市場調査レポート

オーストラリアのクラウド・チャネル・パートナー転換市場の分析

2013 Australia Cloud Channel Partner Transformation Report

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 261904
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.69円で換算しております。
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オーストラリアのクラウド・チャネル・パートナー転換市場の分析 2013 Australia Cloud Channel Partner Transformation Report
出版日: 2012年12月27日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、オーストラリアのクラウドパートナーを巡る状況について分析し、パートナービジネスの特徴、主なビジネスモデルの分類、現在提供されている主なクラウド・ソリューション、既存のパートナーとベンダーの関係性、クラウドベンダーに対する期待と満足度、今後の動向−−製品主体のビジネスモデルからサービス指向型へのパートナーの段階的移行など−−を調査・考察して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

パートナーにとってのクラウド転換プロセス

  • クラウド転換の段階を定義する特徴
  • 概要:3つのクラウドパートナーセグメント
  • サマリー:クラウドパートナーセグメントの特徴
  • クラウドパートナーの比較:転換段階別

クラウド・パートナーの市場規模・予測

  • パートナー市場の規模
  • 中小企業におけるクラウドパートナー市場の成長
  • 中小企業におけるクラウドパートナー収益の内訳:ビジネスモデル別
  • クラウドパートナー数:提供中の主要アプリケーション別
  • 総収益内訳:専用型 vs. クラウド

クラウド・パートナーの事業特性

  • サマリー
  • 中小企業のクラウドパートナーの収益・成長率
  • 中小企業のクラウドパートナーの労働力概要
  • 中小企業のクラウドパートナーの顧客プロファイル
  • 中小企業のクラウドパートナーが属する主な産業
  • クラウドパートナーが属する産業別市場のトップ3

専用ソリューションの概要

  • 導入済みの専用型製品・サービス(現在・将来)
  • 専用ソリューションへのクラウドの付加:売上高と収益成長率

クラウドソリューションの概要

  • 現在提供されているクラウド活用型サービスの種類
  • サマリー:主な提供ソリューション(SaaS・IaaS)
  • クラウドパートナーが提供している基本SaaSソリューション
  • クラウドパートナーが提供しているセキュリティSaaSソリューション
  • クラウドパートナーが提供している先進SaaSソリューション

現在提供されているビジネスアナリティクス・アプリケーションの種類

  • ホステッドUC・コラボレーション
  • クラウドパートナーが提供しているRMITS(遠隔マネージドITサービス)
  • クラウドパートナーが提供しているIaaS
  • クラウドパートナーが提供している仮想化ソリューション
  • 最も急速に成長しているソリューションとそのパートナーは、主導権を最も握りやすい
  • クラウドパートナーが提供している、パブリックvs.専用vs.ハイブリッドソリューション
  • クラウド販売への専用ソリューションの付属率
  • バンドルSaaSソリューションの市場シェアと認知度:主要ベンダー別
  • BPaaS (Business Processes as a Service)に対する関心度のレベル
  • クラウド上で利用可能な、ISV(独立系ソフトウェア企業)が開発したアプリケーションの比率

ビジネス転換

  • クラウドコンピテンシー(販売資格)の概要
  • クラウドビジネスの転換に用いられる手段:クラウド転換済みのパートナー別−−転換の成功要因は何か?
  • クラウド売上を促進するための主な投資
  • エンドユーザーのクラウド導入を阻害する主な要素

ビジネスモデル

  • サマリー
  • クラウドの収入源
  • クラウドビジネスモデルの収益性
  • 導入されたホスティングモデル:クラウドパートナーのタイプ別
  • サードパーティーのデータセンター・プロバイダー(外部ホスティング用)
  • 内部ホスティングの特徴

クラウドパートナーの売上高・マーケティング・報酬

  • サマリー
  • クラウドを販売するための最も効果的な手法
  • クラウドソリューションの販売促進のためのマーケティング・ブランディング戦略
  • SaaSソリューションで好まれている報酬構造
  • 優位性の源泉
  • クラウドソリューションのブランディング:現状の/好まれている手法
  • クラウドパートナーが販売代理店に報酬を与える方法

ベンダーとの関係性

  • 主要クラウドベンダーの提供ソリューション
  • 主要クラウドベンダー:認証機関別
  • ベンダーの満足水準
  • パートナーになろうとした主要ベンダーと、サービス提供の理由
  • ベンダーからのサービス・サポートパートナー要件
  • 通信事業者およびケーブル企業の関係

クラウドパートナーの種類の高レベル・プロファイル

  • 事業特性:クラウドパートナーの種類別
  • パートナーの市場規模:クラウド再販業者
  • パートナーの事業特性:クラウド再販業者
  • パートナーの市場規模:クラウドアプリケーションプロバイダー
  • パートナーの事業特性:クラウドアプリケーションプロバイダー
  • パートナーの市場規模:クラウドインフラプロバイダー
  • パートナーの事業特性:クラウドインフラプロバイダー
  • パートナーの市場規模:MSPおよびSP
  • パートナーの事業特性:MSPおよびSP

モビリティの概要

  • サマリー
  • タブレットPCの概要
  • スマートフォンの概要
  • 提供されるモバイルアプリケーションの種類
  • モバイル通信機器向けソフトウェア・アプリケーション
  • 提供される主要モバイルOS
  • Windows 8対応デバイス・タブレットのブランドを再販する可能性

付録

目次

Abstract

Description

This AMI study is based on an in-depth survey of Australia Cloud Channel partners, MSPs, Cloud Consultants, Hosters, Apps Providers, Aggregators, etc. The study provides various insights into the cloud-focused channel partners in Australia and puts forward a multitude of valuable information such as; Partners' Business Characteristics/profile, segregation by key business models, Major Cloud solutions offered, etc. It also gives an insight into the existing partners' relationships with vendors, their expectations and levels of satisfaction with cloud vendors, any need-gaps, etc. AMI has developed an innovative segmentation of Australia channel partners. These three segments are: "Cloud Transformed", "Cloud Migrating" and "Cloud Laggards". Finally, the report also provides a glimpse into the future trends that suggest a gradual transformation of partners from a product-driven business model to a more service-oriented one.

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Executive Summary - Report Overview
  • Cloud Transformation Process for Partners
  • Attributes Defining Stage of Cloud Transformation
  • Overview: 3 Cloud Partner Segments
  • Summary of Cloud Partner Segments' Characteristics
  • Comparison of Cloud Partners by Transformation Stage
  • Market Size and Forecast of Cloud Partners
  • Size of Partner Universe
  • Growth in SMB Cloud Partner Universe
  • Breakout of SMB Cloud Partners Revenue by Business Model
  • Number of Cloud Partners by Key Applications Offered
  • Total Revenue Breakout by On-Premise vs. Cloud
  • Business Characteristics of Cloud Partners
  • Business Characteristics Summary
  • SMB Cloud Partner Revenues and Growth
  • SMB Cloud Partner Workforce Overview
  • Customer Profile of SMB Cloud Partners
  • Top Verticals Served among SMB Cloud Partners
  • Top 3 Verticals Served by Type of Cloud Partner
  • On-Premise Solutions Overview
  • Installed On Premise Products and Services - Current vs. Planned
  • Attachment of Cloud to On-Premise Sales and On-Premise Revenue Growth
  • Cloud Solutions Overview
  • Type of Cloud-Based Service Offered
  • Top SaaS and IaaS Solutions Offered - Summary
  • Basic SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Advanced SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Hosted Security Solutions Offered by Cloud Partners
  • Type of Business Analytics Applications Currently Offered
  • Hosted UC and Collaboration Offered by Cloud Partners
  • Remotely Managed IT Services Offered by Cloud Partners
  • IaaS Offered by Cloud Partners
  • Virtualization Solutions Offered by Cloud Partners
  • Fastest Growing Solutions and Solution Partners are Most Likely to Lead With
  • Public vs. Private vs. Hybrid Solutions Offered by Cloud Partners
  • Rate of Attachment - Attaching On-Premise Solutions to Cloud Sales
  • Market Share and Awareness of Bundled SaaS Solutions by Key Vendors
  • Interest Level in Business Processes as a Service (BPaaS)
  • Proportion of Applications Developed by ISVs Available in the Cloud
  • Business Transformation
  • Cloud Competency Overview
  • Steps Taken to Transform Cloud Business by Cloud Transformed Partners
  • Key Investments to Drive Cloud Sales Among all Cloud Partners
  • Key Factors Inhibiting End-User Cloud Adoption
  • Business Model
  • Business Transformation Summary
  • Sources of Cloud Revenue
  • Profitability of Cloud Business Models
  • Hosting Model Deployed by Type of Cloud Partners
  • Third-Party Datacenter Providers for External Hosting
  • Internal Hosting Features
  • Sales, Marketing and Compensation of Cloud Partners
  • Sales, Marketing & Compensation Summary
  • Most Effective Method of Selling Cloud Solutions
  • Marketing and Branding Strategy to Drive Sales of Cloud Solutions
  • Preferred Compensation Structure for SaaS solutions
  • Source of Lead Generation
  • Current vs. Preferred Method of Branding Cloud Solutions
  • How Cloud Partners Compensate Their Cloud Sales Reps
  • Vendor Relationships
  • Top Cloud Vendors Solutions Offered
  • Top Cloud Vendors by Certification
  • Vendor Satisfaction Levels
  • Top Vendors Wished to be Partnered with and Reasons for Offering
  • Service and Support Partners Require from Vendors
  • Relationship with Telcos and Cable Companies
  • High Level Profile of Cloud Partner Types
  • Business Characteristics by Type of Cloud Partner
  • Partners Market Sizing: Cloud Resellers
  • Partners Business Characteristics: Cloud Resellers
  • Partners Market Sizing: Cloud Application Providers
  • Partners Business Characteristics: Cloud Application Providers
  • Partners Market Sizing: Cloud Infrastructure Providers
  • Partners Business Characteristics: Cloud Infrastructure Providers
  • Partners Market Sizing: MSPs & SPs
  • Partners Business Characteristics: MSPs & SPs
  • Mobility Overview
  • Mobility Summary
  • Tablet PC Overview
  • Smartphone Overview
  • Type of Mobile Applications Provided
  • Software Applications for Mobile Devices
  • Top Mobile Operating Systems Offered
  • Likelihood of Reselling Win 8 Devices and Tablet Brands
  • Appendix
  • Definitions
  • Methodology - Cloud Partner Overview and Cloud Benchmarking Metrics Study
  • Breakout of Cloud Partners by the Size of Customers They Serve
  • Business Characteristics
  • Type of Cloud-Based Service Offered
  • Business Classification
  • Key On-Premise Solutions Offered
  • On-Premise Attachment to Cloud Solutions and On-Premise Revenue Growth
  • Breakout of End User Segments Served
  • Key Firmographic Details
  • Revenue Overview
  • Business Transformation And Competencies For Cloud Offerings
  • Cloud Competency
  • Top 5 Areas for Investment
  • Cloud Transformation - Steps Taken
  • Cloud Solution Offerings
  • Public, Private, Hybrid Cloud Offerings
  • Top 5 Vertical Served by Partners
  • Software-as-a-Service (SaaS) Solutions Offered by Partners
  • Cloud-based Business Analytics Applications Currently Offered
  • IaaS and Virtualization Solutions Offered
  • Fastest Growing Solutions and Solution Partners Most Likely to Lead With
  • Bundle or Attach Client On-Premise Solutions and Revenue Breakout Across On-Premise Solutions Components
  • Integrated/Bundled SaaS Solutions
  • Interested in Automated Business Processes as a Cloud-based Solution
  • Cloud Inhibitors and Pain Points
  • Remote Managed Services Overview
  • Proportion of ISV Developed Applications Available in the Cloud
  • Cloud Business And Delivery Model
  • Source of Revenue by Cloud Business Model
  • Profitability by Cloud Business Model Type
  • Preferred Method for Hosting Cloud Solutions
  • Internal Hosting of Cloud Solutions
  • Sales And Marketing
  • Cloud Sales and Marketing Staff
  • Cloud Sales and Marketing Overview
  • Preferred Compensation Structure for Cloud Sales Reps
  • Providers of Sales and Marketing Support and Effectiveness
  • Current and Preferred Method of Marketing/Branding Cloud Solutions
  • Vendor Alliance And Support
  • Vendor Overview
  • Cloud Vendor Satisfaction
  • Top Vendors Partners Would Like to Begin Offering and Reasons for Offering
  • Interest Level in Entering into Partnerships by Vendor Type
  • Top 5 Service and Support Features Required from Vendors
  • Preferred SaaS Compensation Structure
  • Mobility
  • Top Mobile Brands That Partners resell
  • Mobile Apps Offered
  • Top Mobile Operating Systems Offered
  • Likelihood of Reselling Win 8 Devices and Tablet Brands
  • Contact AMI
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