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市場調査レポート

北米の中小企業(SMB)におけるタブレット市場の概要

2013 North America SMB Tablet Tracker Overview

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 294268
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.58円で換算しております。
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北米の中小企業(SMB)におけるタブレット市場の概要 2013 North America SMB Tablet Tracker Overview
出版日: 2013年05月23日 ページ情報: 英文
概要

北米の中小企業(SMB)では、持ち運べる(on-the-go)データの消費需要が増加し、モバイルコラボレーション&コミュニケーションソリューションの必要性とも相まって、タブレットの導入が急速に普及しています。

当レポートでは、北米のSMBにおけるタブレット市場について調査分析し、市場の影響要因に焦点を当てて、市場規模と予測、タブレット導入の促進要因、タブレット所有企業のプロファイル、競合ブランド分析、主要なタブレットアプリケーションに関する情報を提供して、概略以下の構成でお届けいたします。

イントロダクション

エグゼクティブサマリー

TAM:市場規模

  • TAMと成長率
  • モバイルデバイスの市場機会の規模(TAM)
  • タブレット企業と成長率
  • タブレットインストールベースと出荷台数
  • タブレットデバイス・データプランの支出と成長率
  • モバイルアプリケーションの支出

タブレット導入の促進要因

  • 考え方とビジネス上の問題
  • 経済状況
  • 過去12ヶ月間のビジネス上の問題
  • タブレットの利用とターゲット関連のメリット

タブレットユーザーのプロファイル

  • 現在のタブレットSMBのポートレート
  • 産業全体のタブレットの利用
  • 企業統計
  • 技術利用:コンピューター、ネットワーキング、セキュリティ、ストレージ製品
  • 現在利用しているLANサーバー、通信製品/サービスの種類
  • 現在利用しているソフトウェア製品/サービス、ホステッド/オンラインモニタリングサービスの種類
  • タブレットユーザー:現在
  • タブレットユーザー:計画中
  • タブレット購入の態度

タブレット利用と競合情勢

  • タブレット利用と競合情勢:プラットフォーム、ブランド、選定基準、サービスプロバイダー
  • 現在/計画中のタブレットで稼働しているOS
  • 現在/計画中のタブレットの利用ブランド
  • タブレットの計画と支出
  • ワイヤレス接続とデータプラン容量
  • タブレット向けワイヤレス通信サービスプロバイダーのトップ10
  • 次世代タブレットへの関心
  • Microsoft Surfaceタブレットの認識と購入見込み
  • タブレットプラットフォームのプロファイル
  • タブレットプラットフォームの普及率:産業市場別、OSタイプ別の影響
  • 利用OSのタイプに基づいたタブレットSMBプロファイル
  • 計画中のタブレット購入:プラットフォームタイプ別
  • タブレット機能の嗜好:プラットフォームタイプ別
  • 次世代タブレット市場
  • タブレットブランド、プラットフォーム、モデルの概要
  • タブレットブランドとプラットフォーム
  • タブレットブランドとOS

タブレットアプリケーション

  • タブレットアプリケーションに対する要求の拡大
  • タブレットアプリケーションの利用
  • タブレットアプリケーション:概要
  • タブレットアプリケーション:アプリケーション強度
  • ビジネスプロセスアプリケーション:現在/計画中の利用
  • 通信・コラボレーションアプリケーション:現在/計画中の利用
  • 産業固有のアプリケーション:現在/計画中の利用
  • モバイルクレジットカード対応ソフトウェアのブランド
  • モバイルアプリケーションの支出
  • カスタムタブレットアプリケーション
  • タブレットアプリケーションの概要
  • タブレットの現在の影響
  • タブレットの現在のユーザー
  • タブレットの購入見込み、データプランの毎月の支出

ITサポートとモバイルデバイス管理

  • IT管理
  • ITサポートとモバイルデバイス管理
  • IT/通信サービスとサポート
  • タブレットデバイスの既存のサービスとサポート政策
  • タブレット購入政策
  • デバイス・インフラ管理に関するタブレット利用の影響
  • MDMブランドのトップ10

購入態度とチャネル

  • 購入態度とチャネル:概要
  • 購入態度とチャネル
  • タブレット選定基準
  • タブレットチャネルの嗜好

BYODの役割の拡張

  • BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB分析
  • BYODの役割の拡張:概要
  • タブレットSMB間のBYOD普及率
  • 企業統計:BYOD vs. 非BYOD
  • タブレット利用:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB
  • デバイス・インフラ管理に対するタブレット利用の影響
  • タブレットアプリケーション利用:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB
  • タブレット選定基準:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB
  • タブレットOSとブランド:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB
  • タブレット購入ソース:BYOD vs. 非BYODタブレットのSMB

タブレットユーザー区分

付録:調査手法・定義

目次

Increasing demand for on-the-go data consumption coupled with the need for mobile collaboration and communication solutions is driving rapid adoption of tablets amongst small and medium businesses in North America. Progressively, tablets are being deployed by a wider cross section of employers and their use in the workplace is no longer limited to a select few senior executives. Additionally, the last year has seen the launch of a variety of tablets aimed at addressing different use case scenarios and price points - all seeking to tap into the shifting market dynamics within the tablet market space. This report explores the impact and influence of the growing tablet market and provides an in-depth assessment of market sizing and forecasts, drivers for tablet adoption, profile of tablet-owning firms, competitive brand analysis and top tablet applications to name a few areas discussed.

Table of Contents

Introduction

Executive Summary

TAM - Market Sizing

  • TAM and Growth
  • Mobile Device Market Opportunity Sizing (TAM)
  • Tablet Firms and Growth
  • Tablet Installed Base and Shipments
  • Tablet Device & Data Plan Spending and Growth
  • Mobile Application Spending

Drivers of Tablet Adoption

  • Mindset and Business Issues
  • State of Economy
  • Experiencing Business Issues in the Last 12 Months
  • Benefits Associated with Tablet Usage & Audience Targeting

Tablet User Profile

  • Portrait of Today's Tablet SMB
  • Tablet Usage across Verticals
  • Firmographics
  • Technology Usage - Computer, Networking, Security and Storage Products
  • LAN Server & Type of Communications Products/Services Currently Used
  • Type of Software Products/Services and Hosted/Online Monitoring Services Currently Used
  • Tablet Users - Current
  • Tablet Users - Planned
  • Attitudes towards Tablet Purchases

Tablet Usage and Competitive Landscape

  • Tablet Usage and Competitive Landscape - Platforms, Brands, Selection Criteria; Service Providers
  • Operating Systems Currently Run on Tablets
  • Operating Systems Planned to Run on Tablets
  • Top 10 Tablet Brand Usage - Current
  • Top 10 Tablet Brand Usage - Planned
  • Tablets Planned and Spending
  • Wireless Connectivity and Data Plan Capacity
  • Top 10 Wireless Communications Service Providers for Tablets
  • Interest in Next Generation Tablets
  • Awareness of Microsoft Surface™ Tablet and Likelihood of Purchasing
  • Tablet Platform Profiles
  • Tablet Platform Penetration by Vertical and Impact by OS Type
  • Tablet SMB Profiles Based on Type of OS Used
  • Planned Tablet Purchases by Platform Type
  • Tablet Feature Preferences by Platform Type
  • Market for Next Generation Tablets
  • Tablet Brands, Platforms and Models Summary
  • Tablet Brands and Platforms
  • Tablet Brands and OS

Tablet Applications

  • Growing Appetite for Tablet Applications
  • Tablet Application Usage
  • Tablet Applications - Overview
  • Tablet Application - Application Intensity
  • Business Process Applications - Current & Planned Usage
  • Communications & Collaboration Applications - Current & Planned Usage
  • Industry-Specific Applications - Current & Planned Usage
  • Brands of Mobile Credit Card Acceptance Software
  • Spending on Mobile Applications
  • Custom Tablet Applications
  • Overview of Tablet Applications
  • Current Effect of Tablets
  • Current User of Tablet
  • Likely Decision on Purchase of Tablets & Monthly Spending on Data Plans

IT Support and Mobile Device Management

  • IT Management
  • IT Support and Mobile Device Management
  • IT/Telecom Service and Support
  • Existing Service and Support Policies for Tablet Devices
  • Tablet Purchase Policies
  • Impact of Tablet Usage on Device & Infrastructure Management
  • Top 10 MDM Brands

Buying Behavior and Channels

  • Buying Behavior and Purchase Channels - Overview
  • Buying Behavior and Purchase Channels
  • Tablet Selection Criteria
  • Tablet Channel Preferences

The Expanding Role of BYOD

  • BYOD vs. Non BYOD Tablet SMB Analysis
  • The Expanding Role of BYOD - Overview
  • BYOD Penetration Among Tablet SMBs
  • Firmographics - BYOD vs. Non-BYOD
  • Tablet Usage - BYO vs. Non-BYOD Tablet SMBs
  • Impact of Tablet Usage on Device & Infrastructure Management - BYO vs. Non-BYOD Tablet SMBs
  • Tablet Application Usage - BYO vs. Non-BYOD Tablet SMBs
  • Tablet Selection Criteria - BYO vs. Non-BYOD Tablet SMBs
  • Tablet OS and Brands - BYO vs. Non-BYOD Tablet SMBs
  • Source of Purchasing Tablets - BYO vs. Non-BYOD Tablet SMBs

Tablet User Segmentation

  • Tablet User Segmentation
  • SB Tablet Segment Profiles
  • MB Tablet Segment Profiles
  • Share Opportunity - Varies by Segment and Requires Unique GTM Aligned to Opportunity
  • Basic SB Firmographics by Segment
  • Basic MB Firmographics by Segment
  • SB Key Technology Penetration & Management by Segment
  • MB Key Technology Penetration & Management by Segment
  • SB Tablet Snapshot by Segment
  • MB Tablet Snapshot by Segment

Appendix - Methodology, Definitions

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