特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
969753

5GネットワークにおけるAIとオペレーションの自動化

AI and Operations Automation in 5G Networks

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 27 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。

お知らせ: こちらの商品は発行元の方針により価格が非公開になっております。
尚、レポートのご提供形態は、PDFタイプ、パワーポイントタイプ、Excelタイプがございます。
レポートによって提供形態が異なりますので、ご検討いただく際は、お手数をお掛けいたしますが、お問い合わせください。

5GネットワークにおけるAIとオペレーションの自動化
出版日: 2020年11月11日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 27 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、5GネットワークにおけるAIとオペレーションの自動化について調査分析し、考慮すべき主要要素、さまざまな政策管理システムと適用性、主要技術などについて、体系的な情報を提供しています。

掲載企業

  • Amazon
  • DriveNets
  • Ericsson
  • Google
  • HPE
  • Huawei
  • IBM
  • Microsoft
  • Nokia
  • Oracle
  • ZTE

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 提言

第3章 複雑なTelcoエコシステム

  • 新サービスとビジネスアプリケーション
  • 新ネットワークとインフラ技術

第4章 TelcoにおけるAI・ML

  • AI機能の3つの主要タイプ
  • コグニティブなTelcoへの進化
  • 通信におけるML

第5章 AI/MLベースの5Gネットワークオペレーションの自動化

  • AI/MLベースの自動化
  • クローズドループの自動化
  • 集中/分散型の意思決定と政策管理
  • コンテナ化された5Gネットワークの主要な運用の柱

第6章 5GユースケースのAI/ML

  • ネットワークサービス・オペレーションのユースケース
  • 開放性とモジュール性に基づくAI/MLレイヤー
  • 自動化は技術以上

第7章 市場予測

第8章 CSP展開とベンダープロファイル

  • CSP展開の例
  • Telcoベンダープロファイル
  • ハイパースケーラープロファイル
目次
Product Code: AN-4903

Actionable Benefits:

  • Determine key industry trends that are creating a spike in demand for AI/ML in telco operations.
  • Educate strategy teams and product engineers on key design requirements for AI/ML-powered software as the industry progresses towards fully autonomous, cognitive platforms.
  • Identify key use cases and end verticals that the industry can use as a guidance to unlock innovation and new value creation from AI/ML-based platforms.

Critical Questions Answered:

  • How are some CSPs implementing AI/ML to modernize their operations and NOCs into more cognitive environments?
  • What are the key operations and automation pillars that can benefit from AI/ML to support an inherently distributed network such as 5G?
  • What are some key lessons that should be considered part of the overall automation journey as CSPs transform their operations towards more hyperscale-based capabilities?

Research Highlights:

  • Insights on key elements that both vendors and CSPs must consider as they implement AI/ML-based network automation in 5G networks.
  • Analysis of different policy management systems, 'basic' and closed-loop automation and their applicability in aiding CSPs edge closer to zero-touch operations.
  • An overview of key technology pillars that technology providers must satisfy for effective and high-quality automation capabilities.

Who Should Read This?

  • Decision makers for network and IT infrastructure who need to understand key telco automation imperatives.
  • Technology providers who need to understand how software and cloud platforms can be used to simplify network operations.
  • CSPS and SIs who need to understand various other aspects that underpin service provider's organizational structure in addition to technology.

Companies Mentioned:

  • Amazon
  • DriveNets
  • Ericsson
  • Google
  • HPE
  • Huawei
  • IBM
  • Microsoft
  • Nokia
  • Oracle
  • ZTE

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. RECOMMENDATIONS

3. A COMPLEX TELCO ECOSYSTEM

  • 3.1. New Services and Business Applications
  • 3.2. New Network and Infrastructure Technologies

4. AI AND ML IN TELCOS

  • 4.1. Three Major Types of AI Functions
  • 4.2. Evolving Toward a Cognitive Telco
  • 4.3. Machine Learning in Communications

5. AI/ML-BASED AUTOMATED 5G NETWORK OPERATIONS

  • 5.1. AI/ML-Based Automation
  • 5.2. Flavors of Closed-Loop Automation
  • 5.3. Centralized and Distributed Decision-Making and Policy Management
  • 5.4. Key Operations Pillars for Containerized 5G Networks

6. AI/ML FOR 5G USE CASES

  • 6.1. Network Services and Operations Use Cases
  • 6.2. AI/ML Layer Based on Openness and Modularity
  • 6.3. Automation Is More Than Technology

7. MARKET FORECASTS

8. CSP DEPLOYMENTS AND VENDOR PROFILES

  • 8.1. Example CSP Deployments
  • 8.2. Telco Vendor Profiles
  • 8.3. Hyperscaler Profiles
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.