表紙
市場調査レポート

レトルトパウチの世界市場・経済・環境影響・技術・企業:2015-2019年

Retort Pouches 2015-2019 - Global Markets, Economics, Environmental Impact, Technology and Participants

発行 Allied Development Corp. 商品コード 147597
出版日 ページ情報 英文 420 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
レトルトパウチの世界市場・経済・環境影響・技術・企業:2015-2019年 Retort Pouches 2015-2019 - Global Markets, Economics, Environmental Impact, Technology and Participants
出版日: 2015年04月09日 ページ情報: 英文 420 Pages
概要

当レポートでは、世界のレトルトパウチ市場について分析し、技術評価、経済・環境分析、産業動向、市場統計、市場予測、および市場参入企業のプロファイルなどをまとめ、お届け致します。

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 技術

  • 歴史
  • 規制
  • 殺菌 (レトルト)
  • パウチデザイン
  • 競合
  • 委託パッケージング
  • 設備
  • パウチテスト

第4章 経済と環境的影響

  • ケース1:レトルトパウチの製造
  • ケース2:レトルトパウチへの充填
  • ケース3:ポリマートレイの製造
  • ケース4:ダイカットふたの製造
  • ケース5:ポリマートレイへの充填
  • ケース6:経済サマリー
  • ケース7:レトロパウチLCA
  • ケース8:ポリマートレイLCA
  • ケース9:環境比較

第5章 市場動向と予測

  • 用途
  • 促進因子と動向
  • 世界市場規模 (数量)
  • 世界市場規模 (金額)
  • ペットフード規模 (数量) :エンドユーズ別
    • キャットフード
    • ドッグフード
  • ペットフード規模 (金額) :エンドユーズ別
  • 食品規模 (数量) :エンドユーズ別
    • ベビーフード
    • 医療
    • 肉・鶏肉
    • インスタント食品 (MRE)
    • ソース
    • スープ、チリ、シチュー
    • ツナ
    • 野菜
    • その他
  • 食品規模 (金額) :エンドユーズ別
  • ペットフード規模 (数量) :地域別
  • ペットフード規模 (金額) :地域別
  • 食品規模 (数量) :地域別
  • 食品規模 (金額) :地域別
  • 世界市場規模 (数量) :地域別
    • アジア
    • 中国
    • 欧州
    • 日本
    • 北米
    • その他 (ROW)
  • 世界市場規模 (金額) :地域別
  • アジア市場規模 (数量) :エンドユーズ別
    • 食品
    • ペットフード
  • 中国市場規模 (数量) :エンドユーズ別
  • 欧州市場規模 (数量) :エンドユーズ別
  • 日本市場規模 (数量) :エンドユーズ別
  • 北米市場規模 (数量) :エンドユーズ別
  • その他市場規模 (数量) :エンドユーズ別
  • 世界市場規模 (数量) :企業・小売り
  • 世界市場規模 (数量) :パウチデザイン
  • 世界市場規模 (数量) :バリア材別
    • アルミホイル
    • 透明保護フィルム
    • プロジェクション
  • 世界市場規模 (数量) :パッケージ構造別
    • 共押出
    • 4層ラミネーション
    • 3層ラミネーション
    • その他
    • プロジェクション
  • 世界市場規模 (数量) :設備
  • 世界市場規模 (数量) :チャック付きジッパー
  • 世界市場規模 (数量) :充填プロセス
    • 充填/封止
    • 熱成形/充填/密封
    • 水平成形/充填/密封
    • 垂直成形/充填/密封
    • プロジェクション
  • レトルトパウチ市場:プリンテッド vs アンプリンテッド
    • プリンテッドパウチ
    • アンプリンテッドパウチ
    • プロジェクション

第6章 生産者プロファイル

第7章 サプライヤープロファイル

第8章 パッケージ受託会社

第9章 用語

図表

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: RRP15A

"Retort Pouches 2015 - 2019" is the definitive study of the global retort pouch industry. The content encompasses technology assessments, economic and environmental analyses, industry trends, market statistics, market forecasts, and industry participant profiles.

What will drive the retort pouch family in the future? The taste for Asian sauces such as curry is growing around the world, and retort pouches have long been married to Asian sauces. Dinner sauces are newly popular in the United States. Will the dinner sauce honeymoon with retort pouches last long enough to form a good marriage?

Or perhaps it will be food processing technology that makes the difference. Several new technologies are now poised for commercial importance. These technologies greatly reduce the heat exposure of foods. Reduced heat exposure dramatically improves the taste, texture, and nutritional value of foods, which dramatically improves the chances for a large retort pouch family.

                        Source: Allied Development Corp.

"Retort Pouches to 2019" examines all this and more.

What Sets this Study Apart?

  • Quantified market analyses of the global retort pouch market by volume (units) and value
  • Detailed market forecasts and analyses for many segmentations
  • Quantitative economic and environmental impact comparisons of retort pouch and tray
  • Accurate profiles of industry participants with content specific to retort pouches

Sample Pages

Table of Contents

Section I:

Introduction

  • A. Retort pouch
  • B. Study organization
  • C. Geographic regions
  • D. Methodology and organization
  • E. Conventions

Section II:

Executive Summary

  • A. Technology
    • 1. Innovations
    • 2. Competition
    • 3. Long term technology
  • B. Economic and environmental impact
    • 1. Economic impact
    • 2. Environmental impact
  • C. Market forces
    • 1. Competition
    • 2. Consumer attitudes
    • 3. Supply chain experience
    • 4. Product quality
    • 5. Shelf stability
    • 6. User convenience and time savings
    • 7. Product safety
    • 8. Economics
  • D. Market statistics and projections
    • 1. Global market
    • 2. Pet food
    • 3. Food
    • 4. Geographic regions
    • 5. Aluminum foil versus transparent barrier materials
    • 6. Institutional versus retail consumption

Section III:

Technology

  • A. Origin
  • B. Regulations
  • C. Sterilization (retorting)
    • 1. Sterilization process
    • 2. Sterilization equipment
    • 3. Pouch production volume
    • 4. Sterilization cycle
    • 5. Shaka process
    • 6. Microwave assisted thermal sterilization (MATS)
    • 7. Pressure Assisted Thermal Sterilization (P.A.T.S.)
    • 8. Suppliers
  • D. Pouch design
    • 1. Pouch structures
    • 2. Pouch features
    • 3. Folding carton and retort pouch combination
    • 4. Barrier materials
    • 5. Seal layer materials
    • 6. Other structural layer materials
    • 7. Inks and adhesives
    • 8. Suppliers of retort pouches
  • E. Competition
    • 1. Trays
    • 2. Retort Cartons
    • 3. Chubs
  • F. Contract packaging
  • G. Equipment
    • 1. Laminators
    • 2. Pouch machines
    • 3. Fill/sealers
    • 4. Thermoform/fill/seal
    • 5. Horizontal form/fill/seal (h/f/f/s)
    • 6. Vertical form/fill/seal (v/f/f/s)
    • 7. Pouch handling
  • H. Pouch testing
    • 1. Seal strength
    • 2. Leak resistance
    • 3. Lamination strength
    • 4. Barrier property testing

Section IV:

Economic and Environmental Impact

  • A. Case 1: Retort pouch manufacturing
    • 1. Assumptions
    • 2. Economic results
  • B. Case 2: Retort pouch filling
    • 1. Assumptions
    • 2. Economic results
  • C. Case 3: Polymer tray manufacturing
    • 1. Assumptions
    • 2. Economic results
  • D. Case 4: Diecut lid manufacturing
    • 1. Assumptions
    • 2. Economic results
  • E. Case 5: Polymer tray filling
    • 1. Assumptions
    • 2. Economic results
  • F. Case 6: Economic summary
  • G. Case 7: Retort pouch LCA
    • 1. Energy
    • 2. Greenhouse gas releases
    • 3. Water
    • 4. End-of-life
  • H. Case 8: Polymer tray LCA
    • 1. Energy
    • 2. Greenhouse gas releases
    • 3. Water
    • 4. End-of-life
  • I. Case 9: Environmental comparison

Section V:

Market Trends/Projections

  • A. Applications
  • B. Drivers and trends
    • 1. Reduced heat exposure
    • 2. Product quality
    • 3. Shelf stability
    • 4. Differentiation
    • 5. Economics
    • 6. Consumer trends
    • 7. Competition
    • 8. Product safety
    • 9. Environmental impact
    • 10. Infrastructure
  • C. Global market volume
  • D. Global market value
  • E. Volume for pet food segmented by end-use
    • 1. Cat food
    • 2. Dog food
  • F. Value for pet food segmented by end-use
  • G. Volume for food segmented by end-use
    • 1. Baby foods
    • 2. Healthcare
    • 3. Meat and poultry
    • 4. Meals Ready to Eat (MRE)
    • 5. Rice
    • 6. Sauces
    • 7. Soup, chili, and stew
    • 8. Tuna
    • 9. Vegetables
    • 10.Other
  • H. Value for food segmented by end-use
  • I. Volume for pet food segmented by geographic region
  • J. Value for pet food segmented by geographic region
  • K. Volume for food segmented by geographic region
  • L. Value for food segmented by geographic region
  • M. Global volume segmented by geographic region
    • 1. Asia
    • 2. China
    • 3. Europe
    • 4. Japan
    • 5. North America
    • 6. Rest of world (ROW)
  • N. Global value segmented by geographic region
  • O. Volume in Asia segmented by end-use
    • 1. Food
    • 2. Pet food
  • P. Volume in China segmented by end-use
    • 1. Food
    • 2. Pet food
  • Q. Volume in Europe segmented by end-use
    • 1. Food
    • 2. Pet food
  • R. Volume in Japan by segmented end-use
    • 1. Food
    • 2. Pet food
  • S. Volume in North America segmented by end-use
    • 1. Food
    • 2. Pet food
  • T. Volume in ROW segmented by end-use
    • 1. Food
    • 2. Pet food
  • U. Global volume segmented by institutional and retail use
  • V. Global volume segmented by pouch design
  • W. Global volume segmented by barrier material
    • 1. Aluminum foil
    • 2. Transparent barrier films
    • 3. Projection
  • X. Global volume segmented by package structure
    • 1. Coextrusion
    • 2. Four-layer lamination
    • 3. Three-layer lamination
    • 4. Other
    • 5. Projection
  • Y. Global volume segmented by fitment usage
  • Z. Global volume segmented by reclosable zipper usage
  • AA.Global volume segmented by filling process
    • 1. Fill/seal
    • 2. Thermoform/fill/seal (t/f/f/s)
    • 3. Horizontal form/fill/seal (h/f/f/s)
    • 4. Vertical form/fill/seal (v/f/f/s)
    • 5. Projection
  • AB.Retort pouch market printed versus unprinted
    • 1. Printed pouches
    • 2. Unprinted pouches
    • 3. Projection

Section VI:

Producer Profiles

Section VII:

Supplier Profiles

Section VIII:

Contract Packagers

Back to Top