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市場調査レポート

アジア太平洋地域の中小企業(SMB)におけるタブレット市場の概要

2013 Asia-Pacific SMB Tablet Tracker Overview

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 294270
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.58円で換算しております。
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アジア太平洋地域の中小企業(SMB)におけるタブレット市場の概要 2013 Asia-Pacific SMB Tablet Tracker Overview
出版日: 2013年10月16日 ページ情報: 英文
概要

労働力モビリティの拡大と、モバイルコラボレーション&コミュニケーションソリューションの必要性の高まりが、アジア太平洋地域の中小企業(SMB)間におけるタブレットへの根強い需要を後押ししています。

当レポートでは、アジア太平洋地域のSMBにおけるタブレット市場について調査分析し、市場の影響要因に焦点を当てて、市場規模と予測、タブレット導入の促進要因、タブレット所有企業のプロファイル、競合ブランド分析、主要なタブレットアプリケーションに関する情報を提供して、概略以下の構成でお届けいたします。

タブレット市場機会の規模

  • TAMと成長率
  • モバイルデバイスの市場機会の規模(TAM)
  • タブレット企業と成長率
  • タブレットインストールベースと出荷台数
  • タブレットデバイス・データプランの支出と成長率
  • モバイルアプリケーションの支出

考え方とビジネス上の問題

  • 考え方とビジネス上の問題
  • 経済状況
  • 過去12ヶ月間のビジネス上の問題
  • タブレットの利用とターゲット関連のメリット

タブレットユーザーのプロファイル

タブレット利用と競合情勢

  • タブレットOSとブランドの普及率
  • タブレット利用と競合情勢:プラットフォーム、ブランド、選定基準、サービスプロバイダー
  • 現在/計画中のタブレットで稼働しているOS
  • 現在/計画中のタブレットの利用ブランド
  • タブレットの計画と支出
  • ワイヤレス接続とデータプラン容量
  • タブレット向けワイヤレス通信サービスプロバイダーのトップ10
  • 次世代タブレットへの関心
  • Microsoft Surfaceタブレットの認識と購入見込み

タブレット利用と競合情勢:タブレットプラットフォームのプロファイル

  • タブレットプラットフォームの普及率:産業市場別、OSタイプ別の影響
  • 利用OSのタイプに基づいたタブレットSMBプロファイル
  • タブレット利用と競合情勢:OSタイプ別の比較分析
  • 計画中のタブレット購入:プラットフォームタイプ別
  • タブレット機能の嗜好:プラットフォームタイプ別

タブレット利用と競合情勢:次世代タブレット市場

タブレットアプリケーション

  • タブレットアプリケーションに対する要求の拡大
  • タブレットアプリケーションの利用
  • タブレットアプリケーション:概要
  • タブレットアプリケーション:アプリケーション強度
  • ビジネスプロセスアプリケーション:現在/計画中の利用
  • 通信・コラボレーションアプリケーション:現在/計画中の利用
  • 産業固有のアプリケーション:現在/計画中の利用
  • モバイルクレジットカード対応ソフトウェアのブランド
  • モバイルアプリケーションの支出
  • カスタムタブレットアプリケーション
  • タブレットアプリケーションの概要
  • タブレットの現在の影響
  • タブレットの現在のユーザー
  • タブレットの購入見込み、データプランの毎月の支出

ITサポートとモバイルデバイス管理

  • IT管理
  • ITサポートとモバイルデバイス管理
  • IT/通信サービスとサポート
  • タブレットデバイスの既存のサービスとサポート政策
  • タブレット購入政策
  • デバイス・インフラ管理に関するタブレット利用の影響
  • MDMブランドのトップ10

購入態度とチャネル

  • 購入態度とチャネル:概要
  • 購入態度とチャネル
  • タブレット選定基準
  • タブレットチャネルの嗜好

BYODの役割の拡張

  • BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB分析
  • BYODの役割の拡張:概要
  • タブレットSMB間のBYOD普及率
  • 企業統計:BYOD vs. 非BYOD
  • タブレット利用:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB
  • デバイス・インフラ管理に対するタブレット利用の影響
  • タブレットアプリケーション利用:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB
  • タブレット選定基準:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB
  • タブレットOSとブランド:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB
  • タブレット購入ソース:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB

付録:調査手法・定義

目次

Growing workforce mobility and increasing need for mobile collaboration and communication solutions is driving robust demand for tablets amongst small and medium businesses in the Asia-Pacific. Progressively, tablets are being deployed by a wider cross section of employers and their use in the workplace is growing from a select few senior executives to those in line of business, sales and service functions. The launch of newer tablet brands and mobile Operating Systems over the last year - that address different use case scenarios and price points have also impacted the evolving tablet market landscape. This report explores the forces impacting the growing tablet market in the Asia-Pacific and provides an in-depth assessment of market sizing and total opportunity assessment (TAM) forecasts. It also provides a deep dive analysis of topics such as drivers for tablet adoption, profile of tablet-owning firms, competitive brand analysis and top tablet applications to name a few of the areas discussed.

Table of Contents

  • Executive Summary - Tablet Market Forecast and Growth
  • Executive Summary - Tablet OS and Brand Outlook
  • Executive Summary - Growing Footprint of Tablet Applications
  • Executive Summary - Growing Appetite for Data Plans and the Inevitability of BYO Tablets.
  • Executive Summary - Device Management and IT support
  • Executive Summary - BYOD Impact on Channel Preferences

Tablet Market Opportunity Sizing

  • TAM and Growth
  • Mobile Device Market Opportunity Sizing (TAM)
  • Tablet Firms and Growth
  • Tablet Installed Base and Shipments
  • Tablet Device & Data Plan Spending and Growth
  • 2012 Mobile Application Spending

Mindset and Business Issues

  • Mindset and Business Issues
  • State of Economy
  • Experiencing Business Issues in the Last Twelve Months
  • Benefits Associated with Tablet Usage & Audience Targeting

Tablet User Profile

Tablet Usage and Competitive Landscape

  • Tablet OS and Brand Penetration
  • Tablet Usage and Competitive Landscape - Platforms, Brands, Selection Criteria; Service Providers
  • Operating Systems Currently Run on Tablets
  • Operating Systems Planned to Run on Tablets
  • Top 10 Tablet Brand Usage - Current
  • Top 10 Tablet Brand Usage - Planned
  • Tablets Planned and Spending
  • Wireless Connectivity and Data Plan Capacity
  • Top 10 Wireless Communications Service Providers for Tablets
  • Interest in Next Generation Tablets
  • Awareness of Microsoft "Surface" Tablet and Likelihood of Purchasing

Tablet Usage and Competitive Landscape - Tablet Platform Profiles

  • Tablet Platform Penetration by Vertical and Impact by OS Type
  • Tablet SMB Profiles Based on Type of OS Used
  • Tablet Usage and Competitive Landscape - Comparative Analysis by OS Type
  • Planned Tablet Purchases by Platform Type
  • Tablet Feature Preferences by Platform Type

Tablet Usage and Competitive Landscape - Market for Next Generation Tablets

Tablet Applications

Growing Appetite for Tablet Applications

  • Tablet Application Usage
  • Tablet Applications - Overview
  • Tablet Application - Application Intensity
  • Business Process Applications - Current & Planned Usage
  • Communications & Collaboration Applications - Current & Planned Usage
  • Industry-Specific Applications - Current & Planned Usage
  • Brands of Mobile Credit Card Acceptance Software
  • Spending on Mobile Applications
  • Custom Tablet Applications
  • Overview of Tablet Applications
  • Current Effect of Tablets
  • Current User of Tablet
  • Likely Decision on Purchase of Tablets & Monthly Spending on Data Plans

IT Support and Mobile Device Management

  • IT Management
  • IT Support and Mobile Device Management
  • IT/Telecom Service and Support
  • Existing Service and Support Policies for Tablet Devices
  • Tablet Purchase Policies
  • Impact of Tablet Usage on Device & Infrastructure Management
  • Top 10 MDM Brands

Buying Behavior and Channels

  • Buying Behavior and Purchase Channels - Overview
  • Buying Behavior and Purchase Channels
  • Tablet Selection Criteria
  • Tablet Channel Preferences

Expanding role of BYOD

  • BYO vs. Non BYO Tablet SMB Analysis
  • The Expanding Role of BYOD Deployments - Overview
  • BYOD Penetration Among Tablet SMBs
  • Firmographics - BYOD vs. Non-BYOD
  • Tablet Usage - BYO vs. Non-BYO Tablet SMBs
  • Impact of Tablet Usage on Device & Infrastructure Management - BYO vs. Non-BYO Tablet SMBs
  • Tablet Application Usage - BYO vs. Non-BYO Tablet SMBs
  • Tablet Selection Criteria - BYO vs. Non-BYO Tablet SMBs
  • Tablet OS and Brands - BYO vs. Non-BYO Tablet SMBs
  • Source of Purchasing Tablets - BYO vs. Non-BYO Tablet SMBs

Appendix, Methodology and Definitions

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