市場調査レポート

ストリーミングラジオ・キュレーテッドステーション・トラックプレイによる音楽配信:聴取時間と市場収益の分析

Streaming Radio, Curated Station and Track Play Music: Listening Hours and Revenue Analytics 2013-2016

発行 Accustream Research 商品コード 277909
出版日 ページ情報 英文 126 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
ストリーミングラジオ・キュレーテッドステーション・トラックプレイによる音楽配信:聴取時間と市場収益の分析 Streaming Radio, Curated Station and Track Play Music: Listening Hours and Revenue Analytics 2013-2016
出版日: 2013年07月09日 ページ情報: 英文 126 Pages
概要

当レポートでは、全世界のストリーミングラジオ・キュレーテッドステーション・トラックプレイによる音楽配信・放送産業の動向(過去の実績値と今後の予想値)について分析し、聴取時間の合計値(年間・月間)や配信方式別の内訳、有料(月額使用料ベース)・無料(広告付き)放送の聴取時間と派生収益、主要企業の業績などを調査・推計して、その結果を概略以下の構成でお届けします。

エグゼクティブ・サマリー

用語集・定義

第1章

  • モバイル通信がストリーミングラジオ・トラックプレイ・キュレーテッドステーション市場を完全に再編した
  • モバイルプラットフォームが、聴取時間や聴取者の拡大、ビジネスモデル、市場収益・使用料支払額の規模拡大に大きく貢献する
  • 市場促進要因
  • ストリーミングミュージックラジオ・キュレーテッドステーション・ソングプレイのライブラリーの規模
  • ストリーミングミュージックラジオおよびトラック/キュレーテッドステーション・プレイの聴取時間は、2013年に359億時間に達する
  • デジタル・ストリーミングミュージックラジオおよびトラックプレイの聴取時間(通算13年間分)
  • デジタル・ストリーミングミュージックラジオおよびソングプレイのの聴取時間の比較(過去9年間分)
  • 広告付き(無料)放送の聴取時間は、2012年に146.3%増大した
  • 広告付き(無料)放送の聴取時間(通算12年間分)
  • Shoutcastが無料放送プラットフォームとして台頭:ディスプレイ・動画配信サービスの開始
  • 無料放送の月間聴取時間の比較(通算12年間分)
  • Pandoraの聴取時間が97.4%増加(2012年)
  • Pandoraの聴取時間
  • Shoutcastの総聴取時間が60億時間に達する:広告付き無料放送モデルの運用開始
  • Shoutcastの動画配信フォーマット・料金設定
  • Shoutcastの年間聴取時間の増加率(過去8年間分)
  • 広告付き放送時間の76.8%は、インストリーム・オーディオ配信の形態で運用されている
  • ゲートウェイ/インストリーム・オーディオ広告つき放送の聴取時間(通算12年間分)
  • デジタルミュージックラジオ/トラックプレイの聴取時間:ストリーミングラジオのブランド別の内訳
  • デジタルミュージックの聴取時間:キュレーテッドステーション/トラックプレイのブランド別の内訳
  • トラックプレイ/キュレーテッドステーションの聴取時間は、2012年に84%増加した
  • デジタルミュージックラジオ・キュレーテッドステーション・トラックプレイの成長率の比較
  • デジタルミュージックラジオ・キュレーテッドステーション・トラックプレイの年間聴取時間

第2章

  • ストリーミングミュージックラジオ・キュレーテッドステーション・トラックプレイの市場収益は、2013年に49%拡大する見通し
  • ストリーミングミュージックラジオ・キュレーテッドステーション・ソングプレイの市場収益の分析
  • 聴取時間1000時間当たり収益(有料サービスを含む)は、2013年に34米ドルに達する
  • 無料(広告付き)/有料デジタルストリーミングミュージックラジオ/トラックプレイの収益額(通算12年間分)
  • デジタルミュージック著作権料の支払額(推定値)は、2012年に5億200万米ドルに達する
  • デジタルミュージックラジオ/トラックプレイの楽曲使用料支払額(実績値)の分析
  • 音楽レーベルは既に、ストリーミングラジオやオンデマンド・ミュージック・プログラミングの主要な利害関係者となっている
  • デジタルミュージックラジオ/トラックプレイの楽曲使用料支払額(推定値)の分析
  • Pandoraの株式評価額:今後の業界の成長に対する株式市場全体の期待の現われ
  • Pandoraの事業収益の分析(通算6年間分)
  • デジタルミュージック/トラックプレイの有料放送収益は、2013年に40%増加する見通し
  • ストリーミングミュージックラジオ/キュレーテッドステーション・ソングプレイの有料放送収益(通算14年間分)
  • 有料デジタルミュージックラジオ/ソングプレイの収益分析:ブランド別(過去11年間分)
  • 有料ラジオ/ソングプレイ・サービスのブランドと収益額の分析(過去11年間分)
  • 無料デジタルミュージックサービスは、2016年まで2桁台の成長率となる見通し
  • ストリーミングミュージックラジオ・キュレーテッドステーション・トラックプレイのメディア支出額(通算12年間分)
  • インストリームオーディオが、年間メディア支出額の49.5%を占める見通し
  • ストリーミングミュージックラジオ・キュレーテッドステーション・トラック/ソングプレイの広告メディア支出額(通算14年間分)
  • オーディオ配信サービス月次収益額(通算14年間分)
  • メディア支出額:デジタルストリーミング/キュレーテッドステーション/トラックプレイ・ミュージックラジオの場合(通算14年間分)
  • オーディオ/動画・ディスプレイ有料メディアの全体的な利用状況:デジタルストリーミングミュージックラジオ・キュレーテッドステーション・トラックプレイサービスの場合(通算12年間分)

第3章

  • Q&A
    • ABACAST
    • ACCURADIO
    • DIAL GLOBAL
    • IDOBI
    • PANDORA
    • RDIO
    • RHAPSODY
    • SPOTIFY
目次

Streaming music radio, curated station and track play listening hours are spinning ahead at a 2013 growth rate of 47.5%, backed by monetization initiatives channeling $1.22 billion into the digital music ecosystem.

This due diligence level sector analytics report presents a multi-year analysis of listening by brand, platform, product offering, business model, subscriber count, available inventory by format, CPMs (national and local), sellout rates and corresponding advertising revenue.

Table of Contents

EXECUTIVE SUMMARY

  • Digital Streaming Radio and Track/Curated Station Play Listening Hour Growth Forecast at 35.9 Billion Hours in 2013
  • 76.8% of Ad Supported Listening Hours in 2013 Are Monetizing With In-Stream Audio Inventory
  • Track Play/Curated Station Listening Hours Rose by 84% in 2012
  • Digital Music Radio, Curated Station and Track Play Growth Comparison: 2012-2011
  • Streaming Music Radio, Curated Station and Track Play Revenue Forecast to Rise 49% in 2013

Terminology and Definitions

SECTION ONE

  • Mobile Has Completely Recast the Streaming Radio, Track Play and Curated Station Market
  • The Mobile Platform is Contributing Significantly to a Listening, Audience Reach, Business Model, Revenue and Royalty Payment Scale
  • Market Catalysts
  • Digital Music Radio/Curated Station and Song Play Library Size: 2013
  • Digital Streaming Radio and Track/Curated Station Play Listening Hours Forecast at 35.9 Billion Hours in 2013
  • Digital Streaming Music Radio and Track Play Listening Hour Growth History and Forecast: 2004 - 2016
  • Digital Streaming Music Radio and Songplay Listening Hour Comparison: 2004-2012
  • Ad Supported Listening Hours Grew by 146.3% in 2012
  • Ad Supported Listening Hours: 2005 - 2016
  • Shoutcast Emerges as an Ad-Supported Platform: Display and Video Inventory Rolled Out in 2012
  • Monthly Ad Supported Listening Hour Comparison: 2005 - 2016
  • Pandora Listening Hours Increased 97.4% during Calendar Year 2012
  • Pandora Listening Hours: 2011 - 2012
  • Shoutcast Delivered over 6 Billion Listening Hours in 2012: Commences Monetizing with Ad-Supported Model
  • Shoutcast Inventory Formats and Pricing
  • Shoutcast Listening Hour Growth: Annual Totals 2005 - 2012
  • 76.8% of Ad Supported Listening Hours in 2013 are Monetizing with In-Stream Audio Inventory
  • Listening Hours Supported by Gateway and In-Stream Audio Advertising: 2005-2016
  • Digital Music Radio/Track Play Listening Hours: 2012 Streaming Radio Segment by Brand
  • Digital Music Listening Hours: 2012 Curated Station/Track Play Segment by Brand
  • Track Play/Curated Station Listening Hours Rose by 84% in 2012
  • Digital Music Radio, Curated Station and Track Play Growth Comparison: 2012-2011
  • Digital Music Radio, Curated Station and Track Play Annual Hours

SECTION TWO

  • Streaming Music Radio, Curated Station and Track Play Revenue Forecast to Rise 49% in 2013
  • Digital Music Radio/Curated Station and Song Play Revenue Analysis
  • Revenue per 1,000 Hours of Listening Clocking in at $34 in 2013, including Subscription Services
  • Ad Supported and Subscription-Based Digital Streaming Music Radio and Track Play Revenue: 2005 - 2016
  • Digital Music Rights Payments Estimated at $506 Million in 2012
  • Digital Music Radio/Track Play Royalty Payment Analysis: 2012
  • Digital Music Radio/Track Play Royalty Payment Analysis: 2012
  • Music Labels Are Already Major Stakeholders in Streaming Radio and On-Demand Music Programming
  • Digital Music Radio/Track Play Royalty Payment Analysis: 2013
  • Pandora's Public Valuation Indicative of Market-Wide Expectations of Sector Growth in 2013/2014
  • Pandora Revenue Analysis: 2009 - 2014
  • Digital Music and Track Play Subs Forecast to Increase by 40% in 2013
  • Digital Music Radio/Curated Station and Song Play Subscription Revenue: 2003-2016
  • Subscription Digital Music Radio/Song Play Revenue Analysis by Brand: 2003-2013
  • Subscription Radio and Song Play Service Brands and Revenue Analysis: 2003-2013
  • Double-Digital Growth Rates For Ad-Supported Digital Music Services through 2016
  • Digital Streaming Music Radio, Curated Station and Track Play Media Spend: 2005-2016
  • In-Stream Audio Estimated at 49.5% of Total Media Spend in 2013
  • Digital Streaming Music Radio/Curated Station/Track and Song Play Advertising Media Spend: 2003 - 2016
  • Audio Inventory Annually by Month: 2003 - 2016
  • Media Spend: Digital Streaming, Curated Station and Track Play Music Radio 2003-2016
  • Media Spend: Digital Streaming, Curated Stations and Track Play Music Radio 2003-2016
  • Total Audio/Video and Display Paid Media Placement: Digital Streaming Music Radio, Curated Station and Track Play Services 2005 - 2016

SECTION THREE

  • Q&A's
    • ABACAST
    • ACCURADIO
    • DIAL GLOBAL
    • IDOBI
    • PANDORA
    • RDIO
    • RHAPSODY
    • SPOTIFY
Back to Top