お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ
株式会社グローバルインフォメーション
デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
144241

英国の家庭用ガーデニング・造園材料市場の分析

Domestic Garden Landscaping Materials Market Report - UK 2019-2023

出版日: | 発行: AMA Research | ページ情報: 英文 99 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: GBPを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1GBP=157.74円
英国の家庭用ガーデニング・造園材料市場の分析
出版日: 2019年05月10日
発行: AMA Research
ページ情報: 英文 99 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

当レポートでは、英国の家庭用園芸 (ガーデニング) 用品および造園 (ランドスケープ) 用品の市場について分析し、分野ごとに市場の基本構造や動向見通し (今後5年間分)、製品構造、主要サプライヤーの一覧などを調査すると共に、市場の全体的構造や背景事情、流通構造、将来的な発展見通し、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

第1章 イントロダクション

第2章 サマリーと将来の見通し

第3章 経済環境

  • 概要・将来展望
  • 主要データ
    • GDP
    • インフレ率・利子率
    • 雇用動向・賃金率
    • 家計消費
    • 為替レート

第4章 家庭用ガーデニング・造園市場

  • 定義
  • 造園 (ランドスケープ) 市場:全体的構造・傾向
  • 市場規模
  • 部門構造
  • 製品ミックス
  • 市場の主な影響要因

第5章 園芸用品市場

  • 定義
  • 市場規模
  • 製品ミックス
    • 苗木、花壇用植物
    • 球根、種子
  • 園芸用品の主要サプライヤー
  • 国際貿易

第6章 造園用品

  • 市場の定義
  • 市場規模
  • 製品ミックス
  • 舗装材・壁材
    • 市場規模
    • 主要サプライヤー
  • フェンス・トレリル (格子垣)・庭園用構造物
    • 市場規模
    • 製品ミックス
    • 主要サプライヤー
  • 家庭用床材
    • 市場規模
    • 材料別の市場構造
    • 製品種類別の市場構造
    • 供給・流通体制
  • その他
    • 市場規模
    • 装飾用骨材
    • 人工芝
    • 主要サプライヤー

第7章 庭園装飾用品

  • 市場の定義
  • 市場規模
  • 製品ミックス
  • ポット (鉢)・プランター
    • 市場規模
    • プランターのスタイル
    • 主要サプライヤー
  • 水盤・装飾用品
    • 市場規模
    • 庭園装飾用品
    • 水盤 (噴水・池など)
    • 主要サプライヤー
  • 庭園用照明
    • 市場規模
    • 主要サプライヤー

第8章 流通

  • 流通構造
  • 卸売業者/流通業者の役割
  • 流通市場の構造
    • ガーデニングセンター
    • インターネット/通信/カタログ販売
    • 専門店 (実店舗)、総合小売店
    • リフォーム用品チェーン店
    • 建築業・向け販売業者
    • その他
図表

TABLES AND CHARTS

  • CHART 1: UK MARKET FOR DOMESTIC LANDSCAPING MATERIALS, 2012-2021 - BY VALUE (£M AT MSP) 8
  • TABLE 2: GDP DATA - 2013-2017 - KEY CONSTITUENT ELEMENTS 12
  • CHART 3: INTEREST RATES AND INFLATION (CPI) FROM 2000-2021 14
  • CHART 4: PDI & SAVINGS RATIO AT CURRENT PRICES 2000-2021 15
  • TABLE 5: EXCHANGE RATE FLUCTUATIONS 2012-2019 - STERLING TO THE DOLLAR, AND THE EURO, SPOT RATES 17
  • CHART 6: DOMESTIC/NON-DOMESTIC MIX OF UK LANDSCAPING MATERIALS MARKET, 2016 - % BY VALUE 20
  • TABLE 7: UK DOMESTIC LANDSCAPING MATERIALS MARKET 2012-2021 - BY VALUE (£M MSP) 21
  • CHART 8: UK DOMESTIC LANDSCAPING MATERIALS MARKET PRODUCT MIX (HORTICULTURAL, GARDEN DECORATION AND HARD LANDSCAPING) 2016 - % BY VALUE 24
  • CHART 9: UK DOMESTIC LANDSCAPING MATERIALS MARKET PRODUCT MIX 2016 (DECKING, PAVING & WALLING, FENCING, PLANTS, WATER FEATURES, ETC) - % BY VALUE 25
  • CHART 10: AGE DISTRIBUTION OF THE RESIDENT UK POPULATION MID 2015 ('000'S) 26
  • TABLE 11: HOUSEBUILDING COMPLETIONS GREAT BRITAIN 2012 - 2021 - BY VOLUME ('000 DWELLINGS) 28
  • CHART 12: HOUSEBUILDING COMPLETIONS IN ENGLAND MIX BY TYPE OF DWELLING (HOUSES/FLATS) 2005-2021 - % BY VOLUME 29
  • TABLE 13: NUMBER OF UK RESIDENTIAL PROPERTY TRANSACTIONS 2012-2017 - BY VOLUME ('000S) 30
  • TABLE 14: UK DOMESTIC HARD LANDSCAPING MARKET SIZE AND FORECASTS 2012-2021 - BY VALUE (£M MSP) 33
  • CHART 15: UK DOMESTIC HARD LANDSCAPING MARKET PRODUCT MIX (DECKING, PAVING & WALLING, AGGREGATES, FENCING/TRELLIS ETC) 2016 - % BY VALUE 35
  • TABLE 16: UK DOMESTIC PAVING & WALLING MARKET 2012-2017 - BY VALUE (£M MSP) 36
  • TABLE 17: UK DOMESTIC FENCING, TRELLIS & GARDEN STRUCTURES MARKET 2012-2017 BY VALUE (£M MSP) 41
  • CHART 18: PRODUCT MIX OF FENCING, TRELLIS AND GARDEN STRUCTURES 2016 - % BY VALUE 44
  • TABLE 19: UK DOMESTIC DECKING MARKET 2012-2017 - BY VALUE (£M MSP) 46
  • TABLE 20: UK DOMESTIC AGGREGATES & ARTIFICIAL GRASS MARKET 2012-2017 - BY VALUE (£M MSP) 52
  • CHART 21: UK MARKET SIZE AND FORECASTS FOR DOMESTIC GARDEN DECORATION PRODUCTS 2012-2021 - BY VALUE (£M AT MSP) 56
  • CHART 22: UK MARKET FOR GARDEN DECORATION PRODUCT MIX (POTS/PLANTERS, WATER FEATURES, LIGHTING) 2016 - % BY VALUE 58
  • TABLE 23: UK DOMESTIC POTS AND PLANTERS MARKET 2012-2017 - BY VALUE (£M MSP) 59
  • CHART 24: UK MARKET FOR DOMESTIC WATER FEATURES & DECORATIVE PRODUCTS 2012-2017 - BY VALUE (£M AT MSP) 63
  • CHART 25: UK MARKET FOR DOMESTIC GARDEN LIGHTING 2012-2017 - BY VALUE (£M AT MSP) 67
  • TABLE 26: UK DOMESTIC HORTICULTURAL PRODUCTS MARKET SIZE AND FORECASTS: 2012-2021 - BY VALUE (£M MSP) 71
  • CHART 27: UK HORTICULTURAL MARKET PRODUCT MIX (NURSERY STOCKS & BEDDING PLANTS, BULBS & SEEDS) 2016 - % BY VALUE 74
  • TABLE 28: UK DOMESTIC NURSERY STOCK & BEDDING PLANTS MARKET 2012-2017 - BY VALUE (£M MSP) 75
  • TABLE 29: UK DOMESTIC BULBS & SEEDS MARKET 2012-2017 - BY VALUE (£M MSP) 76
  • TABLE 30: IMPORTS OF BULBS, PLANTS, CUTTINGS ETC (EXCLUDING SEEDS) 2012-2017 - BY VALUE (£M) 79
  • CHART 31: DISTRIBUTION STRUCTURE FOR THE UK DOMESTIC LANDSCAPING MATERIALS MARKET 81
  • CHART 32: UK DISTRIBUTION MIX DOMESTIC LANDSCAPING MATERIALS 2016 (GARDEN CENTRES, HOME IMPROVEMENT MULTIPLES, INTERNET, ETC) - % BY VALUE 83
目次
Product Code: bld15

The 10th edition of the 'Domestic Garden Landscaping Materials Market Report - UK 2019-2023' addresses the market for landscaping materials used in the domestic sector, which is a mature and highly fragmented market in terms of product ranges, subject to changing socio-demographic and consumer retail spending trends. The report includes up to date information on recent trends and issues that are likely to impact on the market going forward over the next 5 years.

Table of Contents

1. INTRODUCTION 7

  • 1.1 BACKGROUND 7
  • 1.2 SOURCES OF INFORMATION 7

2. SUMMARY AND FUTURE PROSPECTS 9

  • 2.1 SUMMARY 9
  • 2.2 MARKET PROSPECTS 10

3. ECONOMIC ENVIRONMENT 12

  • 3.1 OVERVIEW & OUTLOOK 12
  • 3.2 KEY DATA 13
    • 3.2.1 GDP 13
    • 3.2.2 INFLATION & INTEREST RATES 13
    • 3.2.3 EMPLOYMENT & WAGES 14
    • 3.2.4 HOUSEHOLD CONSUMPTION 15
    • 3.2.5 STERLING 16

4. DOMESTIC GARDEN LANDSCAPING MARKET 17

  • 4.1 DEFINITION 17
  • 4.2 OVERALL LANDSCAPING MARKET 17
  • 4.3 MARKET SIZE 19
  • 4.4 SECTOR MIX 21
  • 4.5 PRODUCT MIX 22
  • 4.6 KEY MARKET INFLUENCES 23
    • 4.6.1 Consumer Characteristics 23
    • 4.6.2 The Housing Market 25
    • 4.6.3 Mix of Housebuilding Completions 27
    • 4.6.4 Housing Transactions 29
    • 4.6.5 Other Influences 30

5. HORTICULTURAL PRODUCTS MARKET 32

  • 5.1 DEFINITION 32
  • 5.2 MARKET SIZE 32
  • 5.3 PRODUCT MIX 35
    • 5.3.1 Nursery Stock and Bedding Plants 36
    • 5.3.2 Bulbs and Seeds 38
  • 5.4 KEY SUPPLIERS OF HORTICULTURAL PRODUCTS 40
  • 5.5 INTERNATIONAL TRADE 41

6 HARD LANDSCAPING PRODUCTS 43

  • 6.1 MARKET DEFINITION 43
  • 6.2 MARKET SIZE 43
  • 6.3 PRODUCT MIX 44
  • 6.4 PAVING AND WALLS 45
    • 6.4.1 Market Size 45
    • 6.4.2 Key Suppliers of Paving and Walling Products 49
  • 6.5 FENCING, TRELLIS AND GARDEN STRUCTURES 51
    • 6.5.1 Market Size 51
    • 6.5.2 Product Mix 55
    • 6.5.3 Key Suppliers of Fencing, Trellis and Garden Structures 55
  • 6.6 DOMESTIC DECKING 56
    • 6.6.1 Market Size 56
    • 6.6.2 Mix by Material 58
    • 6.6.3 Mix by Product Type 60
    • 6.6.4 Supply and Distribution 61
  • 6.7 OTHERS 63
    • 6.7.1 Market Size 64
    • 6.7.2 Decorative Aggregates 64
    • 6.7.3 Artificial Grass 65
    • 6.7.4 Key Suppliers 65

7. GARDEN DECORATION PRODUCTS 68

  • 7.1 MARKET DEFINITION 68
  • 7.2 MARKET SIZE 68
  • 7.3 PRODUCT MIX 69
  • 7.4 POTS AND PLANTERS 70
    • 7.4.1 Market Size 71
    • 7.4.2 Planter Styles 72
    • 7.4.3 Key Suppliers of Pots and Planters 73
  • 7.5 WATER FEATURES AND DECORATIVE PRODUCTS 75
    • 7.5.1 Market Size 76
    • 7.5.2 Decorative Products 76
    • 7.5.3 Water Features 76
    • 7.5.4 Key Suppliers of Garden Decoration Products 77
  • 7.6 GARDEN LIGHTING 79
    • 7.6.1 Market Size 79
    • 7.6.2 Key Suppliers of Garden Lighting 81

8. DISTRIBUTION 82

  • 8.1 DISTRIBUTION STRUCTURE 82
  • 8.2 ROLE OF THE WHOLESALERS/DISTRIBUTORS 84
  • 8.3 DISTRIBUTION MIX 85
    • 8.3.1 Garden Centres 87
    • 8.3.2 Internet, Mail Order and Catalogue Stores 90
    • 8.3.3 High Street and Grocery Multiples 93
    • 8.3.4 Home Improvement Multiples 95
    • 8.3.5 Builders' and Timber Merchants 96
    • 8.3.6 Other Channels 99
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.