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市場調査レポート

Fiat Chrysler Groupへの部品供給

Supplying the Fiat Chrysler Group

発行 IHS SupplierBusiness 商品コード 291985
出版日 ページ情報 英文 132 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.39円で換算しております。
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Fiat Chrysler Groupへの部品供給 Supplying the Fiat Chrysler Group
出版日: 2013年12月12日 ページ情報: 英文 132 Pages
概要

2009年に経営破綻した際、Chryslerの将来性は厳しいものがありましたが、Fiat Groupに救済されてから4年経った現在は、創業以来の急成長を遂げています。Fiat Chrysler Groupは不釣合いな組み合わせに思われますが、よく分析してみれば、理に適った側面も見えます。例えば、Fiat側は燃費改善や軽量化、Chrysler側はDセグメントやSUVでの強み、といった技術的補完性・卓越性があります。更に、両社ともハイブリッド技術にあまり投資していないため、石油式・ディーゼル式パワートレインを既存技術に関わりなく新規に開発する余地が存在します。2014年には、両社で全サプライヤーの2/3を共有し、さらにシナジー効果を高めるために、企業横断型の調達ITネットワークを構築する予定となっています。各社の業績は地域により大きく異なりますが、両社の統合により、バランスの取れた、より規模の大きい国際的ネットワークが構築されることになります。

当レポートでは、Fiat Chrysler Groupの調達戦略に関する詳細な分析を実施し、製品・プラットフォーム戦略と購入戦略、サプライヤー選択基準、世界的な部品調達、価格政策、品質管理、技術開発といった事項に関する同社の方針と実践方法について調査するとともに、同社に関するOEM・サプライヤー調査の結果をも盛り込んで、概略以下の構成でお届けします。

概要

  • 世界市場の概況
  • 財務データ
  • Fiatの財務概況

製品・プラットフォーム戦略

  • 戦略概要
  • 主なモデル計画(計10種類)

プラットフォーム戦略

  • 主なプラットフォーム(全10種類)
  • 部品の共有化
  • 計画生産量

生産戦略

  • 生産戦略の概要
  • 製造ネットワーク
    • イタリア
    • ポーランド
    • トルコ
    • セルビア
    • ブラジル
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 内部供給ネットワーク
  • モジュール化戦略
  • サプライヤー・パーク
  • リファレンスのクラスター
  • 製造効率化のための戦略

購買戦略

  • 購買戦略の概要
  • 垂直統合・アウトソーシング
  • 購買組織
  • 購買窓口
  • 主な購買担当者
  • 購買予算

サプライヤーの選定

  • 供給ベースの発展
  • 主要な/戦略的なサプライヤー
  • サプライヤー選定基準
  • Fiat & Chryslerとの共同事業

世界的な部品調達

  • 方針と計画
  • 欧州・中東・アフリカ(EMEA)地域
  • 北米(NAFTA)
  • ラテンアメリカ(LATAM)
  • アジア太平洋(APAC)地域

価格政策

  • コスト削減計画・戦略
  • 支払い条件
  • 原材料価格の管理

品質管理

  • 品質水準
  • 品質管理システム
  • 製品開発への統合
  • サブ・サプライヤーの管理
  • サプライヤーへの表彰

技術

  • 技術的な位置づけ
  • 焦点分野
  • 研究開発(R&D)支出
  • 研究開発(R&D)組織
  • サプライヤーの技術へのアクセス
  • 電化・燃料電池へのアプローチ
  • 特殊車両の開発

インタビュー:SCOTT KUNSELMAN氏(CHRYSLER)

メーカー・サプライヤー調査の結果

  • SuRe(サプライヤー関係性)指数の概略
  • 分析手法
  • エグゼクティブ・サマリー
  • 収益可能性
  • 組織
  • 信用性
  • 最高品質の追求
  • 将来見通し

SWOT分析

世界的な足跡

今後のモデル計画

主要サプライヤー

目次

Understanding the purchasing and production operations of global OEMs is increasingly important for suppliers, as they face increasing platform consolidation and intensifying competition for new business

IHS SupplierBusiness' new Supplying the Fiat Chrysler Group Report provides a unique insight into the environment in which the OEMs make their critical sourcing decisions. The report analyses the ways in which Fiat Chrysler is moving forward in terms of models and technology and looks in-depth at what issues are affecting the OEM in terms of supply and manufacturing.

The report is based on interviews with key purchasing executives, featuring IHS Automotive's industry standard forecasting and analysis on the following topics:

  • Product and Platform Strategy
  • Production Strategy
  • Purchasing Strategy
  • Supplier Selection
  • Global Sourcing
  • Pricing Policy
  • Quality Management
  • Technology Development
  • Interviews with Key Executives
  • OEM-Supplier Relations Survey Results
  • SWOT Analysis
  • Global Footprint
  • Forward Model Programme

About this report

The future looked bleak for Chrysler when the carmaker entered bankruptcy proceedings in 2009. With an aging product range and little access to credit, it appeared to be only be a matter of time before the liquidators were called in. But having been rescued by the Fiat Group, four years on the US OEM is now experiencing one of the strongest sales periods in company history, with the cash earned being used to develop new models, improve internal efficiencies and possibly expanded production to new global regions.

Although the Fiat Chrysler Group might appear an unlikely pairing, closer inspection uncovers that the tie up makes sense on a number of levels. For example, each OEM has a series of mutually exclusive technologies that are - or will be - shared across the other company; in Fiat's case, the Italian carmaker is an expert in fuel efficiency and lightweighting, while Chrysler can be considered a D-segment and SUV specialist. But there are also complementary elements. For example, neither company has invested great amounts in proprietary petrol/electric hybrid technologies, which means they are both free to co-develop new, highly-efficient petrol and diesel powertrains without the financial drag of supporting an additional technology stream. This has resulted in the Ram 1500 being the first light pickup in North America being offered with a diesel engine, while the Ram 2500 has a petrol/CNG bi-fuel option.

Supplying the Fiat and Chrysler Group 2013 is a full analysis of the relationship between the two OEMs, covering such elements as the top-selling models across both companies, the top 10 most-used platforms (by volume) and the combined global manufacturing footprint of Fiat and Chrysler. In addition to this, the report also examines how Purchasing across the two carmakers is being drawn closer together. By the end of 2014, it is claimed that the two OEMs will share two-thirds of all suppliers and to further take advantage of the synergies, there are plans to create a cross-company Purchasing IT network. How this will affect the value chain is covered in the report, as is the push to achieve further transparency in the supply chain and improve quality.

Currently, Fiat and Chrysler are experiencing vastly different fortunes dependent on global region, but taking into account the cyclical nature of these markets and the automotive business as a whole, this larger, combined footprint will help to balance the overall performance of both companies. Supplying the Fiat Chrysler Group examines how the two OEMs will move forward as they work together to expand brand footprints, while jointly developing new global and regionally-defined vehicles - and a new global vehicle group. In addition, the report includes interviews with group suppliers Autoliv and Robert Bosch, and also Scott Kunselman, vice-president of Purchasing and Supplier Quality at Chrysler.

SAMPLE

Table of Contents

Overview

  • Global market overview
  • Financial data
  • Fiat financial overview

Product and Platform Strategy

  • Strategy review
  • Major model programmes
  • RAM 1500
  • FIAT PALIO
  • JEEP GRAND CHEROKEE
  • FIAT 500
  • DODGE CARAVAN
  • FIAT PUNTO
  • FIAT UNO
  • fiat panda
  • dodge journey
  • chrysler 200

Platform Strategy

  • Major platforms
  • 1. Fiat TYPE 199
  • 2. Ram DS/DJ
  • 3. Fiat 178
  • 4. Dodge C/D
  • 5. Jeep WK/WK(2)
  • 6. Jeep C/D
  • 7. Jeep TJ/JK
  • 8. Fiat type 169
  • 9 Dodge RS/RT
  • 10. Dodge LX/LY
  • Component sharing
  • Volume planning

Production Strategy

  • Production strategy overview
  • Manufacturing network
  • ITALY
  • POLAND
  • TURKEY
  • SERBIA
  • BRAZIL
  • UNITED STATES
  • CANADA
  • MEXICO
  • Internal supplier network
  • Modularisation strategy
  • Supplier parks
  • Cluster of reference
  • Strategies for manufacturing efficiency

Purchasing Strategy

  • Purchasing strategy overview
  • Vertical integration and outsourcing
  • Purchasing organisation
  • Purchasing offices
  • Key purchasing personnel
  • Purchasing budget

Supplier Selection

  • Supply base development
  • Major & strategic suppliers
  • Supplier evaluation criteria
  • Working with Fiat & Chrysler

Global Sourcing

  • Policy and plans
  • EMEA
  • NAFTA
  • LATAM
  • APAC

Pricing Policy

  • Cost reduction programmes and strategies
  • Payment terms
  • Raw material price management

Quality Management

  • Quality level
  • Quality management system
  • Integration into product development
  • Management of sub-suppliers
  • Supplier awards

Technology

  • Technological positioning
  • Areas of focus
  • R&D spending
  • R&D organisation
  • Access to supplier technology
  • Approach to electrification and fuel cells
  • Special vehicle development

Interview: SCOTT KUNSELMAN, CHRYSLER

OEM-Supplier survey results

  • Introduction to the SuRe index
  • Methodology
  • Executive summary
  • Profit potential
  • Organization
  • Trust
  • Pursuit of excellence
  • Outlook

SWOT analysis

Global Footprint

Forward Model Programme

Major Suppliers

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