーム
  • 人気の高いPSAプラットフォーム
  • ITサービス・サポートモデル
  • パッケージ/サブスクリプション・ベース・サービスとサポート
  • サービス・サポートを必要としているステージ・ソリューション
  • 専門家コミュニティへのパートナーの参加

収益性とホスティング・モデル

  • サマリー
  • クラウド・ビジネスモデルの収益性
  • クラウドアプリケーションのホスティングで好まれている手段
  • クラウドインフラのホスティングで好まれている手段
  • クラウドパートナーが提供しているパブリック/プライベート/ハイブリッドモデル
  • パブリック/ハイブリッド・クラウドモデルに対するパートナーの考え
  • ハイブリッドクラウドの市場機会を積極的に開拓するパートナー
  • 提携機会の最も多いホスティング業者
  • パブリッククラウドの提供能力に対する阻害要因
  • 今後の収益源:パブリック/プライベート/ハイブリッドモデル

クラウドパートナーの売上高・マーケティング・報酬

  • サマリー
  • クラウドソリューション販売の最も効果的な手段
  • パートナーの売上高とマーケティング:概要
  • クラウド売上高促進のためのマーケティング・ブランディング戦略
  • 大手パートナーのマーケティング活動の頻度
  • マーケティング活動のROI(投資対効果)
  • 販売・マーケティング活動に対する外部企業の支援
  • パートナーが最もよく協業するクラウドブローカー・アグリゲーター

モビリティの概要

  • サマリー
  • タブレット・スマートフォンの概要
  • 現在もっともよく利用されている主なモバイルOS
  • モバイル通信機器利用の主な目的
  • スマートフォン提供時のパートナー側の販売モデル
  • タブレット提供時のパートナー側の販売モデル
  • モバイルソリューション提供時の、パートナー側の主な優先事項
  • スマートフォン・タブレット向けのモバイルアプリケーション
  • パートナーが提供しているモバイルOSの人気度
  • 新規のハイブリッド/タブレットPCデバイスに対するパートナーの考え方

ベンダーとの関係性

  • 代表的なクラウドベンダー・ソリューション
  • 代表的なクラウドベンダー:認証機関別
  • ベンダーの満足度
  • ベンダーの満足度
  • ベンダーから要求されるサービス・サポート
  • 代表的なディストリビューター
  • ディストリビューター・ホスティング業者との関係性の進化に対するパートナーの考え方

付録

目次

Increased demand among SMB customers for enterprise-grade services has spurred partners to diversify their cloud solutions portfolios. This study and report focuses on U.S. channel partners that offer at least one cloud solution. These cloud solutions include Software-as-a-Service (SaaS), Infrastructure-as-a-Service (IaaS), Remotely Managed IT Services (RMITS) and Unified Communications (UC) solutions.

Offering these cloud-based services provides SMB partners with opportunities to continue their transformation from time and materials, systems-centric businesses to those that are centered on consultative solutions and services-based recurring revenue streams.

A number of SMBs remain hesitant to adopt "the cloud." Introducing point cloud solutions such as hosted productivity and communications and being able to bundle cloud components with on-premise hardware and software as part of hybrid solutions will be key to partner success.

The report also focuses on partners who serve the small and medium business (SMB) segment of customers-those firms with under 1,000 employees.

Table of Contents

Executive Summary

  • Executive Summary Overview

Cloud Transformation Process for Partners

  • Attributes Defining Stage of Cloud Transformation
  • Overview: Three Cloud Partner Segments
  • Summary of Cloud Partner Segments' Characteristics
  • Evolution of Cloud Transformed Partners: 2011-13
  • Comparison of Cloud Partners by Transformation Stage

Market Size and Forecast of Cloud Partners

  • Size of Partner Universe
  • Growth in SMB Cloud Partner Universe
  • Number of Cloud Partners by Key Applications Offered
  • Growth in Top Cloud Solutions from 2012 to 2013
  • Type of Cloud Partners and Secondary Partner Business Classification
  • Partners' Secondary Business Model

Business Characteristics of Cloud Partners

  • Business Characteristics Summary
  • SMB Cloud Partner Revenues and Growth
  • Cloud Partner Maturity: Number of Years Offering Cloud
  • SMB Cloud Partner Workforce Overview
  • Top Verticals Served among SMB Cloud Partners

On-Premise Solutions Overview

  • On-Premise Products and Services Offered
  • Growth in SMB Customer Demand for Traditional PCs

Business Transformation

  • Cloud Competency Overview
  • Change in Partner Attitudes and Competencies from 2012 to 2013
  • Steps Taken to Transform Cloud Business by Cloud Transformed Partners
  • Key Investments to Drive Cloud Sales Among all Cloud Partners
  • Key Factors Inhibiting End-User Cloud Adoption

Cloud Solutions Overview

  • Basic SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Advanced SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Hosted Security Solutions Offered by Cloud Partners
  • Hosted UC and Collaboration Offered by Cloud Partners
  • Market Share and Awareness of Bundled SaaS Solutions by Key Vendors
  • Partner Preferences to Drive SaaS Renewals
  • Platform as a Service and Database as a Service Offered
  • Preferred Partners To Offer Various Flavors of Cloud
  • IaaS Offered by Cloud Partners
  • Virtualization Solutions Offered & Type of Desktop Virtualization
  • Desktop Virtualization Brands Currently and Planned to be Offered
  • Server Virtualization Brands Currently and Planned to be Offered
  • Storage Virtualization Brands Currently and Planned to be Offered
  • Desktop as a Service Brands Currently and Planned to be Offered
  • Preferred Server Virtualization Vendors and OS for Cloud Infrastructure
  • Partner Attitudes: Potential Growth Opportunities of Emerging Solutions
  • Fastest Growing Solutions and Solution Partners are Most Likely to Lead With
  • Attachment of On-Premise Solutions to Cloud Deals
  • Remotely Managed IT Services Offered by Cloud Partners
  • Top Remote Monitoring and Management (RMM) Platforms Used by Partners
  • Professional Service Automation (PSA) Platforms Offered
  • Preferred Professional Service Automation (PSA) Platforms
  • IT Service and Support Model Offered
  • Packaged/Subscription Based Service and Support Offered by Vendor
  • Stages and Solutions Requiring Service and Support
  • Partner Participation in Professional Communities

Profitability and Hosting Models

  • Profitability and Hosting Summary
  • Profitability of Cloud Business Models
  • Preferred Method for Hosting Cloud Applications
  • Preferred Method for Hosting Cloud Infrastructure
  • Public vs. Private vs. Hybrid Models Offered by Cloud Partners
  • Partner Attitudes Towards Public and Hybrid Cloud Models
  • Partner Aggressiveness in Pursuing Hybrid Cloud Opportunities
  • Top Hosters Partnered With
  • Inhibitors Impacting Ability to Offer Public Cloud
  • Source of Future Revenues: Public vs. Private vs. Hybrid Models

Sales, Marketing and Compensation of Cloud Partners

  • Sales, Marketing & Compensation Summary
  • Most Effective Method of Selling Cloud Solutions
  • Partner Sales and Marketing Overview
  • Marketing and Branding Strategy to Drive Cloud Sales
  • Frequency of Top Partner Marketing Activities
  • ROI from Marketing Activities
  • Third Party Support for Sales and Marketing Activities
  • Top Cloud Brokers and Aggregators Partners Work With

Mobility Overview

  • Mobility Summary
  • Tablets and Smartphone Overview
  • Top Mobile Operating Systems Offered
  • Primary Motivation for Offering Mobile Devices
  • Partner Sales Model When Offering Smartphones
  • Partner Sales Model When Offering Tablets
  • Top Partner Priorities When Offering Mobile Solutions
  • Mobile Applications Developed for Smartphones & Tablets
  • Preferred Mobile Operating Systems Offered by Partners
  • Partner Attitudes Towards Emerging Hybrid and Tablet PC Devices

Vendor Relationships

  • Top Cloud Vendors Solutions Offered
  • Top Cloud Vendors by Certification
  • Vendor Satisfaction Levels
  • Service and Support Partners Require from Vendors
  • Top Distributors Partners Work With to Offer Cloud Solutions
  • Partner Attitudes Towards Evolving Relationships With Distributors and Hosters

Appendix

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