市場調査レポート

北米の中小企業における統合コミュニケーション市場の概要(2011年)

2011 North America Small and Medium Business Overview of the Unified Communications Market

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 223951
出版日 ページ情報 英文 57 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
北米の中小企業における統合コミュニケーション市場の概要(2011年) 2011 North America Small and Medium Business Overview of the Unified Communications Market
出版日: 2011年11月02日 ページ情報: 英文 57 Pages
概要

当レポートでは、北米(米国、カナダ)における中小企業の統合コミュニケーション市場について、11の事業分野(音声/映像/ウェブ会議、Eメール、IM/プレゼンス、VoIP、IP電話、ポータブルPC、およびスマートフォン)ごとの市場機会や活性因子の評価などを盛り込み、概略下記の構成でお届けいたします。

統合コミュニケーション(UC):レポートのサマリー

  • 北米中小企業の統合コミュニケーションの概要アウトライン
  • 当レポートについてと調査手法
  • 統合コミュニケーション−AMIの分析分野
  • 統合コミュニケーションの定義
  • 中小企業による統合コミュニケーションに対する理解と利用−UCコンポーネントとフルUC間の断絶の理由
  • UC分野におけるサプライヤの展望
  • 市場規模の比較−PC、ブロードバンドとUC

中小企業のUCに対する需要とニーズの状況

  • サマリー
  • 米国におけるUC
  • カナダにおけるUC
  • 北米中小企業の従業員数と分布の概要
  • 2011年の北米企業統計−中小企業、PC、ブロードバンド
  • 北米中小行の企業統計/モバイルビジネスの背景
  • モバイルプラットフォームにおける統合コミュニケーションの成長(2010〜2015年)
  • モバイル端末におけるUCへの関心(タブレット利用者)
  • モバイル端末におけるUCへの関心(スマートフォン利用者)
  • ITの戦略的重要性−鍵となる事業上の優先事項
  • 統合コミュニケーション・コンポーネント−市場の浸透度(2010〜2011年)
  • 中小企業の規模および分野別にみるUCコンポーネントへの支出(2011年)
  • 全分野および規模におけるUCコンポーネントへの支出
  • 統合コミュニケーション市場の価値(2011〜2015年)
  • 分野別にみるUCコンポーネントの市場機会の成長

UCサービス・プロバイダの展望

  • サマリー
  • ベンダーのプロファイル−音声サービス
  • ベンダーのプロファイル−会議サービス
  • ベンダーのプロファイル−メッセージング、IM/プレゼンス
  • ベンダーのプロファイル−フル統合コミュニケーション
  • トップベンダーのSWOT分析

UCサービス・プロバイダの成功への道のり

  • サマリー
  • 統合コミュニケーション−ブームへの便乗
  • 統合コミュニケーション:現在の利用のサマリー

主な削減対象と結論

  • UC市場機会は生産性の実現と効率性の向上のためのプラットフォームと位置づけられる
  • 購入可能性別にみる北米の中小企業がもっとも好むUCによるバンドル
  • 市場機会別にみる北米の中小企業がもっとも好むUCによるバンドル
  • 北米中小企業のUCバンドル・トップ4−サービス別の収益の潜在評価
  • UCコンポーネントおよびソリューションのための販路の嗜好
  • 主な削減対象と結論
  • 定義
  • 連絡先
目次

Abstract

Description

This report focuses on the SMB Unified Communications Market opportunity in the region of North America. Total market opportunity and underlying market drivers are assessed for 11 separate business applications related to UC.

For this report North America is defined as the U.S. and Canada. Total market opportunity and underlying market drivers are assessed for 11 separate business applications related to unified communications (UC) - audio-, video- and web- conferencing, email, IM & presence, VoIP, IP phones, portable PCs (notebooks, netbooks and tablets) and smart phones. In this report, these individual UC components are used as the estimated market opportunity of a fully integrated UC solution.

The analysis also provides a contrast of vendor offerings, market growth and key UC strategies to capture the related needs of the previously stated 11 applications across 4 employee segments - Under 10 employees, 10-49, 50-249 and 250-999 employees.

Table of Contents

  • Unified Communications: Report Summary
  • NA SMB Unified Communications Overview Outline
  • About This Study and Methodology
  • Unified Communications - AMI's Areas of Analysis
  • Unified Communications Defined
  • SMBs Perception & Use of UC -- Explaining the Disconnect between UC Components & FULL UC
  • Supplier Landscape across UC Categories
  • Comparison of Market Size - PCs, Broadband & UC
  • State of SMB UC Demand & Needs
  • Section Summary
  • UC in the United States (US)
  • UC in the Canada (CA)
  • North American SMB Overview of Employee Size and Distribution
  • 2011 North American Firmographic Snapshot - SMBs, PCs, Broadband
  • North American SMB Firmographics / Mobile Business Background
  • Unified Communications Growth of Mobile Platforms 2010-2015
  • Interest in UC on Mobile Devices (Tablet Users)
  • Interest in UC on Mobile Devices (Smartphone Users)
  • Strategic Importance of IT - Key Business Priorities
  • Unified Communications Component - Market Penetration 2010-2011
  • UC Components Spend by SMB Size and by Categories (2011)
  • UC Components Spend Across Category and Size (2011)
  • Unified Communications Market Value 2011-2015
  • Growth in Market Opportunity for UC Components by Category
  • UC Service Provider Landscape
  • Section Summary
  • Profiles of Vendors - Voice Offerings
  • Profiles of Vendors - Conferencing Offerings
  • Profiles of Vendors - Messaging, Presence & IM
  • Profiles of Vendors - Full Unified Communications
  • SWOT of Top Vendors
  • Path to Success for UC Service Providers
  • Section Summary
  • Unified Communications - Gaining Momentum
  • Unified Communications: Current Usage Summary
  • Key Takeaways & Conclusions
  • The UC Market Opportunity is positioned as a platform for enabling productivity and efficiency gains
  • NA SMB Most Preferred UC-Driven Bundles by Purchase Probability
  • NA SMB Most Preferred UC-Driven Bundles by Market Opportunity
  • NA SMB Top 4 UC Bundles - Revenue Potential Assessment by Offering
  • Channel Preferences for UC Components & Solutions
  • Key Takeaways & Conclusions
  • Definitions
  • Contact Information
Back to Top