市場調査レポート

オンライン&モバイルによる音楽放送とメディア支出:2010-2012年

Online and Mobile Music Spins and Media Spend: 2010-2012

発行 Accustream Research 商品コード 175089
出版日 ページ情報 英文 93 Pages
納期: 即日から翌営業日
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オンライン&モバイルによる音楽放送とメディア支出:2010-2012年 Online and Mobile Music Spins and Media Spend: 2010-2012
出版日: 2010年06月02日 ページ情報: 英文 93 Pages

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概要

ラジオウェブキャスティング業界において大規模な統合が行われた翌年の2010年、オンライン&モバイルによる音楽聴取時間(個別トラックの再生を含む)は、前年比15%成長の83億時間に達すると予測されています。2009年においては、ブランド数の減少にもかかわらず9%の聴取時間の拡大を実現しました。2010年のより安定した経済的基盤を礎にすることで、2011年には22%の成長率を達成する見通しであると報告されています。

当レポートでは、音楽の聴取動向とメディア支出額の推移と見通しについて調査分析し、オンライン&モバイルによる音楽ラジオ放送の放送時間の推移、ブランドおよびプラットフォームのシェア、広告収入の推移、タイプ(オーディオ・ビデオ・リッチメディアなど)・プラットフォーム(PC・モバイル)別のメディア支出額の推移などをまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

エグゼクティブサマリー

  • オンラインによる音楽ラジオ放送:聴取時間成長プロファイル(2004-2009年)
    • 2005-2009年のShoutcastの年間聴取時間
    • 2005-2012年の広告収入による放送の1ヶ月の聴取時間の成長
    • 2008-2012年のモバイルによる音楽:広告収益構成

第1章

  • マクロ市場の成長と収益動向:サマリー
    • 2005-2010年の総聴取時間と広告収入による聴取時間の比較分析
    • オンライン音楽ラジオ:2004-2009年の聴取時間の成長プロファイル
    • 2004-2009年のオンラインによる音楽聴取時間の比較
    • Shoutcastの聴取時間の成長:2005-2009年の年次総計
    • 2005-2009年のオンラインによる聴取時間の成長
    • オンラインによる音楽聴取時間:成長の推移と予測
    • 2008-2012年のモバイル音楽:広告収益推計
  • インターネットによる音楽の聴取時間:ストリーミングラジオ局と月あたりのトラック再生(2009年)

第2章

  • ブランドおよびプラットフォームのシェア:Shoutcastがオンライン聴取プラットフォームで首位
    • 2009年の聴取時間のシェア
    • 聴取時間:2009年の総ブランド分析
  • インターネットによる音楽ラジオ放送デーベース(2009年):放送局・トラック再生時間

第3章

  • オンライン&モバイルによる音楽ラジオ放送とメディア支出:2010-2012年
  • オンラインによる音楽の聴取時間の成長:2004-2012年の推移と予測
  • 聴取時間のマネタイズ化:2005-2012年
  • 2005-2012年の月額広告収入による聴取時間の比較
  • 2003-2012年のオンライン&モバイル音楽広告支出額
  • メディア総支出:2003-2012年のオンライン音楽ラジオ
  • オンライン音楽ラジオ広告予測:オーディオ・ビデオ・モバイル
  • モバイルによる音楽の広告収益推計:2008-2012年
  • 市場の成熟度の比較分析:GRPプロフォーマ
  • 印税率:定額 vs 平均的聴取者の放送トラック
  • オンライン音楽ラジオの印税支払い(2009年)

第4章

  • Q&A
    • ENTERCOM
    • CITADEL BROADCASTING
    • PANDORA
    • RADIOIO
    • TARGETSPOT
    • TRITON MEDIA/TRITON DIGITAL MEDIA
目次

Abstract

ACCUSTREAM RESEARCH: ONLINE AND MOBILE MUSIC RADIO SPINS FORECAST AT 8.3 BIL. TRACK PLAY HOURS IN ' 10; MEDIA SPEND AT $135 MIL.

Seaside, CA Online and mobile music listening (including individual track plays) are forecast to rise 15% in 2010 to 8.3 billion hours, a year after the radio webcasting business underwent a significant round of consolidation.

Despite brand contraction, time spent listening spun out a 9% increase in 2009. Total listening hours are forecast to expand 22% in 2011 building on a more sound economic foundation in 2010, according to a report by AccuStream Research.

The report, Online and Mobile Music Spins and Media Spend: 2010 - 2012 provides comprehensive music listening and media spend analyses by avail type (audio, video, rich media, sponsorships and text) and platform (PC and mobile). Extensive Q & A' s are included.

An evaluation of advertising supported listening (excluding Shoutcast and paid subscriptions) reveals a 5% drop in monetizable inventory in 2009 as large, pure-play services Yahoo Radio and AOL Radio were folded into CBS Radio, while independent operators grappled with royalty rate structures assessed against audience size.

Ad supported listening hours are forecast to improve 20% in 2010, however, as inventory sellout rates continue to rise, royalty rates slightly more favorable to smaller operators are reset and mobile platforms achieve greater scale.

Audio and video ad sales made up approximately 50% of total media spend made against Internet radio, generating market value of $168 - $190 million in ‘09 including all paid placement, from banners to rich media executions.

Sellout is forecast to reach 55% and generate $135 million in 2010 (audio and video media buys alone), a 41.6% growth spike; the market grew by 13.9% in 2009.

The current year' s estimates acknowledge much greater emphasis being made by terrestrial broadcasters with online extensions to implement a highly localized sales strategy.

In addition, more sophisticated geo-targeting solutions, better national sales execution and bundled solutions provided by third party representation firms like TargetSpot and Triton Media--plus the emerging mobile platform - point toward a solid growth year. Mobile music media spend is forecast at $6.7 million in 2010.

AccuStream Research is a video, Internet and mobile music radio, entertainment media download, subscription, CDN telecom, video ad platform, video advertising network and broadband advertising research firm.

Table of Contents

EXECUTIVE SUMMARY

  • Online Music Radio: Listening Growth Profile 2004 - 2009
    • Shoutcast Annual Listening Hours: 2005 - 2009
    • Consolidation within the ad supported webcaster segment reduced monetizeable listening hours by 5.4% in 2009
    • Growth In Ad Supported Monthly Listening Hours: 2005-2012
    • Pandora is the leading online music provider (excluding Shoutcast)
    • Gross media spend (audio/video/mobile avails) sold against listening hours is forecast at $135 million in 2010
    • Mobile Music Advertising Revenue Mix: 2008 - 2012

SECTION ONE

  • Macro Market Growth and Revenue Trend Summary:
    • Total Listening Hour and Ad Supported Listening Hour Totals Comparative Analysis: 2005-2010
    • Online Music Radio: Listening Growth Profile 2004 - 2009
    • Online Music Listening Hour Comparison: 2004 - 2009
    • Shoutcast Listening Hour Growth: Annual Totals 2005 - 2009
    • Online Listening Hour Growth: 2005 - 2009
    • Online Music Listening Hour Growth History and Forecast: 20042
    • Mobile Music Advertising Revenue Estimates: 2008 - 2012
  • Internet Music Listening Hours: Streaming Radio Stations and Track Plays by Month 2009

SECTION TWO

  • Brand and platform share: Shoutcast remains the dominant online listening platform
    • Time Spent Listening Share: 2009
    • Time Spent Listening: Aggregated Brand Analysis 2009
    • Pandora is the leading online music provider (excluding Shoutcast)
    • Time Spent Listening: Aggregated Brand Analysis 2009
  • Internet Music Radio Database 2009 Full Year: Stations, Track Play Hours

SECTION THREE

  • Online and mobile music radio spins and media spend: 2010 - 2012
  • Online Music Listening Hour Growth History And Forecast: 2004 - 2012
  • Consolidation within the ad supported webcaster segment reduced monetizeable listening hours by 5.4% in 2009
  • Monetizable Listening Hours: 2005 - 2012
  • The downward slide of ad supported listening hours (as a percent of total listening hours) is forecast to stabilize over the next three years
  • Monthly Ad Supported Listening Hour Comparison: 2005 - 2012
  • Online and Mobile Music Advertising Spend: 2003 - 2012
  • Gross Media Spend: Online Music Radio 2003 - 2012
  • Mobile music advertising forecast at $6.7 million in 2010
  • Online Music Radio Advertising Forecasts: Audio, Video, Mobile
  • Mobile Music Advertising Revenue Estimates: 2008 - 2012
  • Online radio reaches 17% of the population, with an estimated media sales maturity comparable of 3.6% in 2009
  • Market Maturity Comparative Analysis: GRP Pro Forma
  • Royalty rate conundrum: Flat rate vs. track spins per average listening audience
  • Hybrid Terrestrial/Online Music Radio Advertising Market Value: 2009 Comparative Analysis
  • Online Music Radio Royalty Payment Analysis: 2009
  • Additional issues: There isn' t one body or organization representing the webcaster community as a group in royalty negotiations

SECTION FOUR

  • Q&A
    • ENTERCOM
    • CITADEL BROADCASTING
    • PANDORA
    • RADIOIO
    • TARGETSPOT
    • TRITON MEDIA/TRITON DIGITAL MEDIA
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