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市場調査レポート
商品コード
979795

新しい自動車の収益化の機会:乗用車におけるサブスクリプションとインストールベースの収益化

New Automotive Monetization Opportunities: Passenger Car Subscriptions and Installed Base Monetization

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 15 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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新しい自動車の収益化の機会:乗用車におけるサブスクリプションとインストールベースの収益化
出版日: 2021年01月04日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 15 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、新車販売以外の自動車の収益化の機会について調査分析し、新興のサブスクリプションベースの車両所有モデルにおける主要機能、新しい収益を生み出す戦略の構築について、体系的な情報を提供しています。

掲載企業

  • Audi
  • AutoTrader
  • HERE
  • Hyundai
  • Mercedes-Benz
  • NVIDIA
  • Otonomo
  • Telenav
  • Volvo
  • Wejo

目次

第1章 イントロダクション

第2章 新しい車両所有モデル

  • サブスクリプションベースの所有モデル
  • 柔軟性
  • サブスクリプションサービスの展開を成功させる重要なコンポーネント
  • OEMサブスクリプションサービス

第3章 生涯の収益化の機会

  • 車内広告
  • OTAアップデート
  • ハードウェアのモジュール性
  • アフターマーケットのハードウェアソリューション

第4章 結論

目次
Product Code: AN-5428

Actionable Benefits:

  • Identify automotive monetization opportunities outside of new vehicle sales.
  • Understand key features of emerging subscription-based vehicle ownership models.
  • Build new revenue-generating strategies in a challenging macroeconomic context.

Critical Questions Answered:

  • What are the key features of a vehicle subscription model?
  • How can automakers begin extracting value from the vehicles already on the road?
  • What support do OEMs need from their suppliers to being executing on these strategies?

Research Highlights:

  • Analysis of headwinds facing the automotive market, and expectations for new vehicle sales recovery.
  • Overview of the vehicle subscription business model and dynamics.
  • Breakdown of connected car lifetime monetization opportunities, including sensor data monetization and in-vehicle advertising.

Who Should Read This?

  • OEM strategy specialists responsible for CRM and connected vehicle lifecycle management.
  • Planners withing Tier 1 suppliers looking anticipate future OEM customer requirements.

Companies Mentioned:

  • Audi
  • AutoTrader
  • HERE
  • Hyundai
  • Mercedes-Benz
  • NVIDIA
  • Otonomo
  • Telenav
  • Volvo
  • Wejo

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

2. NEW VEHICLE OWNERSHIP MODELS

  • 2.1. Subscription-Based Owenrship Models
  • 2.2. Flexibility
  • 2.3. Key Components to the Successful Deployment of Subscription Services
  • 2.4. OEM Subscription Services

3. LIFETIME MONETIZATION OPPORTUNITIES

  • 3.2. In-Vehicle Advertising
  • 3.3. OTA Updates
  • 3.4. Hardware Modularity
  • 3.5. Aftermarket Hardware Solutions

4. CONCLUSIONS

  • 4.1. A Necessary Pivot
  • 4.2. An Entire Industry Effort
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