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市場調査レポート

SupplierBusiness:欧州の自動車部品供給業界

The European Automotive Supplier Report

発行 IHS SupplierBusiness 商品コード 143928
出版日 ページ情報 英文 1930 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.69円で換算しております。
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SupplierBusiness:欧州の自動車部品供給業界 The European Automotive Supplier Report
出版日: 2015年10月29日 ページ情報: 英文 1930 Pages
概要

欧州の自動車部品産業は中核産業の一つで、500万人の被雇用者を抱えています。また同地域のイノベーションに大きく寄与し、年間総額150億ユーロを支出しています。一方で、過去5年間に北米のような事業構造改革を推進していない、と自動車業界の合理化の観点から非難されています。北米の自動車部品産業では、設備過剰の突然の発生に際して、抜本的な対策を幾つも講じて生産規模縮小・収益性改善に努めました。欧州でも似たような状況に直面しましたが、欧州のサプライヤーはそこまでの戦略的かつ痛みを伴う変化に着手せず、事業の長期的な持続性の確保に努めました。このような変革の遅れが、自動車メーカー側の過剰設備解消への意欲を鈍らせ、財政上の大きな負担を生み出しています。

当レポートは、欧州の自動車部品供給業界を取り上げ、マクロ経済動向や自動車の販売・生産・貿易動向、自動車メーカー側の状況と供給ベースへの影響、域内の主要サプライヤー190社のプロファイル(上位企業50社の詳細情報、域外サプライヤーの域内での活動状況などを含む)を調査して、概略以下の構成でお届けします。

第1章 欧州の自動車業界の景気動向

  • 欧州のマクロ経済の概況
    • 注記
    • 景気分析
    • 景気見通し
  • 欧州の小型自動車の販売状況:分析と展望
    • 現状
    • 将来の明るい/暗い展望
    • 大手メーカーの価格戦争
    • 大手メーカー市場販売戦略
    • 他地域からの救いの手
    • 今後の見通しと分野別の動向
    • 将来的な困難
    • 買い替え需要
  • 欧州の小型自動車の生産状況:分析と展望
    • 景気循環と過剰設備
    • 構造変化
    • 自由貿易協定(FTA):欧州によっての是非は?
    • 西欧市場で見通しの明るい部門
    • 世界のモジュール化プラットフォームの動向の最前線に立つ欧州

第2章 メーカーの活動とサプライヤーの管理

  • 欧州の自動車メーカーの活動概況と供給ベース管理
    • 似たような課題と似たような成果
    • 東欧に目を向ける自動車メーカー

第3章 メーカーの概要

  • Volkswagen
  • Renault-Nissan(ルノー・日産)
  • PSA - Peugeot Citroen
  • Ford
  • Daimler
  • BMW
  • General Motors
  • Chrysler Fiat
  • Hyundai-Kia
  • AvtoVAZ
  • その他の自動車メーカー

第4章 欧州の供給ベースの最新動向と将来展望

  • 過剰設備に対する行動の限界
    • ドイツの供給ベース
    • フランスの供給ベース
    • 英国の供給ベース
    • スペイン・イタリアの供給ベース
    • 東欧へのシフト:新たなパターン
    • 研究開発(R&D)の慎重な再配置の動き
    • サプライヤー上位25社

第5章 欧州のサプライヤーの財務状況と企業合併・買収(M&A)活動

  • M&A活動

第6章 サプライヤーのプロファイル

図表

企業プロファイル

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

The European Automotive Supplier Report looks at the economics of the automotive industry in Europe, particularly relating to the supply base. It provides an overview of the macroeconomic environment including vehicle sales, production, imports and exports. In addition, the report looks at OEMs' activity, relations with the supply base. This research utilises HIS Automotive's Light-Vehicle Production Forecasts; the industry standard for automotive forecasting and analysis.

The report also includes an appendix of 190 supplier profiles from Europe-based suppliers (including every one of the top 50 European suppliers), or the European operations of global suppliers. These profiles provide you with relevant data on corporate strategy, investments, product offerings and contact information all built from SupplierBusiness research

Background to this Research

The European automotive supply base is a key industrial sector in Europe with five million people employed at component manufacturers in 2012 and a major contributor to European innovation with, according to European supplier association CLEPA, over EUR15 billion spent annually by suppliers around the continent. The sector is often subject to criticism from the advocates of a rationalization of the automotive industry in Europe since it has not undergone the same structural overhaul of the business which has been witnessed in the North America supplier industry over the last four years. A sudden excess capacity in North America has resulted in the implementation of a number of drastic measures in order to downsize local operations and return to profitability. Despite facing somewhat similar issues to their North American counterparts, European suppliers have yet to implement these strategic and painful changes to a meaningful extent, thus ensuring long-term sustainability of the business. Part of this delay is linked to the OEMs' inertia in tackling their own regional overcapacities which are creating significant burdens for their finances.

Table of Contents

Chapter 1: Economics of the automotive industry in Europe

  • Europe's macroeconomic overview
    • Note
    • Economic Review
    • Economic Outlook
  • European light vehicle sales review and outlook
    • Current Status
    • Rising stars and meteors
    • Volume carmakers' pricing wars
    • Market launch strategy of volume carmakers
    • Other regions help
    • Outlook and segmentation shifts
    • Potential headwinds
    • Replacement demand
  • European Light vehicle production review and outlook
    • Boom-bust cycles and overcapacity
    • Structural changes
    • FTAs: good or bad for Europe?
    • Bright spots in Western Europe
    • Europe at the forefront of global modular platform trend

Chapter 2: OEMs' activity and supplier management

  • Overview of European OEMs' activity and supply base management
    • Similar issues, similar outcomes
    • OEMs looking east

Chapter 3: OEM Overview

  • Volkswagen
  • Renault-Nissan
  • PSA - Peugeot Citroën
  • Ford
  • Daimler
  • BMW
  • General Motors
  • Chrysler Fiat
  • Hyundai-Kia
  • AvtoVAZ
  • Other OEMs

Chapter 4: Recent developments and outlook for the European supply base

  • Limited action on overcapacity
    • German supply base
    • French supply base
    • UK supply base
    • Spanish & Italian supply bases
    • New patterns in the shift to east
    • R&D being cautiously relocated
    • Top-25 suppliers

Chapter 5: Financial review of European suppliers and M&A activity

  • M&A Activity

Chapter 6: Supplier profiles

Figures

  • Figure 1: Real GDP Percentage change year on year
  • Figure 2: Change in the number of unemployed persons (compared to previous month, in,000s), seasonally adjusted
  • Figure 3: Regional sales by country
  • Figure 4: European Regional sales by market
  • Figure 5: Light vehicle production in Europe
  • Figure 6: Source region of EU27 car parts imports
  • Figure 7: Major extra-EU trading partners for car parts for European Union members
  • Figure 8: German Parts & accessories of motor vehicles exports based on ITC calculations

Tables

  • Table 1: Imports of car parts in billion Euros and % CAGR
  • Table 2: Major extra-EU trading partners for car parts for European Union members
  • Table 3: Volkswagen European produciton
  • Table 4: Renault Nissan European production
  • Table 5: Peugeot Citroën European Production
  • Table 6: Ford European production
  • Table 7: Daimler European production
  • Table 8: BMW European production
  • Table 9: General Motors European production
  • Table 10: Chrysler Fiat European Production
  • Table 11: Hyundai-Kia European production
  • Table 12: List of selected supplier investments in central and eastern Europe
  • Table 13: Top 25 European Automotive suppliers by 2012 automotive sales
  • Table 14: Pre-tax margin for selected European-headquartered suppliers in 2012 and 2011 (by supplier size)
  • Table 15: Pre-tax margin for selected European-headquartered suppliers in 2012 (by country)
  • Table 16: Key M&A Activity involving North American suppliers in 2012 and 2013

Company Profiles

  • Aisin Seiki
  • Alcoa
  • Alfa
  • Alfmeier
  • Allgaier
  • Alps Electric
  • Amtek Auto
  • A Raymond
  • ArcellorMittal
  • Asahi Glass
  • Autoliv
  • BASF
  • Bayer
  • Behr
  • Bekaert
  • Benteler
  • Bharat Forge
  • Borbet
  • Borealis
  • Borgers
  • BorgWarner
  • Bosal
  • Bosch
  • Boysen
  • Brembo
  • Brose
  • Calsonic Kansei
  • Carcoustics
  • CIE Automotive
  • Continental
  • Cooper Standard
  • CRH
  • Cummins
  • Dana
  • Delphi
  • Dow Chemical
  • Draxlmaier
  • DuPont
  • Dura Automotive
  • Eaton
  • Eberspächer
  • Edscha
  • Eisenwerk Bruhl
  • ElringKlinger
  • Emitec
  • Evonik
  • Exide Technologies
  • Faurecia
  • Federal-Mogul
  • Fiamm
  • Ficosa
  • Flextronics
  • Freescale Semiconductor
  • Freudenberg
  • Fritz Winter
  • FS Fehrer
  • Futuba
  • Gentex
  • Georg Fischer
  • Gestamp Corporation
  • Getrag
  • GKN
  • Goodyear
  • Grammar
  • Grupo Antolin
  • GS Yuasa
  • Guardian
  • Haldex
  • Hankook Tire
  • Harman
  • HBPO
  • Hella
  • Henkel
  • Henniges Automotive
  • Hirschmann
  • Hirschvogel
  • Hitachi
  • HOERBIGER
  • Honeywell
  • HP Pelzer
  • Hutchinson
  • Hydro Aluminium
  • IAC
  • Ibiden
  • IEE
  • Inalfa
  • Inergy
  • Infinenon
  • Isringhausen Europe
  • Johnson Controls
  • Johnson Electric
  • JTEKT
  • Keihin
  • Kiekert
  • Knorr-Bremse
  • Koito
  • Kongsberg Automotive
  • Kostal
  • Kroschu
  • Kumho Tires
  • KYB
  • Lear
  • Lé Belier
  • Leoni
  • Linamar
  • Magna
  • Magneti Marelli
  • MAHLE
  • MANN + HUMMEL
  • Maxwell Technologies
  • Mecaplast
  • Meritor
  • Metaldyne
  • Miba
  • Michelin
  • Micronas
  • Mitsuba
  • Mitsubishi Electric
  • Molex
  • Mondragon
  • Montupet
  • Mubea
  • NGK Spark Plug
  • NHK Spring
  • Novem
  • NSK
  • NTN
  • NXP
  • Osram
  • Otto Fuchs
  • Panasonic
  • Parker Hanifin
  • Philips
  • Pioneer
  • Pirelli
  • PKC
  • Plastal
  • Plastic Omnium
  • Polytec
  • Preh GmbH
  • Prodrive
  • Promens
  • Recital.
  • Rehau
  • Remy International
  • SABIC Innovative Plastics
  • Saint-Gobain
  • Samvardhan Motherson Group
  • Samvardhan Motherson Peguform
  • Sanden
  • Schaeffler
  • Scherdel
  • Sifcor
  • SKF
  • Sogefi
  • Stadco
  • Stanleyt Electric
  • Stoneridge
  • Sumitomo Electric
  • Takata
  • Tata Steel
  • Teksid
  • Tenneco
  • Textron
  • ThyssenKrupp
  • TI Automotive
  • Timken
  • TMD Friction
  • Tomkins
  • Torotrak
  • Tower International
  • Toyoda Gosei
  • Trelleborg
  • TRW Automotive
  • TT Electronics
  • Unipart
  • Valeo
  • Visteon
  • voestalpine
  • WABCO
  • Webasto
  • Woco
  • Woodbridge
  • Yazaki
  • Yokohama Rubber
  • Zanini
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