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市場調査レポート

インドにおける自動車部品のサプライヤーの分析

The Indian Automotive Supplier Report

発行 IHS SupplierBusiness 商品コード 288789
出版日 ページ情報 英文 633 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.85円で換算しております。
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インドにおける自動車部品のサプライヤーの分析 The Indian Automotive Supplier Report
出版日: 2015年11月26日 ページ情報: 英文 633 Pages
概要

インド国内の自動車販売台数は、この10年間に劇的な拡大を遂げました。特に、小型車 (LV) については世界第6位の生産大国にまで成長しました。販売台数自体は2013〜2014年になって大きく落ち込みましたが、2015年になって回復の兆しが見られます (2014年度は246万台、2015年度は257万台)。経済成長率や消費者マインドの復活、農村部での旺盛な需要、金利低下、新車の発売などが、目下の市場成長の主な促進要因となっています。

当レポートでは、インド国内の自動車部品産業における、現在のビジネス環境と今後の発展見通しについて分析し、目下の苦境に対するサプライヤー側の対応策を初め、短期的課題と長期的な市場機会、自動車メーカーとの関係性、政府の関連規制・政策、主要サプライヤーのプロファイルなどを調査・考察しております。

エグゼクティブ・サマリー

インドの経済・ビジネス環境

  • BRICS諸国のGDP成長率の変動
  • 1人当たりGDPの上昇傾向
  • インフレ率は現在は安定化
  • 消費者需要の回復の見通し
  • 直接投資受入額の増加傾向
  • 工業生産高の回復
  • 輸出額の縮小:懸念材料
  • 外為レートの緩やかな減価 (2015〜2016年)

インドの自動車市場

  • Maruti Suzuki:新モデルによる売上拡大
  • Hyundai:市場シェアの拡張
  • Mahindra:SUVセグメントで首位を維持
  • Tata Motors:失地回復への試み
  • 本田技研工業:ディーゼルカーでインド市場での地位を強化
  • インドの小型車 (LV) 市場の新たな傾向
  • ハッチバック:現在も最大の小型車セグメント
  • インド国内でのSUV人気の拡大
  • 高級車市場の成長
  • 代替的パワートレイン車市場

インドの自動車産業

  • 稼働率の上昇見通し
  • インド国内の小型車メーカー上位10社
    • Maruti Suzuki
    • Hyundai
    • Mahindra & Mahindra
    • Tata Motors
    • Renault Nissan (ルノー=日産)
    • 本田技研工業
    • Ford
    • トヨタ自動車
    • Volkswagen
    • General Motors
  • 小型車の輸出
    • 南アフリカ - 最大の輸出市場:i10が最も輸出されたモデル
    • Hyundai:輸出ランキング第1位
    • Maruti Suzuki:輸出の拡大
    • Renault-Nissan:第3位の輸出業者
    • Tata:輸出台数の低下見通し
    • Ford:インド国内での増産体制による輸出促進
    • Volkswagen:インドからの輸出の拡大
    • 本田技研工業:インドからの輸出の拡大
    • GM:インドを世界の輸出ハブに転換

自動車部品産業の概要

  • 市場成長率の急落
  • 明るい景況感の回復
  • エンジン部品:最大のセグメント
  • セミオートマ (AMT) の人気拡大
  • シャーシの生産
  • 内装の生産
  • 外装の生産
  • サーマルコンポーネント (熱部品) の生産
  • HVAC装置サプライヤーの市場シェア
  • 自動車用セキュリティシステムの急成長
  • インド国内の自動車部品サプライヤー上位10社
    • Motherson Sumi System Limited
    • Amtek Auto
    • MRF Tyres
    • Apollo Tyres
    • Bosch India
    • Sundaram Clayton
    • Bharat Forge
    • JBM Group
    • Minda Industries
    • Sona Koyo
  • インドの部品サプライヤー産業の主な動き
  • 国内市場の脆弱性に伴う、輸出への注力
  • 欧州企業が輸出市場で多大なシェアを得る
  • 自動車部品の輸入率は輸出率よりも高い
  • 中国からの輸入増加:不安の一因
  • 安全への関心増大と安全性技術
  • 新車向けナビゲーション需要の拡大見通し
  • 生産体制のローカル化が中心的課題となる

政府の政策と計画

  • 「Make in India」計画
  • 自動車産業における「Make in India」計画の主な影響・意義
  • 労働規制
  • 政府の製造業政策
  • 「自動車ミッション計画 (2006〜2016年)」の分析
  • スキル開発計画
  • UNIDO (国連工業開発機関)・ACMA (インド自動車部品工業会) 合同のサプライヤー開発プロジェクト
  • インド国内での自動車への課税
    • 物品税・関税
    • 消費税 (GST)
    • 投資インセンティブ
  • 車両の安全性基準
  • 衝突テストの義務化 (2017年から)
  • 商用車のABS設置義務化
  • FAME India (インド国内での電気自動車の早期導入計画)
  • 車両の排出基準
  • 燃料価格
  • ディーゼル燃料価格の自由化に伴う、ディーゼル燃料需要の縮小
  • 自由貿易協定 (FTA)
  • 対外貿易政策 (2015〜20年)
  • インフラ開発
    • 道路
    • 港湾
    • 鉄道
    • 電力
    • 用地獲得
    • 用地獲得法の改正予定
  • インドの事業環境の改善に対する関心

サプライヤーのプロファイル

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目次

India recorded robust growth in vehicle sales during the previous decade which catapulted the country into one of the dynamic markets in Asia. Combined vehicles (comprising both light vehicles and medium- and heavy-duty commercial vehicles) sales in the country crossed one million units mark in 2003 and two million units in 2009. Sales shot over three million units the following year. However, since then vehicle sales have witnessed a roller-coaster ride and have hovered in range of three to 3.5 million units.

In 2014, India was the sixth largest market globally in terms of light-vehicle (LV) sales (comprising passenger cars and light trucks) after China, United States, Japan, Brazil and Germany. LV sales in India declined 1.8% y/y to 2.95 million units for the second consecutive year in 2014 amid an economic slowdown and high inflation-high interest rate regime. Before that in 2013, LV sales dropped 6.4% to three million units. In order to boost vehicle demand, the Indian government had reduced excise duty in the interim budget of 2014. The government lowered excise duty from 12% to 8% for small cars, from 30% to 24% for SUVs, from 24% to 20% for mid-sized cars and from 27% to 24% for large cars. The government did not raise the excise duties until December 2014. Although LV sales in India dropped in 2014 on y/y basis compared with 2013, the net decline could have been much higher in the absence of government support.

Sales, however, have improved so far in 2015. In the first ten months of 2015, LV sales in India totalled 2.57 million units versus 2.46 million units in the corresponding period of 2014. Prospects for the LV industry look better for 2015 and beyond, aided by an expected revival in economic growth and consumer sentiments, strong demand from rural markets, softening of interest rate and new product launches. IHS expects LV sales to grow to 3.13 million units in 2015 and exceed five million units mark by 2020.

This fifth edition of the Indian Supplier Report offers an account of the current volatile business environment in the country. The report, based on comprehensive first hand interaction with industry officials, gives an insight into how suppliers are dealing with the current market and economic challenges.

This regional supplier report is sponsored by Houlihan Lokey

Table of Contents

Executive Summary

Indian Economy and Business Environment

  • Volatile GDP growth in BRICS
  • Per capita GDP seen rising
  • Inflation in check, for now
  • Consumer demand expected to improve
  • Foreign investments going up
  • Industrial production recovers
  • Shrinking exports, a cause for concern
  • Indian currency expected to depreciate mildly in 2015, 2016

The Indian Automotive Market

  • Maruti Suzuki boosts sales with new models
  • Hyundai increases market share
  • Mahindra stays leader of SUV segment
  • Tata Motors plans to reclaim lost ground
  • Honda strengthens position in India with diesel cars
  • Key trends in the Indian LV market
  • Hatchback to remain the largest LV segment
  • Rising appetite for SUVs in India
  • Luxury vehicle market on the rise
  • Alternative powertrain vehicles market

The Indian Automotive Industry

  • Capacity utilization expected to pick up
  • Top 10 LV manufacturers in India
  • Maruti Suzuki
  • Hyundai
  • Mahindra & Mahindra
  • Tata Motors
  • Renault Nissan
  • Honda
  • Ford
  • Toyota
  • Volkswagen
  • General Motors
  • LV exports
  • South Africa biggest export market; i10 most exported model
  • Hyundai tops export chart
  • Maruti Suzuki to increase exports
  • Renault-Nissan third largest exporter
  • Tata's exports expected to decrease
  • Ford ups capacity in India to boost exports
  • Volkswagen increases exports from India
  • Honda to grow exports from India
  • GM to turn India into a global export hub

Overview of Automotive Supplier Industry

  • Speed bumps
  • Positive sentiment returns
  • Engine parts, the largest segment
  • AMT to gain traction
  • Chassis production
  • Interiors production
  • Exteriors production
  • Thermal component production
  • Market share of HVAC systems suppliers
  • The proliferation of car security systems
  • Top 10 automotive suppliers in India
  • Motherson Sumi System Limited
  • Amtek Auto
  • MRF Tyres
  • Apollo Tyres
  • Bosch India
  • Sundaram Clayton
  • Bharat Forge
  • JBM Group
  • Minda Industries
  • Sona Koyo
  • Key trends in Indian supplier industry
  • Weakness in domestic market turns focus on exports
  • Europe accounts for lion's share of exports
  • Auto parts imports stay higher than exports
  • Rising imports from China, a cause for concern
  • Rising focus on safety and safety technologies
  • Demand for OEM-installed navigation system set to increase in India
  • Localisation takes centre stage

Government Policies and Plans

  • 'Make in India' programme
  • Key implications of Make in India programme for automotive sector
  • Labour regulations
  • National Manufacturing Policy
  • Review of Automotive Mission Plan 2006-2016
  • Skill development programmes
  • UNIDO-ACMA supplier development project
  • Vehicle taxation in India
  • Excise and customs duty
  • Goods and Services Tax
  • Investment incentives
  • Vehicle safety norms
  • Crash tests to become mandatory from 2017
  • ABS becomes mandatory for commercial vehicles
  • FAME India
  • Vehicle emission norms
  • Fuel pricing
  • Diesel vehicle demand slows post diesel price deregulation
  • Free trade agreements 53
  • Foreign trade policy, 2015-20
  • Infrastructure development
  • Roads
  • Ports
  • Railways
  • Power
  • Land acquisition
  • Amendments proposed to land acquisition act
  • Focus on improving doing business in India

Supplier Profiles

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