市場調査レポート

ラテンアメリカの中小企業のモビリティ:環境、機会評価、見通し

2013 Latin America SMB Mobility Landscape, Opportunity Assessment & Outlook

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 228483
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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ラテンアメリカの中小企業のモビリティ:環境、機会評価、見通し 2013 Latin America SMB Mobility Landscape, Opportunity Assessment & Outlook
出版日: 2013年01月24日 ページ情報: 英文
概要

ラテンアメリカは他の発展途上国と比べてワイヤレス通信インフラが整備されており、またモバイル通信環境が着実に成熟化しています。それでもまだ、中小企業向け市場は十分に発達していないことから、各ベンダーはこの市場を勝ち取るための戦術的・積極的戦略が必要となるでしょう。

当レポートでは、ラテンアメリカ諸国(ブラジル・メキシコ)の中小企業(SMB)におけるモビリティ(スマートフォン・タブレットPCなど)関連製品・サービスの活用状況や市場規模(支出額)について分析し、現在の市場構造や技術動向、今後の市場規模予測、調達経路、意思決定過程と影響要因、市場参入経路、各技術の利用傾向および購入計画といった情報を取りまとめて、概略以下の構成でお届けします。

イントロダクション

ラテンアメリカの中小企業のモビリティ向け支出額に対するブラジル・メキシコのシェア

エグゼクティブ・サマリー

モビリティ市場の現状:主なハイライト

  • 経済の現状
  • 景気への反応
  • モビリティ向け支出とその見通し
  • モビリティの変換
  • ブランド選定基準
  • 競争環境
  • Windows 8:認知度と計画
  • BYOD(Bring Your Own Device:私的デバイス活用)
  • タブレットの普及
  • MDM(モバイル機器管理):機器・インフラ管理に対するモビリティの影響度
  • 中小企業のモビリティ・ビジネスを規定するアプリケーション
  • モバイルペイメント
  • 調査対象顧客とその変遷
  • 主な利点
  • 市場へのルート(RTM)の変化

モバイル通信機器の市場機会の計測(TAM(有効市場))

  • モバイル通信機器企業の予測
  • ラテンアメリカの中小企業のモビリティ機器支出総額:従業員規模別
  • モバイル通信機器への支出額の予測:国別
  • モバイル通信機器の設置ベースの予測
  • モバイル通信機器の出荷台数の予測
  • モバイルデータプランへの支出額の予測
  • ラテンアメリカの中小企業向けモバイルアプリケーションの支出総額

モバイル通信機器ユーザーのプロファイル

  • 中小企業の職場環境でのモビリティの利用状況
  • 各産業
  • 企業構成
  • 労働力の移動性
  • 収益水準
  • 主要技術の普及率
  • 1企業当たりモバイル通信機器の平均数(現在・将来、企業保有分・BYOD分を含む)
  • 景気低迷に対する認識と反応
  • 購入時の選好と課程
  • 中小企業のコンピューティング・購入に対するタブレットPCの影響力
  • IT関連の購入課程に関与している人員
  • ITブランド選定に影響しているメディア・マーケティング慣行
  • ビジネス・技術関連ニュース・情報の代表的Webサイト
  • 中小企業の顧客関係強化のための関与計画

モバイル通信機器管理(MDM)およびサポート

  • IT/通信サービスと支援システム
  • モバイル通信機器利用の結果としての、中小企業のIT政策/課程の変更
  • MDMソフトウェアブランド/サービス上位5種
  • モバイル通信機器の購入/利用の方針
  • モバイル通信機器のサービス/サポート

ブランド・利用状況・選定基準:サービスプロバイダー

  • 現在利用中のタブレットブランド上位5種
  • MicrosoftのSurface™ Tabletに対する認知度と購入見込み
  • 各産業
  • 購入計画中のタブレットブランド上位5種
  • 現在利用中のスマートフォンブランド上位5種
  • 購入計画中のスマートフォンブランド上位5種
  • タブレット用OS
  • 購入計画中のタブレット用OS
  • スマートフォン用OS
  • 購入計画中のスマートフォン用OS
  • Windows 8に対する認知度と購入見込み
  • 小規模企業にてタブレット・スマートフォン上で利用されている業務プロセスアプリケーション(現在・将来)
  • 中規模企業にてタブレット・スマートフォン上で利用されている業務プロセスアプリケーション(現在・将来)
  • 小規模企業にてタブレット・スマートフォン上で利用されている通信/コラボレーション・アプリケーション(現在・将来)
  • 中規模企業にてタブレット・スマートフォン上で利用されている通信/コラボレーション・アプリケーション(現在・将来)
  • 小規模企業にてタブレット・スマートフォン上で利用されている特定業務用アプリケーション(現在・将来)
  • 中規模企業にてタブレット・スマートフォン上で利用されている特定業務用アプリケーション(現在・将来)
  • PC vs. モバイル通信機器:ワークロード/アプリケーション
  • モバイルペイメント・アプリケーション:普及率と主要企業
  • モバイル通信機器上での利用のために、専用モバイルアプリを開発するか、既存のモバイルアプリをカスタマイズするか
  • 無線接続の種類とデータプランの能力
  • 現在利用されているサービスプロバイダー上位5社
  • 今後12ヶ月間にスマートフォン・サービスプロバイダーを乗り換える可能性

購入行動・調達経路・サービス&サポート

  • タブレットブランド選択に影響する要素
  • ブランド選択基準:OSの利用形態別
  • モバイル通信機器の購入経路
  • モビリティ向け総支出額のシェア:RTM(市場までのルート)別

モバイル通信機器の環境:Apple以外のデバイスの機会

  • 中小企業が容認するBYOD用タブレット:Apple以外のブランドの場合
  • タブレットのOS構成(計画中のもの)
  • Apple以外のタブレットブランド(計画中のもの)
  • Apple以外のタブレットブランド:チャネル環境
  • 中小企業が容認するBYOD用スマートフォン:Apple以外のブランドの場合
  • スマートフォンのOS構成(計画中のもの)
  • Apple以外のスマートフォンブランド(計画中のもの)

付録

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目次

Abstract

Description

LATAM (represented by Brazil & Mexico) has impressive wireless infrastructure in place relative to most emerging markets, and is seeing steady maturing of its still nascent mobile environment. This report provides an overview of the LATAM mobility climate and describes key business needs, usage, and outlook. As vendors face tremendous competition in a challenging LATAM environment (represented by Brazil & Mexico), marketing and product managers will need to develop messaging that aligns with business and consumer needs. To develop effective Go-To-Market strategies, mobile vendors will need to play to BYOD trends by emphasizing dual usage for work and play. This analysis focuses on the smartphone and tablet opportunity that is transforming the way SMBs do business. As LATAM SMBs remain largely underserved in the mobility space, vendors will need to create tactical and aggressive strategies that can take advantage of SMB demand.

This report provides an overview of the LATAM mobility climate and describes key business needs, usage, and outlook. It focuses on the smartphone and tablet opportunity that is transforming the way SMBs do business.

Table of Contents

  • Introduction
  • Brazil and Mexico's Share of Latin America SMB Market Universe and Spending
  • Executive Summary
  • Mobility Market Snapshot - Key Highlights
  • Economic Snapshot
  • Reactions to the Economy
  • Mobility Spending and Outlook
  • Mobility Transformation
  • Brand Selection Criteria
  • Competitive Landscape
  • Windows 8 - Awareness and Plans
  • BYOD - "Bring Your Own Device"
  • Tablet Dissemination
  • MDM: Impact of Mobility on Device & Infrastructure Management
  • Applications Defining SMB Mobile Business
  • Mobile Payments
  • Audience Targeting and Customer Journey
  • Key Benefits
  • Shifts in Routes to Market
  • Mobile Device Market Opportunity Sizing (TAM) .
  • Mobile Device Firms Forecast
  • Total 2012 LATAM SMB Mobility Device Spending by Employee Size
  • Mobile Device Spending Forecast by Country
  • Mobile Device Installed Base Forecast
  • Mobile Device Shipments Forecast
  • Mobile Data Plan Spending Forecast
  • Total LATAM SMB Mobile Applications Spending
  • Mobile Device User Profile
  • Mobility Usage in the SMB Space
  • Vertical Industries
  • Firmographics
  • Workforce Mobility
  • Revenue Levels
  • Key Technology Penetration
  • Average # of Mobile Devices Per Firm, Current and Planned for Purchase and Employee-Owned Devices
  • Perceptions & Reactions to the Downturn
  • Purchase Preferences and Processes
  • Effect of Tablets on SMB Computing and Purchasing
  • Personnel Involved in IT-related Purchase Process
  • Media and Marketing Practices Influencing IT Brand Selection
  • Top Web Sites for Business & Technology News & Information
  • Engagement Programs to Enhance SMB Customer Relationships
  • Mobile Device Management (MDM) & Support
  • IT/Telecom Service and Support Management
  • Changes in SMB IT Policies/Procedures as a Result of Mobile Device Usage
  • Top 5 Mobile Device Management (MDM) Software Brands/Services
  • Policies for Purchase/Usage of Mobile Devices
  • Mobile Device Service/Support
  • Brand, Usage and Selection Criteria; Service Providers
  • Awareness of Microsoft's Surface™ Tablet and Likelihood of Purchase
  • Vertical Industries
  • Top 5 Tablet Brands - Planned for Purchase
  • Top 5 Smartphone Brands - Currently Used
  • Top 5 Smartphone Brands - Planned for Purchase
  • Tablet Operating Systems
  • Tablet Operating Systems Planned for Purchase
  • Smartphone Operating Systems
  • Smartphone Operating Systems Planned for Purchase
  • Awareness of Windows 8 Operating System and Likelihood of Purchasing
  • Business Process Applications Used by SBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Business Process Applications Used by MBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Communications & Collaboration Apps Used by SBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Communications & Collaboration Apps Used by MBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Industry-Specific Applications Used by SBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • Industry-Specific Applications Used by MBs on Tablets and Smartphones: Current vs. Planned
  • PC vs. Mobile Device: Workloads/Applications
  • Mobile Payment Applications - Penetration and Key Players
  • Developed Customized Mobile Applications or Customized Existing Apps for Use on Mobile Devices
  • Type of Wireless Connections and Data Plan Capacity
  • Top 5 Service Providers Currently Used
  • Likelihood of Switching Smartphone Service Providers in Next 12 Months
  • Buying Behavior, Purchase Channels and Service & Support
  • Factors Influencing Tablet Brand Selection
  • Brand Selection Criteria by OS Usage
  • Mobile Device Channels
  • 2012 Share of Total Mobility Spend by Routes to Market
  • Mobile Device Landscape - Opportunities for Non-Apple Devices
  • Tablet BYOD SMBs Receptive to Non-Apple Tablet Brands
  • Planned Tablets Operating System Mix
  • Planned Non-Apple Tablets Brands
  • Channel Landscape for Non-Apple Tablet Brands
  • Smartphone BYOD SMBs Receptive to Non-Apple Smartphone Brands
  • Planned Smartphones Operating System Mix
  • Planned Non-Apple Smartphone Brands
  • Appendix
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