市場調査レポート

インドのクラウドパートナー転換市場:2011年〜2012年

2011-12 India Cloud Partner Transformation Report

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 228487
出版日 ページ情報 英文 108 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
Back to Top
インドのクラウドパートナー転換市場:2011年〜2012年 2011-12 India Cloud Partner Transformation Report
出版日: 2011年12月27日 ページ情報: 英文 108 Pages
概要

当レポートでは、インドの中小企業(SMB)におけるクラウドパートナーエコシステムについて調査分析し、パートナーのクラウドビジネスを変革できるコンピテンシーとベストプラクティスを検証し、クラウドパートナーの市場機会と成長、主要クラウドベンダーの競合分析、主要クラウドソリューション、取引規模、収益マージン、クラウドマーケティングと販売、パートナーの報酬戦略、モビリティの提供などを取り上げ、概略下記の構成でお届けいたします。

エグゼクティブサマリー

パートナー向けクラウドトランスフォーメーション(転換)プロセス

  • エグゼクティブサマリー
  • クラウドパートナーのサマリー
  • クラウドパートナーの比較:転換段階別

クラウドパートナーの市場規模と予測

  • 世界におけるパートナーの市場規模
  • 世界におけるSMBのクラウドパートナーの市場成長
  • 総収益の内訳:オンプレミスvs.クラウド

クラウドパートナーのビジネス特性

  • ビジネス特性のサマリー
  • SMBクラウドパートナーの収益と成長
  • SMBクラウドパートナーの労働力の概要
  • SMBクラウドパートナーの顧客プロファイル
  • 事業年数とクラウドを提供している年数
  • SMBクラウドパートナーが属する主な産業別市場
  • クラウドパートナーが属する産業別市場トップ3

クラウドソリューションの概要

  • サマリー:主な提供ソリューション(SaaS、IaaS)
  • 提供中のサービス:クラウドパートナー別
    • 基本/先進SaaSソリューション
    • ホステッドUC&C
    • 遠隔マネージドITサービス(RMITS)
    • IaaS
    • パブリックvs.プライベートvs.ハイブリッドソリューション
    • バンドルSaaSソリューション

クラウドビジネスの転換とビジネスモデル

  • クラウドパートナー間のクラウドサービスの姿勢と認知
  • クラウドへの移行を成功させるためにクラウド転換パートナーが採用するステップ
  • ビジネスの転換のサマリー
  • エンドユーザーのクラウド導入を加速させる主な要因
  • クラウドソリューションの成長/導入に対する阻害要因
  • クラウドビジネスのタイプ
  • クラウドの収入源
  • 収益マージン
  • 価格モデル嗜好:クラウドパートナー別
  • 導入ホスティングモデル:クラウドパートナーのタイプ別

クラウドパートナーの販売、マーケティング、補償

  • 販売、マーケティング、補償のサマリー
  • クラウドソリューションの望ましい販売手法
  • クラウドソリューションの販売を伸ばすマーケティングおよびブランド戦略
  • クラウドパートナーによるクラウド販売代理店の補償法

ベンダー関係

  • 主要クラウドベンダーの提供ソリューション:クラウドパートナー別
  • ベンダーによるサービスおよびサポートパートナー要件
  • クラウドパートナーと通信事業者、ケーブル会社、ホスティング企業との関係

クラウドパートナータイプの高水準プロファイル

  • ビジネス特性:クラウドパートナーのタイプ別
  • パートナーの市場規模/ビジネス特性
    • クラウド再販業者
    • クラウドアプリケーションプロバイダー
    • クラウドインフラプロバイダー
    • MSP

モビリティの概要

  • モビリティのサマリー
  • タブレットPCの概要
  • スマートフォンの概要
  • 提供されるモバイルアプリケーションの種類
  • 提供される主要モバイルOS
  • 定義と調査手法

付録

目次

Abstract

Description

A groundbreaking study that provides in-depth analysis and intelligence on today's SMB Cloud Partner ecosystem, including competencies and best practices that enable partners to transform their cloud business.

Today, almost two thirds of all channel partners provide some type of cloud-based services to SMB customers. Yet only a small proportion of these partners have been successful in transforming into a cloud service provider. The study highlights the skill sets, competencies, investments, business model, sales & marketing tools, etc., that are required to successfully transform and migrate a partner to the cloud. It also segments and profiles partners by their success and value in providing various cloud services.

All types of cloud partners were surveyed for this study including cloud resellers, cloud application providers, cloud infrastructure providers, MSPs, cloud consultants, etc. Key issues addressed in the report include:

  • Market opportunity and growth of all types of cloud partners
  • Competencies and business Transformation practices employed by traditional partners to successfully migrate to the cloud partner
  • Competitive analysis of top cloud vendors
  • Key cloud solutions offered along with deal size, revenue and margins that partners derive
  • Cloud marketing, sales and remuneration strategy of partners
  • Mobility offerings

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Executive Summary - Report Overview
  • Cloud Transformation Process for Partners
  • Executive Summary - Attributes Defining Stage of Cloud Transformation
  • Summary of Cloud Partners
  • Comparison of Cloud Partners by Transformation Stage
  • Market Size and Forecast of Cloud Partners
  • Size of Partner Universe
  • Growth in SMB Cloud Partner Universe
  • Total Revenue Breakout by On-Premise vs. Cloud
  • Business Characteristics of Cloud Partners
  • Business Characteristics Summary
  • SMB Cloud Partner Revenue and Growth
  • SMB Cloud Partner Workforce Overview
  • Customer Profile of SMB Cloud Partners
  • Age of Business and Years Offering Cloud
  • Top Verticals Served among SMB Cloud Partners
  • Top 3 Verticals Served by Type of Cloud Partner
  • Cloud Solutions Overview
  • Top SaaS and IaaS Solutions Offered - Summary
  • Basic SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Advanced SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Hosted UC and Collaboration Offered by Cloud Partners
  • Remotely Managed IT Services Offered by Cloud Partners
  • IaaS Offered by Cloud Partners
  • Public vs. Private vs. Hybrid Solutions Offered by Cloud Partners
  • Bundled SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Cloud Business Transformation and Business Model
  • Attitude and Perception of Cloud Services Among Cloud Partners
  • Steps Taken by Cloud Transformed Partners to Migrate Successfully to the Cloud
  • Key Investments Planned by Cloud Partners Over the Next Year, to Drive Cloud Sales
  • Business Transformation Summary
  • Key Drivers to Accelerate End-User Cloud Adoption
  • Inhibitors for Growth/Adoption of Cloud Solutions
  • Types of Cloud Business
  • Source of Cloud Revenue
  • Revenue Margins
  • Pricing Model Preferred by Cloud Partners
  • Hosting Model Deployed by Type of Cloud Partners
  • Sales, Marketing and Compensation of Cloud Partners
  • Sales, Marketing & Compensation Summary
  • Preferred Method of Selling Cloud Solutions
  • Marketing and Branding Strategy to Drive Sales of Cloud Solutions
  • How Cloud Partners Compensate Their Cloud Sales Reps
  • Vendor Relationships
  • Top Cloud Vendors Solutions Offered by Cloud Partners
  • Service and Support Partners Require from Vendors
  • Cloud Partner relationship with Telcos, Cable Companies and Hosters
  • High Level Profile of Cloud Partner Types
  • Business Characteristics by Type of Cloud Partner
  • Partners Market Sizing: Cloud Resellers
  • Partners Business Characteristics: Cloud Resellers
  • Partners Market Sizing: Cloud Application Providers
  • Partners Business Characteristics: Cloud Application Providers
  • Partners Market Sizing: Cloud Infrastructure Providers
  • Partners Business Characteristics: Cloud Infrastructure Providers
  • Partners Market Sizing: MSPs
  • Partners Business Characteristics: MSPs
  • Mobility Overview
  • Mobility Summary
  • Tablet PC Overview
  • Smartphone Overview
  • Type of Mobile Applications Provided
  • Top Mobile Operating Systems Offered
  • Definitions and Methodology
  • Definitions
  • Methodology - Cloud Partner Overview and Cloud Benchmarking Metrics Study
  • Appendix
  • Business Characteristics
  • Business Transformation And Competencies For Cloud Offerings
  • Cloud Solution Offerings
  • Cloud Business And Delivery Model
  • Sales And Marketing
  • Vendor Alliance And Support
  • Mobility
  • Contact Information
Back to Top