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表紙:コネクテッドカー:世界市場の最新動向 (半期ベース)
市場調査レポート
商品コード
996103

コネクテッドカー:世界市場の最新動向 (半期ベース)

Semiannual Update: Connected Car

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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コネクテッドカー:世界市場の最新動向 (半期ベース)
出版日: 2021年03月15日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、世界のコネクテッドカー市場における、直近の半年間の最新情勢と動向見通しについて調査すると共に、新車向け (OEM)/アフターマーケット向け市場の詳細動向、技術革新の促進要因や方向性、エコシステム全体への影響、今後の市場成長/縮小の可能性、新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響、市場関係者が今後採るべき対応策といった情報を取りまとめてお届けいたします。

本文中で言及された企業

  • AISIN
  • Alpine
  • Aptiv
  • BMW
  • Bosch
  • Continental
  • Daimler
  • Denso
  • Faurecia
  • FCA Group
  • Ford
  • Harman
  • Honda
  • Hyundai
  • Jaguar
  • JVC
  • Landrover
  • LG
  • Mazda
  • Melco
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Panasonic
  • Pioneer
  • PSA Group
  • Renault Group
  • Toyota
  • Visteon
  • Volvo
  • VW Group

目次

  • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19):新車販売への影響 (2020年)
  • 世界の新車用 (OEM) コネクテッドカー出荷台数
  • 新車用 (OEM)・組み込み型コネクテッド・インフォテインメント
  • Android OS
  • Tier 1 (大手自動車部品メーカー)
  • Tier 1の競争力ランキング
  • コネクテッドカーのアフターマーケット
  • 世界のアフターマーケット向けコネクテッドカーの出荷台数
  • 保険用テレマティクスの加入者
  • 利用ベース自動車保険 (UBI):後付け型UBIデバイスの詳細情報
  • 主要なインフォテインメントの発表
  • 動向と機会
  • インフォテインメントの前進
  • コネクテッドカーの主要な/マイナーな機会
  • 市場機会の増加と減少
  • 攻撃的・防御的戦略
目次
Product Code: PT-2432

Actionable Benefits:

  • Identify the covid-19 ripple effect on embedded and aftermarket telematics and connected infotainment.
  • Keep track of the latest connected vehicle market trends, announcements, and challenges.
  • Quickly assimilate opportunities on the rise and the ones in decline.

Critical Questions Answered:

  • How is the implosion in demand for new vehicles reshaping OEMs strategies in the connected vehicle segment?
  • Which embedded and aftermarket connected vehicle trends are emerging, and how will they shape the future market?
  • What is the horizon over which new monetization opportunities will mature?

Research Highlights:

  • CES 2021 infotainment announcements, emerging trends, and opportunities for the ecosystem players.
  • OEMs that will implement Google OS and when vehicles will go on production.
  • Updated UBI subscription forecasts with additional device granularity.
  • Offensive and defensive strategic recommendations for players in the connected vehicle market.

Who Should Read This?

  • Decision-makers within OEMs and Tier 1s responsible for connected vehicle solutions deployment.
  • Product managers at MNOs, semiconductor, and software companies providing connectivity and infotainment enabling technologies.
  • Planners within insurers, TSPs, MNOs, and digital security players.

Companies Mentioned:

  • AISIN
  • Alpine
  • Aptiv
  • BMW
  • Bosch
  • Continental
  • Daimler
  • Denso
  • Faurecia
  • FCA Group
  • Ford
  • Harman
  • Honda
  • Hyundai
  • Jaguar
  • JVC
  • Landrover
  • LG
  • Mazda
  • Melco
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Panasonic
  • Pioneer
  • PSA Group
  • Renault Group
  • Toyota
  • Visteon
  • Volvo
  • VW Group

Table of Contents

  • COVID-19 Impact on New Vehicle Sales in 2020
  • Global OEM Connected Car Shipments
  • OEM-Embedded Connected Infotainment
  • Android OS
  • Tier Ones
  • Tier One Competitive Ranking
  • Connected Car Aftermarket
  • Global Aftermarket Connected Car Shipments
  • Insurance Telematics Subscribers
  • UBI: Additional UBI Device Granularity
  • Major Infotainment Announcements
  • Trends and Opportunities
  • Infotainment Moving Forward
  • Major and Minor Connected Car Opportunities
  • Increasing and Decreasing Opportunities
  • Offensive and Defensive Strategies
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