市場調査レポート

北米のモビリティ市場:情勢、機会評価、見通し

2014 North America Mobility Landscape, Opportunity Assessment and Outlook

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 294272
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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北米のモビリティ市場:情勢、機会評価、見通し 2014 North America Mobility Landscape, Opportunity Assessment and Outlook
出版日: 2013年12月03日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、北米におけるモビリティ市場の変革について調査分析し、モバイルビジネスアプリケーションの利用、タブレットの採用、BYOD(個人所有機器の持ち込み)、モバイル機器管理、スマートフォン/タブレットのブランド、モバイルプラットフォームなどの主要分野について検証し、スマートフォン/タブレットの出荷台数の市場規模と予測、データプラン支出、購入経路/市場参入経路の利用選好などを含めて、概略以下の構成でお届けします。

イントロダクション

エグゼクティブサマリー

モビリティ市場の現状:主なハイライト

  • 経済の現状
  • モビリティの支出と見通し
  • モビリティの変革
  • ブランド選定基準
  • 競合情勢
  • 主要なOSプラットフォーム
  • BYOD
  • タブレットの普及
  • MDM(モバイル機器管理):機器・インフラ管理に対するモビリティの影響
  • 中小企業のモバイルビジネスを定義するアプリケーション
  • モバイルペイメント
  • 意思決定
  • 主な利点
  • 市場参入経路の変化

モバイル機器の市場機会の規模(TAM)

  • モバイル機器企業の予測
  • 北米の中小企業のモビリティ機器の支出総額:従業員規模別
  • モバイル機器の支出額の予測:国別
  • モバイル機器のインストールベースの予測
  • モバイル機器の出荷台数の予測
  • モバイルデータプランの支出額の予測
  • 北米の中小企業のモバイルアプリケーションの支出総額

モバイル機器ユーザーのプロファイル

  • 中小企業の職場でのモビリティ利用
  • 産業別
  • 企業構成
  • 労働力のモビリティ
  • 収益水準
  • 主な技術の普及率
  • 企業当たりのモバイル機器の平均台数:現在/計画中の企業保有/BYOD
  • 景気低迷に対する認識と対応
  • 購入選好とプロセス
  • タブレットのユーザー:現在/計画中
  • 中小企業のコンピューティング・購入に対するタブレットの影響
  • IT関連の購入プロセスに関与している人員
  • ネットワーキング、セキュリティ、ストレージ製品の利用
  • 通信製品/サービス利用のタイプ
  • ソフトウェア製品/サービス利用のタイプ
  • ホステッド/オンラインモニタリングサービス利用のタイプ

モバイル機器管理(MDM)とサポート

  • IT/通信サービスとサポート管理
  • モバイル機器の利用の主な利点
  • モバイル機器の利用の結果としての中小企業のIT政策/手順の変化
  • MDMソフトウェアの5大ブランド/サービス
  • モバイル機器の購入/利用の方針
  • モバイル機器のサービス/サポート

ブランド、利用状況、選定基準:サービスプロバイダー

  • タブレットの5大ブランド:現在使用中
  • タブレットの5大ブランド:購入計画中
  • 過去12ヶ月間に購入したタブレットのアドオン/周辺機器
  • スマートフォンの5大ブランド:現在使用中
  • スマートフォンの5大ブランド:購入計画中
  • タブレットOS
  • タブレットOS:購入計画中
  • スマートフォンOS
  • スマートフォンOS:購入計画中
  • Windows 8 OSに対する認識と購入見込み
  • タブレットのデータプランのタイプと月間容量
  • スマートフォンのデータプランのタイプと月間容量
  • 重要なアプリケーションを稼働するタブレットの購入見込み:価格帯別
  • 小規模企業でタブレット/スマートフォンで使用されている業務プロセスアプリケーション:現在/計画中
  • 中規模企業でタブレット/スマートフォンで使用されている業務プロセスアプリケーション:現在/計画中
  • 小規模企業でタブレット/スマートフォンで使用されている通信/コラボレーションアプリケーション:現在/計画中
  • 中規模企業でタブレット/スマートフォンで使用されている通信/コラボレーションアプリケーション:現在/計画中
  • 小規模企業でタブレット/スマートフォンで使用されている業界固有のアプリケーション:現在/計画中
  • 中規模企業でタブレット/スマートフォンで使用されている業界固有のアプリケーション:現在/計画中
  • PC vs. モバイル機器:ワークロード/アプリケーション
  • モバイルクレジットカード対応ソフトウェアの10大ブランド:現在使用中
  • モバイル機器の利用における専用モバイルアプリの開発/既存のモバイルアプリのカスタマイズ
  • モバイル機器でのERP、会計/財務アプリケーションへのアクセス方法
  • 5大ワイヤレス通信サービスプロバイダー:現在使用中
  • 今後12ヶ月間でスマートフォンのサービスプロバイダーを変更する可能性

購入行動、購入チャネル、サービス・サポート

  • タブレットのブランド選定に影響する要因
  • ブランド選定基準:OS利用別
  • データプラン購入:プロセスとチャネル
  • モバイル機器チャネル
  • 直接メーカーのタイプ
  • モバイル機器の保護
  • 過去12ヶ月のモバイル機器の盗難・損失
  • モビリティ支出総額のシェア:市場参入経路別

モバイル機器の情勢:Apple以外の機器の機会

  • 中小企業が容認するApple以外のBYODタブレット
  • タブレットのOS構成:計画中
  • 計画中のApple以外のタブレットブランド
  • Apple以外のタブレットブランドのチャネル情勢
  • 中小企業が容認するApple以外BYODスマートフォン
  • スマートフォンのOS構成:計画中
  • Apple以外のスマートフォンブランド:計画中
  • Apple以外のスマートフォンブランドのチャネル情勢

付録

目次

AMI provides a broad set of go-to-market (GTM) services that streamlines marketing and sales execution targeted at the small and medium business (SMB) market. This study provides an in-depth assessment of the mobility transformation that continues throughout North America. Mobile business applications usage, tablet adoption, bring your own device, mobile device management, smartphone and tablet brands, mobile platforms (including Windows 8) are some of the key areas discussed. The study also addresses market size and forecast for smartphone and tablet shipments, data plan spending and purchase channels/routes-to-market usage preferences.

For vendors to enhance their inroads into the SMB mobile device arena, and finally be chosen as the brand preferred requires carefully delivering a well-crafted customer message, experience and product. This study provides marketing and product executives the insights to effectively enhance and or tweak their go-to-market approach for greater bottom line impact.

Table of Contents

Introduction

Executive Summary

Mobility Market Snapshot - Key Highlights

  • Economic Snapshot
  • Mobility Spending and Outlook
  • Mobility Transformation
  • Brand Selection Criteria
  • Competitive Landscape
  • Leading Operating System Platforms
  • BYOD - "Bring Your Own Device"
  • Tablet Dissemination
  • MDM: Impact of Mobility on Device & Infrastructure Management
  • Applications Defining SMB Mobile Business
  • Mobile Payments
  • Decision Making
  • Key Benefits
  • Shifts in Routes to Market

Mobile Device Market Opportunity Sizing (TAM)

  • Mobile Device Firms Forecast
  • Total 2013 North America SMB Mobility Device Spending by Employee Size
  • Mobile Device Spending Forecast by Country
  • Mobile Device Installed Base Forecast
  • Mobile Device Shipments Forecast
  • Mobile Data Plan Spending Forecast
  • Total North America SMB Mobile Applications Spending

Mobile Device User Profile

  • Mobility Usage in the SMB Space
  • Vertical Industries
  • Firmographics
  • Workforce Mobility
  • Revenue Levels
  • Key Technology Penetration
  • Average # of Mobile Devices Per Firm, Current and Planned for Purchase and Employee-Owned Devices
  • Perceptions & Reactions to the Downturn
  • Purchase Preferences and Processes
  • Users of Tablets - Current and Planned
  • Effect of Tablets on SMB Computing and Purchasing
  • Personnel Involved in IT-related Purchase Process
  • Networking, Security and Storage Products Usage
  • Type of Communications Products/Services Usage
  • Type of Software Products/Services Usage
  • Type of Hosted/Online Monitoring Services Usage

Mobile Device Management (MDM) & Support

  • IT/Telecom Service and Support Management
  • Key Benefits of Using Mobile Devices
  • Changes in SMB IT Policies/Procedures as a Result of Mobile Device Usage
  • Top 5 Mobile Device Management (MDM) Software Brands/Services
  • Policies for Purchase/Usage of Mobile Devices
  • Mobile Device Service/Support

Brand, Usage and Selection Criteria; Service Providers

  • Top 5 Tablet Brands - Currently Used
  • Top 5 Tablet Brands - Planned for Purchase
  • Add-ons/Peripherals for Tablets Purchased in Last 12 Months
  • Top 5 Smartphone Brands - Currently Used
  • Top 5 Smartphone Brands - Planned for Purchase
  • Tablet Operating Systems
  • Tablet Operating Systems Planned for Purchase
  • Smartphone Operating Systems
  • Smartphone Operating Systems Planned for Purchase
  • Awareness of Windows 8 Operating System and Likelihood of Purchasing
  • Type of Tablet Data Plans and their Monthly Capacity
  • Type of Smartphone Data Plans and their Monthly Capacity
  • Likelihood of Purchasing Tablets to Run Critical Applications by Price Point
  • Business Process Applications Used by SBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Business Process Applications Used by MBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Communications & Collaboration Applications Used by SBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Communications & Collaboration Applications Used by MBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Industry-Specific Applications Used by SBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Industry-Specific Applications Used by MBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • PC vs. Mobile Device: Workloads/Applications
  • Top 10 Brand(s) of Mobile Credit Card Acceptance Software Currently Used
  • Developed Customized Mobile Applications or Customized Existing Applications for Use on Mobile Devices
  • Method for Accessing ERP or Accounting/Financials Applications on Mobile Devices
  • Top 5 Wireless Communication Service Providers Currently Used
  • Likelihood of Switching Smartphone Service Providers in Next 12 Months

Buying Behavior, Purchase Channels and Service & Support

  • Factors Influencing Tablet Brand Selection
  • Brand Selection Criteria by OS Usage
  • Data Plan Purchasing: Process and Channels
  • Mobile Device Channels
  • Type of Direct Manufacturer
  • Protection of Mobile Devices
  • Theft or Loss of Mobile Devices in the Last 12 Months
  • Share of Total Mobility Spend by Routes to Market

Mobile Device Landscape - Opportunities for Non-Apple Devices

  • Tablet BYOD SMBs Receptive to Non-Apple Tablet Brands
  • Planned Tablets Operating System Mix
  • Planned Non-Apple Tablets Brands
  • Channel Landscape for Non-Apple Tablet Brands
  • Smartphone BYOD SMBs Receptive to Non-Apple Smartphone Brands
  • Planned Smartphones Operating System Mix
  • Planned Non-Apple Smartphone Brands
  • Channel Landscape for Non-Apple Smartphone Brands

Appendix

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