市場調査レポート

西欧のモビリティ市場:環境、機会評価、見通し

2014 Western Europe Mobility Landscape, Opportunity Assessment and Outlook

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 294273
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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西欧のモビリティ市場:環境、機会評価、見通し 2014 Western Europe Mobility Landscape, Opportunity Assessment and Outlook
出版日: 2013年12月06日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、西欧諸国の中小企業(SMB)向けモビリティ(スマートフォン・タブレットPCなど)製品・サービス市場の動向と、関連企業が取るべき参入戦略(GTM)について分析し、モバイル通信機器の現在の普及・活用状況や今後の見通し−−導入率と今後の予測値、BYOD(Bring Your Own Device:私的デバイス活用)、モバイルデバイス管理、モバイル通信プラットフォームの選択(Windows 8を含む)など−−、市場規模の実績値と予測値、データプランや購入チャネルに対する選好などを調査して、

イントロダクション

エグゼクティブ・サマリー

モビリティ市場の現状:主なハイライト

  • 経済の現状
  • モビリティ向け支出とその見通し
  • モビリティの変換
  • ブランド選定基準
  • 競争環境
  • 代表的なOS・プラットフォーム
  • BYOD(私的デバイス活用)
  • タブレットの普及
  • MDM(モバイル機器管理):機器・インフラ管理に対するモビリティの影響度
  • 中小企業のモビリティ・ビジネスを規定するアプリケーション
  • モバイルペイメント
  • 調査対象顧客とカスタマージャーニー(顧客の購入までの経緯)
  • 主な利点
  • 市場へのルート(RTM)の変化

モバイル通信機器の市場機会の計測(TAM(有効市場))

  • モバイル通信機器企業の予測
  • 中小企業のモビリティ機器支出総額:従業員規模別
  • モバイル通信機器への支出額の予測:国別
  • モバイル通信機器の設置ベースの予測
  • モバイル通信機器の出荷台数の予測
  • モバイルデータプランへの支出額の予測
  • 西欧の中小企業向けモバイルアプリケーションの支出総額

モバイル通信機器ユーザーのプロファイル

  • 中小企業の職場環境でのモビリティの利用状況
  • 産業別動向
  • 企業構成
  • 従業員向けモビリティ
  • 収益水準
  • 主要技術の普及率
  • 1企業当たりモバイル通信機器の平均数(現在・将来、企業保有分・BYOD分を含む)
  • 景気低迷に対する認識と反応
  • 購入時の選好と課程
  • タブレットユーザー数(現状と予測値)
  • 中小企業のコンピューティング・購入に対するタブレットの影響力
  • IT関連の購入課程に関与している人員
  • ネットワーキング・セキュリティ・ストレージ製品の利用傾向
  • 通信製品/サービスの利用方法の種類
  • ソフトウェア製品/サービスの利用方法の種類
  • ホステッド/オンライン・モニタリングサービスの利用方法の種類

モバイル通信機器管理(MDM)およびサポート

  • IT/通信サービスと支援システム
  • モバイル通信機器利用の主な利点
  • モバイル通信機器利用の結果としての、中小企業のIT政策/課程の変更
  • MDMソフトウェアブランド/サービス上位5種
  • モバイル通信機器の購入/利用の方針
  • モバイル通信機器のサービス/サポート

ブランド・利用状況・選定基準:サービスプロバイダー

  • 現在利用中のタブレットブランド上位5種
  • 購入計画中のタブレットブランド上位5種
  • 過去12ヶ月間に購入済みタブレット向けのアドオン/周辺機器
  • 現在利用中のスマートフォンブランド上位5種
  • 購入計画中のスマートフォンブランド上位5種
  • タブレット用OS
  • 購入計画中のタブレット用OS
  • スマートフォン用OS
  • 購入計画中のスマートフォン用OS
  • モバイル通信機器の購入見通し:OSの種類別
  • タブレット用データプランの種類と月間提供容量
  • スマートフォン用データプランの種類と月間提供容量
  • 重要業務向けにタブレットを購入する見通し:価格帯別
  • 小規模企業にてタブレット・スマートフォン上で利用されている業務プロセスアプリケーション(現在・将来)
  • 中規模企業にてタブレット・スマートフォン上で利用されている業務プロセスアプリケーション(現在・将来)
  • 小規模企業にてタブレット・スマートフォン上で利用されている通信/コラボレーション・アプリケーション(現在・将来)
  • 中規模企業にてタブレット・スマートフォン上で利用されている通信/コラボレーション・アプリケーション(現在・将来)
  • 小規模企業にてタブレット・スマートフォン上で利用されている特定業務用アプリケーション(現在・将来)
  • 中規模企業にてタブレット・スマートフォン上で利用されている特定業務用アプリケーション(現在・将来)
  • PC vs. モバイル通信機器:ワークロード/アプリケーション
  • 現在利用中の、モバイル機器用クレジットカード処理用ソフトウェア上位10種
  • モバイル通信機器上での利用のために、専用モバイルアプリを開発するか、既存のモバイルアプリをカスタマイズするか
  • モバイル通信機器からERP(企業資源計画)または会計/財務アプリケーションにアクセスする方法
  • 現在利用されているサービスプロバイダー上位5社
  • 今後12ヶ月間にスマートフォン・サービスプロバイダーを乗り換える可能性

購入行動・調達経路・サービス&サポート

  • タブレットのブランド選択に影響する要素
  • ブランド選択基準:OSの利用形態別
  • データプランの導入:過程と経路
  • モバイル通信機器の購入経路
  • 直接製造メーカーの種類
  • モバイル通信機器の保護
  • 過去12ヶ月間のモバイル通信機器の盗難・損失件数
  • モビリティ向け総支出額のシェア:RTM(市場までのルート)別

モバイル通信機器の環境:Apple以外のデバイスの機会

  • 中小企業が容認するBYOD用タブレット:Apple以外のブランドの場合
  • タブレットのOS構成(計画中のもの)
  • Apple以外のタブレットブランド(計画中のもの)
  • Apple以外のタブレットブランド:チャネル環境
  • 中小企業が容認するBYOD用スマートフォン:Apple以外のブランドの場合
  • スマートフォンのOS構成(計画中のもの)
  • Apple以外のスマートフォンブランド(計画中のもの)
  • Apple以外のスマートフォンブランド:チャネル環境

付録

目次

AMI provides a broad set of go-to-market (GTM) services that streamlines marketing and sales execution targeted at the small and medium business (SMB) market. This study provides an in-depth assessment of the mobility transformation that continues throughout Western Europe. Mobile business applications usage, tablet adoption, bring your own device, mobile device management, smartphone and tablet brands, mobile platforms (including Windows 8) are some of the key areas discussed. The study also addresses market size and forecast for smartphone and tablet shipments, data plan spending and purchase channels/routes-to-market usage preferences.

For vendors to enhance their inroads into the SMB mobile device arena, and finally be chosen as the brand preferred requires carefully delivering a well-crafted customer message, experience and product. This study provides marketing and product executives the insights to effectively enhance and or tweak their go-to-market approach for greater bottom line impact.

Table of Contents

Introduction

Executive Summary

Mobility Market Snapshot - Key Highlights

  • Economic Snapshot
  • Mobility Spending and Outlook
  • Mobility Transformation
  • Brand Selection Criteria
  • Competitive Landscape
  • Leading Operating System Platforms
  • BYOD - "Bring Your Own Device"
  • Tablet Dissemination
  • MDM: Impact of Mobility on Device & Infrastructure Management
  • Applications Defining SMB Mobile Business
  • Mobile Payments
  • Audience Targeting and Customer Journey
  • Key Benefits
  • Shifts in Routes to Market

Mobile Device Market Opportunity Sizing (TAM).

  • Mobile Device Firms Forecast
  • Total 2013 Western Europe SMB Mobility Device Spending by Employee Size
  • Mobile Device Spending Forecast
  • Mobile Device Installed Base Forecast
  • Mobile Device Shipments Forecast
  • Mobile Data Plan Spending Forecast
  • Total Western Europe SMB Mobile Applications Spending

Mobile Device User Profile

  • Mobility Usage in the SMB Space
  • Vertical Industries
  • Firmographics
  • Workforce Mobility
  • Revenue Levels
  • Key Technology Penetration
  • Average # of Mobile Devices Per Firm, Current and Planned for Purchase and Employee-Owned Devices
  • Perceptions & Reactions to the Downturn
  • Purchase Preferences and Processes
  • Users of Tablet - Current and Planned
  • Effect of Tablets on SMB Computing and Purchasing
  • Personnel Involved in IT-related Purchase Process
  • Networking, Security and Storage Products Usage
  • Type of Communications Products/Services Usage
  • Type of Software Products/Services Usage
  • Type of Hosted/Online Monitoring Services Usage

Mobile Device Management (MDM) & Support

  • IT/Telecom Service and Support Management
  • Key Benefits of Using Mobile Devices
  • Changes in SMB IT Policies/Procedures as a Result of Mobile Device Usage
  • Top 5 Mobile Device Management (MDM) Software Brands/Services
  • Policies for Purchase/Usage of Mobile Devices
  • Mobile Device Service/Support

Brand, Usage and Selection Criteria; Service Providers

  • Top 5 Tablet Brands - Currently Used
  • Top 5 Tablet Brands - Planned for Purchase
  • Add-ons/Peripherals for Tablet Purchased in Last 12 Months
  • Top 5 Smartphone Brands - Currently Used
  • Top 5 Smartphone Brands - Planned for Purchase
  • Tablet Operating Systems
  • Tablet Operating Systems Planned for Purchase
  • Smartphone Operating Systems
  • Smartphone Operating Systems Planned for Purchase
  • Likelihood of Purchasing of Mobile Devices Based on Operating System Type
  • Type of Tablet Data Plans and their Monthly Capacity
  • Type of Smartphone Data Plans and their Monthly Capacity
  • Likelihood of Purchasing Tablets to Run Critical Applications by Price Point
  • Business Process Applications Used by SBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Business Process Applications Used by MBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Communications & Collaboration Applications Used by SBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Communications & Collaboration Applications Used by MBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Industry-Specific Applications Used by SBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Industry-Specific Applications Used by MBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • PC vs. Mobile Device: Workloads/Applications
  • Top 10 Brand(s) of Mobile Credit Card Acceptance Software Currently Used
  • Developed Customized Mobile Applications or Customized Existing Applications for Use on Mobile Devices
  • Method for Accessing ERP or Accounting/Financials Applications on Mobile Devices
  • Top 5 Wireless Communication Service Providers Currently Used
  • Likelihood of Switching Smartphone Service Providers in Next 12 Months

Buying Behavior, Purchase Channels and Service & Support

  • Factors Influencing Tablet Brand Selection
  • Brand Selection Criteria by OS Usage
  • Data Plan Purchasing: Process and Channels
  • Mobile Device Channels
  • Type of Direct Manufacturer
  • Protection of Mobile Devices
  • Theft or Loss of Mobile Devices in the last 12 months
  • Share of Total Mobility Spend by Routes to Market

Mobile Device Landscape - Opportunities for Non-Apple Devices

  • Tablet BYOD SMBs Receptive to Non-Apple Tablet Brands
  • Planned Tablets Operating System Mix
  • Planned Non-Apple Tablet Brands
  • Channel Landscape for Non-Apple Tablet Brands
  • Smartphone BYOD SMBs Receptive to Non-Apple Smartphone Brands
  • Planned Smartphones Operating System Mix
  • Planned Non-Apple Smartphone Brands
  • Channel Landscape for Non-Apple Smartphone Brands

Appendix

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