市場調査レポート

ドイツの小規模企業におけるICT(2010年):半期概要

2010 Germany Small Business Semi-Annual Overview

発行 Access Markets International (AMI) Partners, Inc. 商品コード 175177
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
ドイツの小規模企業におけるICT(2010年):半期概要 2010 Germany Small Business Semi-Annual Overview
出版日: 2010年10月22日 ページ情報: 英文

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、ドイツの小規模企業における情報通信技術(ICT)への投資支出について調査分析し、小規模企業の現状・懸念・景況感、ICT製品・サービスの利用、ICTへの投資、意思決定の判断、市場ルートの分析などをまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

イントロダクション・エグゼクティブサマリー

企業統計

  • ドイツの小規模企業統計
  • 支店と拡大計画
  • 従業員
  • 年間収益
  • 大企業からの収益

小規模企業への経済的影響

  • 不況の認識と対処
  • 経済の影響への懸念:従業員規模・産業別
  • 景況感

ICT製品の利用

  • 市場規模とPCの普及率:従業員規模・産業別
  • ICT導入の3ウェーブ
  • IT導入のプロセス
  • 主要技術の普及率:従業員規模別
  • 主要技術の普及率:産業別
  • ソフトウェアの普及率
  • IT/通信サービスおよびサポート管理

ICTへの投資と有効市場

  • 対応可能なICT市場機会:世界の中小企業によるICT投資額(2010年)
  • IT/通信への投資額
  • ICTへの投資額:従業員規模別の内訳
  • ICT市場機会:2010年の投資額(3ヵ年成長率予測ヒートマップ)

メディア利用・購買行動・意思決定

  • 戦略的IT課題
  • 意思決定影響因子
  • 情報ソース

市場参入ルート(2010年)

  • ICT総投資額のシェア:市場ルート別
  • ICTカテゴリーへの投資額:チャネル別
  • チャネルのフロースルー:ICTカテゴリー別

付録

目次

Abstract

Description

AMI provides a broad set of GTM services that help our clients succeed in the global SMB marketplace. We annually track SMBs in 30+ countries that drive over 85% of WW SMB ICT spends. AMI has tracked the evolution of the cloud over the last decade, including its various forms.

We' re seeing a confluence of multiple factors that are giving cloud adoption stronger momentum. Key among these is the growing ubiquity of broadband and Smartphones which has raised the level of collaboration and real-time communications.

Concurrently, the global economic crisis has been a catalyst in raising awareness and preference for cloud services among cash-strapped SMBs. The cloud promises to reshape the ICT industry and traditional routes to market, including positioning communications services providers as a potential one-stop shop for all ICT. This report addresses the above mentioned issues.

Table of Contents

Introduction & Executive Summary

  • Germany SB Study Introduction
  • Germany SB Executive Summary - Key Takeaways - 1-3
  • Overall Various IT Themes Will Continue Shaping SMB Markets Globally
  • AMI: Extensive Global Footprint
  • Interest in Cloud Based Services Among SMBs Worldwide
  • Cloud Services at Critical Mass Among SMBs

Firmographics

  • Germany SB Business Firmographics
  • Germany SB Branches and Growth Plans
  • Germany SB Workforce
  • Germany SB Annual Revenues
  • Germany SB Revenues from Large Enterprises
  • Economic Impact on SBs
  • Germany SB Perceptions & Reactions to the Downturn
  • Germany SB Concern About Impact of the Economy by Employee Size and Vertical
  • Germany SB Business Sentiment

ICT Products Usage

  • Germany SB Overview of Market Sizing and PC Penetration by Employee Size and Vertical Industries
  • Germany SB AMI' s Three Waves of Adoption - 1
  • Three Waves of Adoption - 2
  • Germany SB IT Adoption Process
  • Germany SB Key Technology Penetration by Employee Size
  • Germany SB Key Technology Penetration by Vertical Industry
  • Germany SB Software Penetration
  • Germany SB IT/Telecom Service and Support Management

ICT Spending & TAM

  • Germany SB ICT Addressable Opportunity: 2010 Global SMB ICT Spending
  • Germany SB Total Market IT/ Telecommunications Spending
  • Germany SB Total Market ICT Spending Breakout by Employee Size
  • Germany SB ICT Market Opportunity: 2010 Spending - Heat Map of Forecasted 3-Yr CAGRs

Media Usage, Purchase Behavior and Decision Making

  • Germany SB - Strategic IT Issues
  • Germany SB - Decision Making Factors
  • Germany SB - Sources of Information
  • Routes to Market
  • Germany SB 2010 Share of Total ICT Spend by Routes to Market
  • Germany SB 2010 ICT Category Spending by Channel
  • Germany SB 2010 Channel Flow Through by ICT Category

Appendix

Back to Top