市場調査レポート

北米における中小企業のユニファイドコミュニケーション(UC)市場概要(2011年版):中小企業による完全なUCソリューションへ向かう旅

The SMB Journey to a Full UC Solution: 2011 North America Small and Medium Business Overview of the Unified Communications Market

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 228264
出版日 ページ情報 英文 57 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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北米における中小企業のユニファイドコミュニケーション(UC)市場概要(2011年版):中小企業による完全なUCソリューションへ向かう旅 The SMB Journey to a Full UC Solution: 2011 North America Small and Medium Business Overview of the Unified Communications Market
出版日: 2011年11月02日 ページ情報: 英文 57 Pages
概要

当レポートでは、北米の中小企業(SMB)における統合通信(UC)の市場機会に注目し、11のUC関連ビジネスアプリケーションについて市場機会および市場促進因子を分析、ベンダーが提供するサービスの比較、市場成長予測、主要なUC戦略などについての分析も盛り込み、概略下記の構成でお届けいたします。

  • サマリー
  • 北米におけるSMBのユニファイドコミュニケーション市場概要
  • 本調査書について・調査手法
  • UC:AMIの分析範囲
  • UCの定義
  • SMBのUC認識・利用
  • UCカテゴリーにおけるサプライヤー情勢
  • 市場規模比較:PC、ブロードバンド、UC

SMBにおけるUC需要・ニーズの状況

  • サマリー
  • 米国のUC
  • カナダのUC
  • 北米のSMB概要:企業規模・分布
  • 北米の企業統計スナップショット(2011年):SMB、PC、ブロードバンド
  • 北米の中小企業統計/モバイルビジネスの背景
  • モバイルプラットフォームにおけるUCの成長:2010〜2015年
  • モバイルデバイス上のUCに対する関心(タブレット利用者)
  • モバイルデバイス上のUCに対する関心(スマートフォン利用者)
  • ITの戦略的重要性:主要なビジネスプライオリティ
  • UCコンポーネント:市場普及率(2010年〜2011年)
  • UCコンポーネント支出:SMB規模、カテゴリー別(2011年)
  • UCコンポーネント支出:アクセスカテゴリー、サイズ別(2011年)
  • UC市場額(2011年〜2015年)
  • UCコンポーネントの市場成長機会、カテゴリー別

UCサービスプロバイダー情勢

  • サマリー
  • ベンダープロファイル:音声サービス
  • ベンダープロファイル:会議サービス
  • ベンダープロファイル:メッセージング、プレゼンス&IM
  • ベンダープロファイル:フル機能UC
  • 主要ベンダーのSWOT分析

UCサービスプロバイダーの成功への道筋

  • サマリー
  • UC:本格化
  • UC:現在の利用状況

要点・結論

  • UCの市場機会は、生産性を実現し、効率性を得るためのプラットフォームとして位置づけられる
  • 北米のSMBが最も好むUC:購入見込みによって促進されるバンドル
  • 北米のSMBが最も好むUC:市場機会によって促進されるバンドル
  • 北米のSMBにおけるUCバンドルのトップ4:収益見込みの評価、サービス別
  • UCコンポーネント&ソリューションのチャネル嗜好
  • 要点・結論
  • 定義
  • 連絡先情報
目次

Abstract

Description

This report focuses on the SMB Unified Communications Market opportunity in the region of North America. Total market opportunity and underlying market drivers are assessed for 11 separate business applications related to UC.

For this report North America is defined as the U.S. and Canada. Total market opportunity and underlying market drivers are assessed for 11 separate business applications related to unified communications (UC) - audio-, video- and web- conferencing, email, IM & presence, VoIP, IP phones, portable PCs (notebooks, netbooks and tablets) and smart phones. In this report, these individual UC components are used as the estimated market opportunity of a fully integrated UC solution.

The analysis also provides a contrast of vendor offerings, market growth and key UC strategies to capture the related needs of the previously stated 11 applications across 4 employee segments - Under 10 employees, 10-49, 50-249 and 250-999 employees.

Table of Contents

  • Unified Communications: Report Summary
  • NA SMB Unified Communications Overview Outline
  • About This Study and Methodology
  • Unified Communications - AMI's Areas of Analysis
  • Unified Communications Defined
  • SMBs Perception & Use of UC -- Explaining the Disconnect between UC Components & FULL UC
  • Supplier Landscape across UC Categories
  • Comparison of Market Size - PCs, Broadband & UC
  • State of SMB UC Demand & Needs
  • Section Summary
  • UC in the United States (US)
  • UC in the Canada (CA)
  • North American SMB Overview of Employee Size and Distribution
  • 2011 North American Firmographic Snapshot - SMBs, PCs, Broadband
  • North American SMB Firmographics / Mobile Business Background
  • Unified Communications Growth of Mobile Platforms 2010-2015
  • Interest in UC on Mobile Devices (Tablet Users)
  • Interest in UC on Mobile Devices (Smartphone Users)
  • Strategic Importance of IT - Key Business Priorities
  • Unified Communications Component - Market Penetration 2010-2011
  • UC Components Spend by SMB Size and by Categories (2011)
  • UC Components Spend Across Category and Size (2011)
  • Unified Communications Market Value 2011-2015
  • Growth in Market Opportunity for UC Components by Category
  • UC Service Provider Landscape
  • Section Summary
  • Profiles of Vendors - Voice Offerings
  • Profiles of Vendors - Conferencing Offerings
  • Profiles of Vendors - Messaging, Presence & IM
  • Profiles of Vendors - Full Unified Communications
  • SWOT of Top Vendors
  • Path to Success for UC Service Providers
  • Section Summary
  • Unified Communications - Gaining Momentum
  • Unified Communications: Current Usage Summary
  • Key Takeaways & Conclusions
  • The UC Market Opportunity is positioned as a platform for enabling productivity and efficiency gains
  • NA SMB Most Preferred UC-Driven Bundles by Purchase Probability
  • NA SMB Most Preferred UC-Driven Bundles by Market Opportunity
  • NA SMB Top 4 UC Bundles - Revenue Potential Assessment by Offering
  • Channel Preferences for UC Components & Solutions
  • Key Takeaways & Conclusions
  • Definitions
  • Contact Information
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