市場調査レポート

インドの中小企業におけるモビリティの情勢、機会および見通し:2011年

2011 India SMB Mobility Landscape, Opportunity Assessment & Outlook

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 231769
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
Back to Top
インドの中小企業におけるモビリティの情勢、機会および見通し:2011年 2011 India SMB Mobility Landscape, Opportunity Assessment & Outlook
出版日: 2012年02月14日 ページ情報: 英文
担当者のコメント
このシリーズは、他にも調査対象国がございます。詳細はお問合せください。
概要

当レポートでは、インドの中小企業(SMB)におけるモバイル環境について調査し、利用統計、デバイス(スマートフォン、タブレット、ワイヤレスインターネットカード)の普及率、アプリケーションの利用動向、ブランド嗜好、利用OS、モバイルデバイスのサービスとサポート、デバイスの選択基準および購入チャネルの嗜好などを分析しており、概略下記の構成でお届けいたします。

エグゼクティブサマリー

経済見通し

  • インドのSMBにおける不況の認識・対応

統計

  • 企業規模、産業別の企業分布
  • 事業実績・成熟度
  • ブランチオフィス・従業員のモビリティ
  • ビジネスへ向けたITソリューション戦略
  • モビリティ関連の戦略的IT課題の重要性
  • ビジネスアプリケーション関連の戦略的IT課題の重要性
  • ITインフラ関連の戦略的IT課題の重要性
  • モバイルデバイスに関する企業政策
  • モバイルソリューション市場の規模
  • ICT支出・予測:2011年〜2015年
  • 総モビリティ支出:2011年
  • 1社あたりの平均モビリティ支出:2011年
  • モバイルソリューションの導入率・利用態度

デバイス

  • スマートフォン普及率:現在・計画中
  • タブレット普及率:現在・計画中
  • ワイヤレスインターネットカード普及率:現在・計画中

アプリケーション

  • モバイル通信アプリケーションの利用:現在・計画中
  • モバイルビジネスプロセスアプリケーションの利用:現在・計画中
  • 産業専用のモバイルアプリケーションの利用:現在・計画中
  • モバイルマーケティングソリューションの利用現在・計画中

嗜好の構築・市場拡大

  • 1社あたりの平均モバイルアプリケーション数
  • バンドリングの予測:現在利用しているアプリケーションのトップ
  • スマートフォン・モバイルアプリケーションのバンドル機会
  • タブレット・モバイルアプリケーションのバンドル機会
  • 最も好まれるスマートフォン主導のバンドル:購入見込み別
  • 最も好まれるタブレットPC主導のバンドル:購入見込み別

オーソライズドユーザー

  • タブレット向けオーソライズドユーザー:現在・計画中

中小企業向けモビリティ市場におけるベンダー分析

  • タブレットの製品タイプ領域:2011年
  • 主要企業のタブレット製品市場マップ
  • 主要企業のSWOT分析

ブランド

  • スマートフォンブランドトップ5:現在・計画中
  • タブレットブランドトップ5:現在・計画中
  • モバイルデバイス向けサービスプロバイダートップ5(スマートフォン/タブレット)

OS

  • 現在利用されているスマートフォンOSトップ5
  • 現在利用されているタブレットOSトップ5
  • 購入態度、購入チャネル、サービス&サポート

タブレット選択の機能嗜好

  • タブレットブランドの選択に影響する要因

モバイルデバイス向けサービス・サポート

  • ICT管理
  • モバイルデバイス管理

スマートフォン・タブレットの市場参入ルート(RTM)

  • 利用しているスマートフォンチャネル
  • 利用しているタブレットチャネル

インドにおける中小企業(SMB)の定義・調査手法

目次

Abstract

Description

This study delivers insights on how the India SMBs are adjusting and adapting to the ever increasing mobile environment. From horizontal applications such as productivity (spreadsheets, presentations) and UC (audio/web/video conferencing) to Line of Business (LOB) applications such as finance and logistics, SMBs are using smartphones and tablets to drive productivity and business velocity.

This study also examines the expanding pool of authorized tablet/smartphone users beyond CEOs and other senior staff; corporate policies/preferences and service/support provisioning for mobile devices; device selection criteria and purchase channel preferences.

Table of Contents

  • Outline
  • Introduction
  • Executive Summary
  • Executive Summary: Market Size
  • Executive Summary: Demand Appetite
  • Executive Summary: Smartphone Usage Behavior, Purchase Preference, Brands, and Channel
  • Executive Summary: Tablet Usage Behavior, Purchase Preference, Brands, and Channel
  • Executive Summary: Mobile Application
  • Executive Summary: Mobile Market Evolution Impact
  • Executive Summary: Opportunity for Bundle Offering
  • India SMB Market Size: Mobile Device and Service Market
  • India SMB Market Size: Mobile Device and Service Spending Breakout
  • India SMB Demand Appetite: 2011 Average Mobility Market Spending by Employee Size
  • India SMB Demand Appetite: 2011 Total Mobility Market Spending by Employee Size and Vertical
  • India SMB Market Size and Forecast: Mobile Device Market Forecast
  • India SMB Market Size and Forecast: Mobile Service Market Forecast
  • India SMB Key drivers, Applications, Usage Behavior Dynamics: Top Mobile Applications and Key Tablet Users
  • India SMB Purchase Preferences, Purchase Channels and Brand Selection Criteria: Key Smartphone + Tablet Brands and Brand Selection Criteria
  • India SMB Purchase Preferences, Purchase Channels and Brand Selection Criteria: Top Purchase Channels and Support Policies
  • Economic outlook, business sentiment and business performance
  • Economic Outlook
  • India SMB Perceptions & Reactions to the Downturn
  • Demographics
  • India SMB Key Demographics - Distribution of Firms by Employee Size and Vertical
  • India SMB Business Performance and Maturity
  • India SMB Branch Offices and Employee Mobility
  • IT Solutions Strategic to Business
  • India SMB Importance of Mobility-Related Strategic IT Issues
  • India SMB Importance of Business Applications-Related Strategic IT Issues
  • India SMB Importance of Communications-Related Strategic IT Issues
  • India SMB Importance of IT Infrastructure-Related Strategic IT Issues
  • India SMB Company Policies Regarding Mobile Devices
  • Mobile Solutions Market Sizing
  • India SMB 2011-2015 ICT Spending and Forecast
  • India SMB 2011 Total Mobility Spending
  • India SMB 2011 Average Mobility Spending Per Firm
  • Mobile Solutions Adoption and Usage Behavior
  • Devices
  • India SMB Smartphone Penetration - Current and Planned
  • India SMB Tablet Penetration - Current and Planned
  • India SMB Wireless Internet Cards Penetration - Current and Planned
  • Applications
  • India SMB Mobile Communications Applications Usage - Current and Planned
  • India SMB Mobile Business Process Applications Current and Planned Usage
  • India SMB Mobile Industry-Specific Applications Current and Planned Usage
  • India SMB Mobile Marketing Solutions Usage - Current and Planned
  • Bundling Preferences and Market Expansion
  • India SMB Average Number of Mobile Applications Used Per Firm
  • India SMB Bundling Scenarios - Top Applications Currently Used
  • India SMB: Bundle Opportunity for Smartphones and Mobile Applications
  • India SMB: Bundle Opportunity for Tablets and Mobile Applications
  • India SMB Most Preferred Smartphone-Driven Bundles by Purchase Probability
  • India SMB Most Preferred Tablet PC-Driven Bundles by Purchase Probability
  • Authorized Users
  • India SMB Current and Planned Authorized Users for Tablets
  • WW SMB Mobility Vendor Analysis
  • Tablet Product Type Spectrum 2011
  • Key Players Tablet Product Market Map
  • Key Players SWOT Analysis
  • Brands
  • India SMB Top 5 Smartphone Brands - Current and Planned
  • India SMB Top 5 Tablet Brands - Current and Planned
  • India SMB Top 5 Service Providers for Mobile Devices (Smartphones/Tablets)
  • Operating Systems
  • India SMB Top 5 Current Smartphone Operating Systems Used
  • India SMB Top 5 Current Tablet Operating Systems Used
  • Buying behavior, purchase channels and service & support
  • Tablet Selection Feature Preferences
  • India SMB Factors Affecting Tablet Brand Selection
  • Service and Support for Mobile Devices
  • India SMB ICT Management
  • India SMB Mobile Device Management
  • Smartphone and Tablets Routes to Market (RTM)
  • India SMB Smartphone Channels Usage
  • India SMB Tablet Channels Usage
  • India SMB Definitions and Methodology
  • India SMB - Definitions by Type of Business
  • India SMB Vertical Industry Definitions
  • India SMB Technology Definitions
  • India SMB - Acronyms
  • India SMB Survey Process
  • India SMB Weighting Factors by Employee Size and Sampling Pool by Type of Business
  • Contact Information
Back to Top