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市場調査レポート

最先端の内燃機関エンジン技術の分析

The Advanced Internal Combustion Engine Technologies Report

発行 IHS SupplierBusiness 商品コード 278261
出版日 ページ情報 英文 58 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
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最先端の内燃機関エンジン技術の分析 The Advanced Internal Combustion Engine Technologies Report
出版日: 2015年10月09日 ページ情報: 英文 58 Pages
概要

世界の総人口の増加や経済成長を反映して、今後25年間で自動車保有台数は倍増すると予測されています。その流れを受けて、世界各国の自動車メーカーは様々な長期的課題への対応を迫られています。特に、世界各国政府はCO2排出量削減や排ガス抑制のために、排出基準の厳格化や燃費基準の引き上げを進めており、そのため、パワートレイン技術の改良が精力的に進められています。技術開発の焦点はエンジン・トランスミッションの改良と連携強化で、トランスミッションの速度や速度伝達比が向上すれば、燃費改善やエンジン効率引き上げに大きな効果をもたらすと期待されています。

当レポートでは、世界各国の内燃機関エンジン (ICE) およびパワートレイン市場における最新技術の開発・普及状況について分析し、各国でのる排出規制・燃費基準引き上げへの動きや、メーカー各社の対応策の傾向 (エンジンの小型化、直噴方式・ターボチャージャー技術の導入、よりクリーンなディーゼル式パワートレイン、エンジンのハイブリッド化、オートマ車の増大など) について調査しております。

概要

市場促進要因

  • 燃費の更なる改善
  • IHS Automotiveによるパワートレイン市場の将来予測 (2020年まで)

世界各国の排出規制目標

  • EU諸国
  • 米国
  • 日本
  • 韓国
  • 中国
  • インド

エネルギー損失の削減

エンジンの加圧 (ブースティング) と小型化

  • Ford・Volkswagen
  • Volkswagen・Audi
  • BMW
  • 日産自動車・Renault
  • 本田技研工業
  • トヨタ自動車
  • マツダ・スバル (富士重工業)

ディーゼルエンジン

  • 欧州
  • インド
  • 日本
  • 米国

エンジンのハイブリッド化

  • トヨタ自動車
  • 本田技研工業
  • 日産自動車
  • 富士重工業
  • マツダ
  • 三菱自動車
  • Hyundai
  • Kia 47
  • 中国
  • 欧州車ブランド
  • 米国車メーカー
    • Ford
    • General Motors
  • 燃料電池車

トランスミッション

  • ギア数/CVT (無段変速機) /デュアルクラッチ・ユニットの増加
  • アイシン・エィ・ダブリュ
  • Hyundai・Kia・Hyundai Powertech
  • ジャトコ
  • ZF

代替燃料の今後の見通し

  • 圧縮天然ガス (CNG) に関する懸念
  • 天然ガス市場の実情
    • 米国
    • 日本
  • 液化石油ガス (LPG)
  • 水素
  • 水素燃料スタンド

図表一覧

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

The global auto industry continues to face a series of longterm challenges as vehicle ownership is projected to double over the next 25 years. A combination of growing population and increased wealth in emerging markets will be the main drivers of vehicle demand.

Reflecting these trends, all major governments from the U.S. and European Union (EU) to China, India and Indonesia, the world's fastest growing economies, are introducing new and tighter emission standards to reduce CO2 and other tailpipe emissions.

Andrew Brown Jr., chief technology officer at Delphi Automotive PLC chief technology officer, reported to the SAE World Congress in April that the industry is “faced with meeting increasingly tough fuel economy requirements and lower CO2 targets in developing powertrain technologies that enable us to achieve that 54.5 mpg in the U.S. by 2025, 95 grams of CO2 in the EU by 2020, or 100 grams of CO2 in China out beyond 2025.”

Brown added that “Advancements and interconnections between the engine and transmission have created a development environment which engineers have to make a practical decision about which side of the fence to approach a problem from. For example,” he said, “as the number of transmission speeds and ratio spread increases, the net vehicle fuel economy benefit of engine technologies that broaden the size of the engine map high efficiency islands decreases.”

This report looks at major trends in powerplants to address the coming tightening of emission and fuel economy standards. Included: engine downsizing involving both direct injection and turbocharging technologies; clean diesel powerplants, hybridization, and increased gear automatic transmissions.

Table of Contents

Overview

Market Drivers

  • Vehicles are becoming more fuel efficient
  • IHS Automotive 2020 powertrain forecast

Global Emissions Targets

  • The European Union
  • U.S.
  • Japan
  • South Korea
  • China
  • India

Reducing Energy Losses

Engine Boosting & Downsizing

  • Ford & Volkswagen
  • Volkswagen & Audi
  • BMW
  • Nissan & Renault
  • Honda's
  • Toyota
  • Mazda & Subaru

Diesels

  • Europe
  • India
  • Japan
  • U.S.

Hybridisation

  • Toyota
  • Honda
  • Nissan
  • Fuji
  • Mazda
  • Mitsubishi
  • Hyundai
  • Kia 47
  • China
  • European brands
  • U.S. manufacturers
  • Ford
  • General Motors
  • Fuel cell vehicles

Transmissions

  • More Gears, More CVTs, More Dual Clutch Units
  • Aisin AW
  • Hyundai, Kia & Hyundai Powertech
  • JATCO
  • ZF

Alternative Fuels Outlook

  • Concerning compressed natural gas:
  • Natural gas market situation
  • U.S.
  • Japan
  • Liquefied petroleum gas
  • Hydrogen
  • Hydrogen fuelling stations

Figures

  • Figure 1: CO2 emission targets by major country (in grams/km)
  • Figure 2: Automotive turbocharger forecast by region (2014-2021)
  • Figure 3: Automotive turbocharger market share by manufacturer (2014-2021)

Tables

  • Table 1: Bosch engine system targets for reducing CO2 emissions to 190 grams/miles by 2021
  • Table 2: Bosch powertrain system targets for reducing CO2 emissions to 158 grams by 2025
  • Table 3: IHS Automotive powertrain forecast: 2020 (in units)
  • Table 4: Hybrid & EV production in Europe (2014-2018)
  • Table 5: Hybrid and electric vehicle production in Europe by country (2014 v. 2018)
  • Table 6: Hybrid and electric vehicle production in Europe by manufacturer (2014 v. 2018)
  • Table 7: Global 3-cylinder engine forecast (2013-2018)
  • Table 8: Volkswagen, Audi & Porsche's turbocharged engine line-up by model in the U.S. market
  • Table 9: Nissan Engine Lineup
  • Table 10: Engine production by number of cylinders and country (2014-2018)
  • Table 11: Diesel light vehicle production in Europe (2010-2018)
  • Table 12: Global diesel light vehicle production by manufacturer (2010-2018)
  • Table 13: Diesel light vehicle production outside Europe (2010-2018)
  • Table 14: Diesel engine forecast by country and engine manufacturer (2014 v 2018)
  • Table 15: Diesel vehicles on sale in the U.S.
  • Table 16: Japanese and South Korean brands in the global hybrid market (2014-2018)
  • Table 17: The European hybrid market by country (2014-2018)
  • Table 18: Hybrid models being manufactured in Europe in 2015
  • Table 19: The U.S. hybrid and EV market (2014-2018)
  • Table 20: Fuel-cell light vehicle production(215-2018)
  • Table 21: Global transmission forecast, 2014 and 2020 (in units, sales share in %)
  • Table 22: Global 2-pedal transmission market by manufacturer in 2013
  • Table 23: Aisin AW transmission production forecast by country and design (2014-2018)
  • Table 24: Hyundai, Hyundai - EV and Hyundai Powertech transmission production forecast by country and design (2014-2018)
  • Table 25: JATCO transmission production forecast by country and design (2014-2018)
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