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市場調査レポート

米国の電子レンジ対応パッケージ市場

U.S. Microwaveable Packaging 2012 to 2016

発行 Allied Development Corp. 商品コード 85578
出版日 ページ情報 英文 350 pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.77円で換算しております。
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米国の電子レンジ対応パッケージ市場 U.S. Microwaveable Packaging 2012 to 2016
出版日: 2012年08月01日 ページ情報: 英文 350 pages
概要

当報告書では、米国の電子レンジ対応パッケージ市場について詳細に調査し、市場概要、市場促進要因、セグメント別予測、主要な電子レンジ対応パッケージの経済的・環境的影響を比較したケーススタディ、主なサプライヤーのプロファイルなど、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 技術

  • レンジ料理
  • パッケージデザイン
  • 硬質トレイ
  • ボウルとカップ、電子レンジ対応のみ
  • フレキシブルパッケージング
  • その他
  • 素材選択・利用
  • サセプタ
  • 通気孔・パッチ
  • パッケージング充填・封止
  • 食品加工技術
  • 食の安全性

第4章 経済・環境

  • ケース1:CPETトレイ製造
  • ケース2:CPET/RPETトレイ製造
  • ケース3:ペーパーボードトレイ製造
  • ケース4:ケース1、2、3の比較
  • ケース5:バリアボール製造
  • ケース6:バリアカップ製造
  • ケース7:レトルトパウチ製造
  • ケース8:ケース5、6、7の比較

第5章 市場動向・予測

  • 電子レンジ対応パッケージングの用途
  • 小売りセグメントにおける促進要因
  • フードサービス市場における促進要因
  • 主なパッケージング容量セグメント:エンドユーズ別
  • 主なパッケージング価格セグメント:エンドユーズ別
  • 主なパッケージング容量:分布温度別
  • 電子レンジパッケージングのセグメント:調理法別
  • 主なパッケージング容量セグメント:パッケージタイプ別
  • 主なパッケージング価格セグメント:パッケージタイプ別
  • 主なパッケージング重量セグメント:パッケージタイプ別
  • 主なパッケージングセグメント:バリア・非バリアパッケージング別
  • 主なパッケージング容量:材料別
  • 主なパッケージング価格:材料別
  • 主なパッケージング重量セグメント:材料別
  • サセプタ
  • 通気孔

第6章 パッケージングサプライヤーのプロファイル

第7章 用語集

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: RMW12A

Abstract

"U.S. Microwaveable Packaging 2012 to 2016" reveals that one factor driving U.S. market growth is the rapid adoption of microwaveable packaging within food product categories that require increased packaging functionality. This study evaluates many proven applications for microwaveable packaging, and highlights several food industry segments that are growing faster than the industry as a whole: vegetables, desserts, prepared meals, pasta, and pizza.

The study encompasses retail and food service packaging. It provides in-depth market segment profiles that analyze market drivers and key trends, as well as projected segment-by-segment market forecasts to 2016. Innovative technologies are described which will open new markets by providing consumers with faster and more convenient microwave cooking solutions. The study also includes numerous listings and descriptions of recent packaging developments, many of which are just entering the marketplace.

This study was written for:

  • Converters
  • Raw Material Suppliers
  • Equipment and Machinery Suppliers
  • Package Developers
  • Brand Owners
  • Industry Analysts

Table of Contents

Markets, Economics, Environmental Impact, and Technology

Section I: Introduction

  • A. Microwaveable packaging defined
  • B. Study organization
  • C. Geographic regions
  • D. Methodology
  • E. Conventions

Section II: Executive Summary

  • A. Market drivers and trends
    • 1. Product expansion
    • 2. Convenience where its needed
    • 3. Price
    • 4. Over packaging
  • B. Primary packaging volume segmented by end-use
    • 1. End-use
    • 2. End-use summary
    • 3. Distribution temperature
    • 4. Heating method
    • 5. Package type
  • 6. Materials
  • C. Technology
    • 1. Vents
    • 2. Susceptors
  • D. Economics and environmental
    • 1. Paperboard analysis
    • 2. Retort stand-up pouch analysis

Section III: Technology

  • A. Microwave cooking
    • 1. Commercialization
    • 2. Impact on packaging
  • B. Package designs
  • C. Rigid trays
    • 1. Dual-ovenable rigid trays
    • 2. Microwave-only rigid trays
  • D. Bowls and cups, microwaveable-only
    • 1. Barrier bowls and cups
    • 2. Production methods
    • 3. Suppliers
    • 4. Non-barrier bowls and cups
  • E. Flexible packaging
    • 1. Popcorn bags and bowls
    • 2. Cook-in pouches
    • 3. Pouches for steaming
    • 4. Stand-up pouches
    • 5. Delicatessen foods
    • 6. Bacon packaging
    • 7. Lids
    • 8. Labels
    • 9. Shrink wrap
    • 10. Suppliers
  • F. Miscellaneous
    • 1. Bottles
    • 2. Metal containers
  • G. Material selection and use
    • 1. Use of metal
    • 2. Recycled PET resins
    • 3. Biodegradeable resins
    • 4. Temperature capabilities of materials
    • 5. Barrier properties
    • 6. Material selection
  • H. Susceptors
    • 1. Process control
    • 2. Patterned susceptors
    • 3. Manufacturing advances
    • 4. Uses in finished packaging
    • 5. Suppliers
  • I. Vents and patches
    • 1. Integral vents
    • 2. Discrete vents
  • J. Packaging filling and sealing
    • 1. Tray filling and sealing
    • 2. Thermoform/fill/seal
    • 3. Bowl filling and closing
    • 4. Horizontal form/fill/seal
  • K. Food processing technology
    • 1. Microwaveable sterilization and pasteurization
    • 2. Soft bake process
  • L. Food safety

Section IV: Economics and Environmental

  • A. Case 1: CPET tray manufacture
    • 1. Assumptions
    • 2. Economic results
    • 3. Environmental results
  • B. Case 2: CPET/RPET tray manufacturing
    • 1. Assumptions
    • 2. Economic results
    • 3. Environmental results
  • C. Case 3: Paperboard tray manufacturing
    • 1. Assumptions
    • 2. Economic results
    • 3. Environmental results
  • D. Case 4: Comparison of Case 1, Case 2, and Case 3
    • 1. Economic comparison
    • 2. Environmental comparison
  • E. Case 5: Barrier bowl manufacturing
    • 1. Assumptions
    • 2. Economic results
    • 3. Environmental results
  • F. Case 6: Barrier cup manufacturing
    • 1. Assumptions
    • 2. Economic results
    • 3. Environmental results
  • G. Case 7: Retort pouch manufacturing
    • 1. Assumptions
    • 2. Economic results
    • 3. Environmental results
  • H. Case 8: Comparison of Case 5, Case 6, and Case 7
    • 1. Economic comparison
    • 2. Environmental comparison

Section V: Market Trends and Projections

  • A. Microwaveable packaging applications
  • B. Drivers in the retail segment
    • 1. Time savings
    • 2. Convenience
    • 3. Taste and texture
    • 4. Health and fitness
    • 5. Price
    • 6. Macroenvironment
    • 7. Over packaging
  • C. Drivers in the foodservice industry
    • 1. Time savings
    • 2. Convenience
    • 3. Price
  • D. Primary packaging volume segmented by end-use
    • 1. Baby food
    • 2. Bakery
    • 3. Breakfast
    • 4. Desserts
    • 5. Dinners
    • 6. Entrees
    • 7. Entrees - Hand-held
    • 8. Pasta
    • 9. Pizza
    • 10. Popcorn
    • 11. Pot pies
    • 12. Prepared meals
    • 13. Sandwiches
    • 14. Snacks
    • 15. Soup dry
    • 16. Soup wet
    • 17. Vegetables
    • 18. Other
  • E. Value segmented by end-use
    • 1. Market share
    • 2. Growth rate
  • F. Primary packaging volume by distribution temperature
    • 1. Ambient
    • 2. Frozen
    • 3. Refrigerated
  • G. Microwave packaging segmented by cooking method
    • 1. Dual-ovenable packaging
    • 2. Microwave-only packaging
  • H. Primary packaging volume segmented by package type
    • 1. Bowls and cups
    • 2. Flexible packaging
    • 3. Folding cartons
    • 4. Trays
    • 5. Other
    • 6. Package components
  • I. Primary packaging value segmented by package type
    • 1. Market share
    • 2. Growth rate
  • J. Primary packaging weight segmented by package type
    • 1. Market share
    • 2. Growth rate
  • K. Primary packaging segmented by barrier versus non-barrier
    • 1. Barrier packaging
    • 2. Non-barrier packaging
  • L. Primary packaging volume by material type
    • 1. Barrier structures
    • 2. Paper
    • 3. Paperboard
    • 4. Polyester (PET) resin
    • 5. Polypropylene
  • M. Primary packaging value by material type
    • 1. Market share
    • 2. Growth rate
  • N. Primary packaging weight segmented by material type
    • 1. Market share
    • 2. Growth rate
  • O. Susceptors
    • 1. Susceptor - popcorn
    • 2. Susceptors - other
  • P. Vents
    • 1. Integral vents - popcorn
    • 2. Integral vents - other
    • 3. Discrete vents

Section VI: Packaging Supplier Profiles

Section VII: Glossary

  • Tables: 80
  • Figures: 69
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