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市場調査レポート

米国のクラウドパートナー転換市場

2013 U.S. Cloud Channel Partner Transformation Report

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 228484
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
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米国のクラウドパートナー転換市場 2013 U.S. Cloud Channel Partner Transformation Report
出版日: 2012年12月27日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、中小企業(SMB)におけるクラウドパートナーのエコシステムについて、コンピテンシー(販売資格)、パートナーのクラウドビジネス転換を可能にするベストプラクティスを含め詳細に分析しており、クラウドパートナーの市場機会と成長率、主要クラウドパートナーの競合分析、主要クラウドソリューション、取引規模、パートナー由来の収益と利鞘、クラウドマーケティング、売上、パートナーの報酬戦略、モビリティの提供などについて取り上げ、概略下記の構成でお届けいたします。

エグゼクティブサマリー

パートナーのためのクラウド転換プロセス

  • エグゼクティブサマリー
  • 概要:3つのクラウドパートナーセグメント
  • サマリー:クラウドパートナーセグメントの特徴
  • クラウドパートナーの比較:転換段階別

クラウドパートナー市場規模・予測

  • パートナー市場の規模
  • SMBにおけるクラウドパートナー市場の成長
  • SMBにおけるクラウドパートナー収益の内訳:ビジネスモデル別
  • クラウドパートナー数:提供中の主要アプリケーション別
  • 総収益内訳:オンプレミスvs.クラウド

クラウドパートナーの事業特性

  • サマリー
  • SMBクラウドパートナーの収益・成長率
  • SMBクラウドパートナーの労働力概要
  • SMBクラウドパートナーの顧客プロファイル
  • 事業年数・クラウドを提供している年数
  • SMBクラウドパートナーが属する主な産業市場
  • クラウドパートナーが属する産業別市場のトップ3

クラウドソリューションの概要

  • サマリー:主な提供ソリューション(SaaS・IaaS)
  • 提供中のサービス:クラウドパートナー別
    • 基本・先進SaaSソリューション
    • ホステッドUC・コラボレーション
    • 遠隔マネージドITサービス(RMITS)
    • IaaS
    • パブリックvs.専用vs.ハイブリッドソリューション
  • 市場シェア・バンドルSaaSソリューションの認識:主要ベンダー別
  • クラウドパートナー比較:提供中の生産性スイートのブランド別

ビジネス転換

  • クラウドコンピテンシー(販売資格)の概要
  • クラウドビジネスの転換に用いられる手段:クラウド転換済みのパートナー別
  • クラウド売上を促進するための主な投資

取引規模

  • サマリー
  • 概要
  • 初期販売後のシート取引
  • エンドユーザーのクラウド導入を促進する主要因子

ビジネスモデル

  • クラウドの収入源
  • クラウドの利鞘
  • 価格モデル嗜好:クラウドパートナーのタイプ別
  • 導入ホスティングモデル:クラウドパートナーのタイプ別

クラウドパートナーの販売、マーケティングおよびコンピテンシー

  • サマリー
  • 好まれるクラウドソリューション販売手法
  • クラウドコンピテンシーの概要
  • クラウドビジネス転換に用いられる手段
  • クラウド売上を促進するための主な投資
  • クラウドソリューションの売上を促進するマーケティング・ブランディング戦略
  • クラウドパートナーのコンピテンシー構造、など

ベンダー関係

  • 主要クラウドベンダーの提供ソリューション
  • 主要クラウドベンダー:認証機関別
  • ベンダーの満足度
  • ベンダーによるサービス・サポートパートナー要件
  • 通信事業者とケーブル企業の関係

クラウドパートナータイプのプロファイル

  • 事業特性:クラウドパートナータイプ別
  • パートナー市場規模
    • クラウド再販業者
    • クラウドアプリケーションプロバイダー
    • クラウドインフラプロバイダー
    • MSP&SP
  • パートナー事業特性:クラウド再販業者
    • クラウド再販業者
    • クラウドアプリケーションプロバイダー
    • クラウドインフラプロバイダー
    • MSP&SP

モビリティの概要

  • サマリー
  • タブレットPCの概要
  • スマートフォンの概要
  • 提供されるモバイルアプリケーションの種類
  • モバイルデバイス向けソフトウェアアプリケーション
  • 提供される主要モバイルOS

付録

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

Abstract

Description

Today, almost two thirds of all channel partners provide some type of cloud-based services to U.S. SMB customers (Small and Medium Businesses with 1-1,000 employees). Yet only a small proportion of these partners have been successful in transforming their business model into a cloud service provider. This report highlights the skill sets, competencies, investments, business model, sales & marketing tools, etc., that are required to successfully transform and migrate a partner to the cloud. It also segments and profiles partners by their success and value in providing various cloud services. Currently, about a fifth of partners have successfully undergone this business transformation while another third of partners are in the process of doing so.

The report provides a number of insights which will allow vendors to better serve their partner communities by addressing key issues through a tactical approach. These insights include an overview of the market opportunity and growth by cloud partner type (such as cloud resellers, cloud application providers, cloud infrastructure providers, and Service Providers/MSPs) and by types of cloud solutions offered (such as SaaS, IaaS, and RMITS). A deep dive is taken into key, high growth solutions such as virtualization and business analytics. Additionally, competencies and business transformation practices employed by traditional partners to successfully migrate into a cloud partner are explored. An in-depth examination into partner marketing and sales expertise will allow vendors to craft winning marketing strategies through partners. Finally, given the explosion of the 'bring your own device' (BYOD) phenomenon within the U.S. SMB space, partner mobility offerings such as tablets, smartphones and mobile application development are explored.

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Executive Summary - Report Overview
  • Cloud Transformation Process for Partners
  • Attributes Defining Stage of Cloud Transformation
  • Overview: Three Cloud Partner Segments
  • Summary of Cloud Partner Segments' Characteristics
  • Comparison of Cloud Partners by Transformation Stage
  • Market Size and Forecast of Cloud Partners
  • Size of Partner Universe
  • Growth in SMB Cloud Partner Universe
  • Breakout of SMB Cloud Partners Revenue by Business Model
  • Number of Cloud Partners by Key Applications Offered
  • Growth in Top Cloud Solutions from 2011 to 2012
  • Total Revenue Breakout by On-Premise vs. Cloud
  • Business Characteristics of Cloud Partners
  • Business Characteristics Summary
  • SMB Cloud Partner Revenues and Growth
  • SMB Cloud Partner Workforce Overview
  • Customer Profile of SMB Cloud Partners
  • Top Verticals Served among SMB Cloud Partners
  • Top 3 Verticals Served by Type of Cloud Partner
  • On-Premise Solutions Overview
  • Installed On Premise Products and Services - Current vs. Planned
  • Attachment of Cloud to On-Premise Sales and On-Premise Revenue Growth
  • Cloud Solutions Overview
  • Type of Cloud-Based Service Offered
  • Top SaaS and IaaS Solutions Offered - Summary
  • Basic SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Security SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Advanced SaaS Solutions Offered by Cloud Partners
  • Type of Business Analytics Applications Currently Offered
  • Hosted UC and Collaboration Offered by Cloud Partners
  • Remotely Managed IT Services Offered by Cloud Partners
  • IaaS Offered by Cloud Partners
  • Virtualization Solutions Offered by Cloud Partners
  • Fastest Growing Solutions and Solution Partners are Most Likely to Lead With
  • Public vs. Private vs. Hybrid Solutions Offered by Cloud Partners
  • Rate of Attachment - Attaching On-Premise Solutions to Cloud Sales
  • Market Share and Awareness of Bundled SaaS Solutions by Key Vendors
  • Interest Level in Business Processes as a Service (BPaaS)
  • Proportion of Applications Developed by ISVs Available in the Cloud
  • Business Transformation
  • Cloud Competency Overview
  • Change in Partner Attitudes and Competencies from 2011 to 2012
  • Steps Taken to Transform Cloud Business by Cloud Transformed Partners - what makes a transformed cloud partner successful?
  • Key Investments to Drive Cloud Sales Among all Cloud Partners
  • Key Factors Inhibiting End-User Cloud Adoption
  • Business Model
  • Business Transformation Summary
  • Sources of Cloud Revenue
  • Profitability of Cloud Business Models
  • Hosting Model Deployed by Type of Cloud Partners
  • Third-Party Datacenter Providers for External Hosting
  • Internal Hosting Features
  • Sales, Marketing and Compensation of Cloud Partners
  • Sales, Marketing & Compensation Summary
  • Most Effective Method of Selling Cloud Solutions
  • Marketing and Branding Strategy to Drive Sales of Cloud Solutions
  • Preferred Compensation Structure for SaaS solutions
  • Source of Lead Generation
  • Current vs. Preferred Method of Branding Cloud Solutions
  • How Cloud Partners Compensate Their Cloud Sales Reps
  • Vendor Relationships
  • Top Cloud Vendors Solutions Offered
  • Top Cloud Vendors by Certification
  • Vendor Satisfaction Levels
  • Top Vendors Wished to be Partnered with and Reasons for Offering
  • Service and Support Partners Require from Vendors
  • Relationship with Telcos and Cable Companies
  • High Level Profile of Cloud Partner Types
  • Business Characteristics by Type of Cloud Partner
  • Partners Market Sizing: Cloud Resellers
  • Partners Business Characteristics: Cloud Resellers
  • Partners Market Sizing: Cloud Application Providers
  • Partners Business Characteristics: Cloud Application Providers
  • Partners Market Sizing: Cloud Infrastructure Providers
  • Partners Business Characteristics: Cloud Infrastructure Providers
  • Partners Market Sizing: MSPs & SPs
  • Partners Business Characteristics: MSPs & SPs
  • Mobility Overview
  • Mobility Summary
  • Tablet PC Overview
  • Smartphone Overview
  • Type of Mobile Applications Provided
  • Software Applications for Mobile Devices
  • Top Mobile Operating Systems Offered
  • Likelihood of Reselling Win 8 Devices and Tablet Brands
  • Appendix
  • Definitions
  • Methodology - Cloud Partner Overview and Cloud Benchmarking Metrics Study
  • Breakout of Cloud Partners by the Size of Customers They Serve
  • Appendix: Business Characteristics
  • Type of Cloud-Based Service Offered
  • Business Classification
  • Key On-Premise Solutions Offered
  • On-Premise Attachment to Cloud Solutions and On-Premise Revenue Growth
  • Breakout of End User Segments Served
  • Key Firmographic Details
  • Revenue Overview
  • Appendix: Business Transformation And Competencies For Cloud Offerings
  • Cloud Competency
  • Top 5 Areas for Investment
  • Cloud Transformation - Steps Taken
  • Appendix: Cloud Solution Offerings
  • Public, Private, Hybrid Cloud Offerings
  • Top 5 Vertical Served by Partners
  • Software-as-a-Service (SaaS) Solutions Offered by Partners
  • Cloud Based Business Analytics Applications Currently Offered
  • IaaS and Virtualization Solutions Offered
  • Fastest Growing Solutions and Solution Partners Most Likely to Lead With
  • Bundle or Attach Client On-Premise Solutions and Revenue Breakout Across On-Premise Solutions Components
  • Integrated/Bundled SaaS Solutions Offered by Partners
  • Interest in Automated Business Processes as a Cloud Based Solution
  • Cloud Inhibitors and Pain Points
  • Remote Managed Services Overview
  • Proportion of ISV Developed Applications Available in the Cloud
  • Appendix: Cloud Business And Delivery Model
  • Source of Revenue by Cloud Business Model
  • Profitability by Cloud Business Model Type
  • Preferred Method for Hosting Cloud Solutions
  • Overview of Internal Hosting Capabilities for Cloud Solutions
  • Appendix: Sales And Marketing
  • Method of Sell Cloud Services and Number of Dedicated Cloud Sales Staff
  • Cloud Sales and Marketing Overview
  • Preferred Compensation Structure for Cloud Sales Reps
  • Providers of Sales and Marketing Support and Effectiveness
  • Current and Preferred Method of Marketing/Branding Cloud Solutions
  • Appendix: Vendor Alliance And Support
  • Vendor Overview
  • Cloud Vendor Satisfaction
  • Top Vendors Partners Would Like to Begin Offering and Reasons for Offering
  • Interest Level in Entering into Partnerships by Vendor Type
  • Top 5 Service and Support Features Required from Vendors
  • Preferred SaaS Compensation Structure
  • Appendix: Mobility
  • Top Mobile Brands That Partners resell
  • Mobile Apps Offered
  • Top Mobile Operating Systems Offered
  • Likelihood of Reselling Win 8 Devices and Tablet Brands
  • AMI Contact
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