市場調査レポート

中国の中小企業(SMB)におけるタブレット利用動向調査

2013 China SMB Tablet Tracker Overview

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 294271
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.18円で換算しております。
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中国の中小企業(SMB)におけるタブレット利用動向調査 2013 China SMB Tablet Tracker Overview
出版日: 2013年10月16日 ページ情報: 英文
概要

ワークフォースモビリティの拡大およびモバイルコラボレーション・通信ソリューションの必要性の高まりは、中国の中小企業(SMB)におけるタブレットの力強い需要を促進しています。

当レポートでは、中国において成長するタブレット市場の影響因子について調査し、市場規模の詳細分析およびTAM予測を提供しており、タブレット導入の促進因子、タブレット所有企業のプロファイル、競合ブランド分析および主要なタブレットアプリケーションなどの分析をまとめ、概略以下の構成でお届けします。

目次

市場規模

  • TAMおよび成長
  • モバイルデバイスの市場機会の規模(TAM)
  • タブレット企業・成長
  • タブレットのインストールベース・出荷
  • タブレットデバイス&データプラン支出・成長
  • モバイルアプリケーション支出

考え方・ビジネスの問題

  • 経済状況
  • 過去12ヶ月間のビジネスの問題
  • タブレット利用&オーディエンスターゲティング関連のメリット

タブレットユーザーのプロファイル

  • 現在のタブレットSMBのポートレート
  • 産業全体のタブレットの利用
  • 企業統計
  • 技術利用:コンピューター、ネットワーキング、セキュリティおよびストレージ製品
  • 現在利用しているLANサーバーおよび通信製品/サービスの種類
  • 現在利用しているソフトウェア製品/サービスおよびホステッド/オンラインモニタリングサービスのタイプ
  • タブレットユーザー:現在
  • タブレットユーザー:計画中
  • タブレット購入の態度

タブレット利用・競合情勢

  • タブレットOS・ブランド普及率
  • タブレット利用・競合情勢:プラットフォーム、ブランド、選定基準、サービスプロバイダー
  • 現在/計画中のタブレットで稼働しているOS
  • 現在/計画中のタブレットの利用ブランドトップ10
  • タブレットの計画・支出
  • ワイヤレス接続・データプラン容量
  • タブレット向けワイヤレス通信サービスプロバイダーのトップ10
  • 次世代タブレットへの関心
  • Microsoft Surfaceタブレットの認識と購入見込み

タブレット利用・競合情勢:タブレットプラットフォームのプロファイル

  • タブレットプラットフォームの普及率-産業市場別、およびOSタイプ別の影響
  • 利用OSのタイプに基づいたタブレットSMBプロファイル
  • タブレット利用・競合情勢:競合分析-OSタイプ別
  • 計画中のタブレット購入:プラットフォームタイプ別
  • タブレット機能の嗜好:プラットフォームタイプ別

タブレット利用・競合情勢:次世代タブレット市場

  • 新しい市場、次世代タブレット
  • 新しい、次世代のタブレットに関心があるSMBはタブレットにとって比較的魅力的なターゲットセグメントを構成
  • このSMB集団も新しい技術に開放的で、サービスプロバイダーを変更する意思が大きい
  • 同SMBグループは新しい、次世代のタブレットに関心があり、マルチOSモバイルデバイス導入により開放性を示す

タブレットアプリケーション

  • タブレットアプリケーションに対する要求の拡大
  • タブレットアプリケーションの利用
  • タブレットアプリケーション:概要
  • タブレットアプリケーション:アプリケーション強度
  • ビジネスプロセスアプリケーション:現在&計画中の利用
  • 通信&コラボレーションアプリケーション:現在&計画中の利用
  • 産業特有のアプリケーション:現在&計画中の利用
  • ソフトウェアが受け入れるモバイルクレジットカードのブランド
  • モバイルアプリケーション支出
  • カスタムタブレットアプリケーション
  • タブレットアプリケーションの概要
  • タブレットの現在の影響
  • タブレットの現在のユーザー
  • タブレットの購入決定の期待&データプランへの月次支出

ITサポート・モバイルデバイス管理

  • IT管理
  • ITサポート・モバイルデバイス管理
  • IT/通信サービス・サポート
  • タブレットデバイスの既存サービス・サポート政策
  • タブレット購入政策
  • デバイス&インフラ管理に関するタブレット利用の影響
  • MDMブランドのトップ10

購入態度・チャネル

  • 概要
  • 購入態度・チャネル
  • タブレット選定基準
  • タブレットチャネルの嗜好

BYODの役割の拡張

  • BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB分析
  • BYODの役割の拡張:概要
  • タブレットSMB間のBYOD普及率
  • 企業統計:BYOD vs. 非BYOD
  • タブレット利用:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB
  • デバイス&インフラ管理に対するタブレット利用の影響
  • タブレットアプリケーション利用:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB
  • タブレット選定基準:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB
  • タブレットOS&ブランド:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB
  • タブレット購入ソース:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB

付録:調査手法・定義

目次

Growing workforce mobility and increasing need for mobile collaboration and communication solutions is driving robust demand for tablets amongst small and medium businesses in China. Progressively, tablets are being deployed by a wider cross section of employers and their use in the workplace is growing from a select few senior executives to those in line of business, sales and service functions. The launch of newer tablet brands and mobile Operating Systems over the last year - that address different use case scenarios and price points have also impacted the evolving tablet market landscape. This report explores the forces impacting the growing tablet market in China and provides an in-depth assessment of market sizing and total opportunity assessment (TAM) forecasts. It also provides a deep dive analysis of topics such as drivers for tablet adoption, profile of tablet-owning firms, competitive brand analysis and top tablet applications to name a few of the areas discussed.

Table of Contents

  • Executive Summary - Tablet Market Forecast and Growth
  • Executive Summary - Tablet OS and Brand Outlook
  • Executive Summary - Growing Footprint of Tablet Applications
  • Executive Summary - Growing Appetite for Data Plans and the Inevitability of BYO Tablets.
  • Executive Summary - Device Management and IT support
  • Executive Summary - BYOD Impact on Channel Preferences

Tablet Market Opportunity Sizing

  • TAM and Growth
  • Mobile Device Market Opportunity Sizing (TAM)
  • Tablet Firms and Growth
  • Tablet Installed Base and Shipments
  • Tablet Device & Data Plan Spending and Growth
  • 2012 Mobile Application Spending

Mindset and Business Issues

  • Mindset and Business Issues
  • State of Economy
  • Experiencing Business Issues in the Last Twelve Months
  • Benefits Associated with Tablet Usage & Audience Targeting

Tablet User Profile

  • Portrait of Today's Tablet SMB
  • Tablet Usage across Verticals
  • Firmographics
  • Technology Usage - Computer, Networking, Security and Storage Products
  • LAN Server & Type of Communications Products/Services Currently Used
  • Type of Software Products/Services and Hosted/Online Monitoring Services Currently Used
  • Tablet User - Current
  • Tablet User - Planned
  • Attitudes towards Tablet Purchases

Tablet Usage and Competitive Landscape

  • Tablet OS and Brand Penetration
  • Tablet Usage and Competitive Landscape - Platforms, Brands, Selection Criteria; Service Providers
  • Operating Systems Currently Run on Tablets
  • Operating Systems Planned to Run on Tablets
  • Top 10 Tablet Brand Usage - Current
  • Top 10 Tablet Brand Usage - Planned
  • Tablets Planned and Spending
  • Wireless Connectivity and Data Plan Capacity
  • Top 10 Wireless Communications Service Providers for Tablets
  • Interest in Next Generation Tablets
  • Awareness of Microsoft "Surface" Tablet and Likelihood of Purchasing

Tablet Usage and Competitive Landscape - Tablet Platform Profiles

  • Tablet Platform Penetration by Vertical and Impact by OS Type
  • Tablet SMB Profiles Based on Type of OS Used
  • Tablet Usage and Competitive Landscape - Comparative Analysis by OS Type
  • Planned Tablet Purchases by Platform Type
  • Tablet Feature Preferences by Platform Type

Tablet Usage and Competitive Landscape - Market for Next Generation Tablets

  • The Market for Newer, Next Generation Tablets
  • SMBs Interested in Newer, Next Generation Tablets Comprise a Relatively Attractive Target Segment for Tablets
  • This subset of SMBs are also more open to newer technologies and are more willing to Switch Service Providers
  • This group of SMBs interested in newer, next generation tablets, exhibit more of an openness to Multi OS mobile device deployments

Tablet Applications

  • Growing Appetite for Tablet Applications
  • Tablet Application Usage
  • Tablet Applications - Overview
  • Tablet Application - Application Intensity
  • Business Process Applications - Current & Planned Usage
  • Communications & Collaboration Applications - Current & Planned Usage
  • Industry-Specific Applications - Current & Planned Usage
  • Brands of Mobile Credit Card Acceptance Software
  • Spending on Mobile Applications
  • Custom Tablet Applications
  • Overview of Tablet Applications
  • Current Effect of Tablets
  • Current User of Tablet
  • Likely Decision on Purchase of Tablets & Monthly Spending on Data Plans

IT Support and Mobile Device Management

  • IT Management
  • IT Support and Mobile Device Management
  • IT/Telecom Service and Support
  • Existing Service and Support Policies for Tablet Devices
  • Tablet Purchase Policies
  • Impact of Tablet Usage on Device & Infrastructure Management
  • Top 10 MDM Brands

Buying Behavior and Channels

  • Buying Behavior and Purchase Channels - Overview
  • Buying Behavior and Purchase Channels
  • Tablet Selection Criteria
  • Tablet Channel Preferences

Expanding role of BYOD

  • BYO vs. Non BYO Tablet SMB Analysis
  • The Expanding Role of BYOD Deployments - Overview
  • BYOD Penetration Among Tablet SMBs
  • Firmographics - BYOD vs. Non-BYOD
  • Tablet Usage - BYO vs. Non-BYO Tablet SMBs
  • Impact of Tablet Usage on Device & Infrastructure Management - BYO vs. Non-BYO Tablet SMBs
  • Tablet Application Usage - BYO vs. Non-BYO Tablet SMBs
  • Tablet Selection Criteria - BYO vs. Non-BYO Tablet SMBs
  • Tablet OS and Brands - BYO vs. Non-BYO Tablet SMBs
  • Source of Purchasing Tablets - BYO vs. Non-BYO Tablet SMBs

Appendix, Methodology and Definitions

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