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市場調査レポート

韓国の自動車部品サプライヤーの分析

The South Korean Automotive Supplier Report

発行 IHS SupplierBusiness 商品コード 326112
出版日 ページ情報 英文 179 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.85円で換算しております。
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韓国の自動車部品サプライヤーの分析 The South Korean Automotive Supplier Report
出版日: 2015年02月17日 ページ情報: 英文 179 Pages
概要

韓国の自動車産業は、1980年代に政府の支援により立ち上がり、現在では世界第5位の生産国・輸出国にまで成長しました。2013年現在、韓国の自動車生産台数は450万台 (前年比0.95減) と、2007年以降はじめてのマイナス成長となりました。その後、2014年はプラス成長に転じています (0.1%増)。生産台数の2/3は対外輸出向けで、近年は各国との自由貿易協定 (FTA) 締結により更に増加しています。

当レポートでは、韓国における自動車産業および自動車部品産業の最新動向と将来展望について分析し、マクロ経済状況や政府の産業政策、産業の全体的構造、各企業の投資計画などを調査すると共に、部品サプライヤー54社のプロファイルをも盛り込んでお届けします。

韓国のマクロ経済情勢:概要

  • 実質GDP成長率

インフラ開発プロジェクトにおける投資計画

政府の自動車政策・計画

  • IHSの概要
  • 産業発展
  • 租税体系
  • 非関税障壁
  • 法規制:排出規制・安全規制

製造上の利点

自動車産業とサプライチェーンの概要

  • 自動車産業の構造
  • 最近の生産データと予測
  • 輸出先とその動向
  • 自動車メーカーの製造上のプレゼンスと生産拠点
  • 稼働中の自動車とその密度
  • 自動車メーカーによる投資

自動車部品産業の概要

  • 自動車部品サプライヤーによる投資
  • 昨今の合弁企業および企業合併・買収 (M&A) の一覧
  • 買収
  • 合弁事業

自動車メーカーとサプライヤーの関係性

  • サプライヤーの発展における自動車メーカーの関与
  • 技術動向
  • クラスターの発展
  • 研究開発 (R&D) 機能

部品需給関係

市場機会、課題、将来展望

  • 短期的な生産の概要
  • 長期的な生産の概要

図表一覧

目次

The South Korean Automotive Supplier Report features a comprehensive overview of the automotive industry in South Korea, including a macro-economic overview, government policy and planned investment by OEMs and suppliers. The report examines in-depth the manufacturing advantages of South Korea, as well as the giving an overview of which OEMs have the greatest presence there.

Furthermore, the features an overview of production in 2014, as well as forecast numbers and detailed company profiles for 54 South Korean suppliers.

The South Korean automotive industry has grown into a world class industry, since its government-driven inception in the 1980s. Today, South Korea is a major manufacturer and exporter of automobiles and ranks 5th in the world, behind China, USA, Japan and Germany. In 2013, South Korea produced 4.5 million vehicles, a decline of 0.9% from the previous year, the first drop in production since 2007. In 2014, vehicle production was just positive, with an increase of 0.1%.

Over the last five years, South Korea has developed into a major exporter of vehicles, exporting roughly two-thirds of its total production annually. First, exports were driven by necessity, due to a mature domestic automotive market and lack of overseas production facilities. Now, exports are also driven by Free Trade Agreements (FTAs), allowing for zero tariff exports to most major automotive markets. South Korea's proximity to China and the ASEAN markets means that export opportunities, for both vehicles and components, continue to increase. The global expansion of the Hyundai-Kia Automotive Group (HKAG) and the emergence of world-class automotive suppliers make South Korea a global competitor.

This regional supplier report is sponsored by Houlihan Lokey

Table of Contents

South Korea - Overview of Macro Economic Situation

  • Real GDP Development

Planned Investment in Infrastructure Development Projects

National Automotive Policy & Plans

  • IHS Overview
  • Industry Development
  • Tax Structure
  • Non-Tariff Barriers
  • Regulations - Emissions & Safety

Maanufacturing Advantage

Overview of Automotive Industry & Supply Chain

  • Structure of Automotive Industry
  • Recent Production Data & Forecasts
  • Export Destinations & Trends
  • Manufacturing Presence of OEMs & Production Bases
  • Vehicle Parc and Density
  • Investments by OEMS

Overview of Vehicle Component Industry

  • Investments by Vehicle Component Suppliers
  • List of Joint-ventures and Mergers & Acquisitions in 2013/2014
  • Acquisitions:
  • Joint-ventures:

OEM Supplier Relationship

  • Involvement of Automakers in Supplier Development
  • Technology Trends
  • Cluster Development
  • R&D Capabilities

Who Supplies Whom

Opportunities, Challenges & Future Outlook

  • Short-term Production Overview
  • Long-term Production Overview

Figures

  • Figure 1: South Korea Light-vehicle Sales Market Share by Design Parent (2015F)
  • Figure 2: South Korea Light-vehicle Production by Global Production Segment (2010-2015)
  • Figure 3: Kia Light-vehicle Sales by Region (2015F)
  • Figure 4: Hyundai Light-vehicle Sales by Region (2015F)
  • Figure 5: South Korea Light-vehicle Production by Production Brand (2010-2015)
  • Figure 6: South Korea Light-vehicle Production by Manufacturer (2012-2017)

Tables

  • Table 1: South Korea - Key Macro-Economic Data
  • Table 2: Special Excise Tax Rates and Other Vehicle Taxes
  • Table 3: Annual Automotive Tax Rates for Personal Use Vehicles
  • Table 4: Fuel Excise Tax
  • Table 5: Automotive Import Duties
  • Table 6: Fuel-Efficiency Grades
  • Table 7: Shareholdings in Carmakers in South Korea
  • Table 8: Carmakers' Plants in South Korea & Production Capacities
  • Table 9: Planned New Car Models in South Korea
  • Table 10: Carmaker's Plant Locations
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