特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
961319

バーチャルリアリティの世界市場

VR Market Update

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。

お知らせ: こちらの商品は発行元の方針により価格が非公開になっております。
尚、レポートのご提供形態は、PDFタイプ、パワーポイントタイプ、Excelタイプがございます。
レポートによって提供形態が異なりますので、ご検討いただく際は、お手数をお掛けいたしますが、お問い合わせください。

バーチャルリアリティの世界市場
出版日: 2020年09月22日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートは、世界のバーチャルリアリティ(VR)市場を調査したもので、機器とサービスの普及率、地域別、業種別、タイプ別の市場分析などの情報を提供するとともに、提言を示しています。

当レポートの特長

  • 消費者向け市場と企業向け市場におけるVR機器とサービスの普及率、没入型トレーニング、視覚化、コラボレーションの影響と有効性、コンテンツと関連ワークフローへの影響などを明らかにします。
  • HMD分野での重要なテクノロジーシフトを調査し、現在のトレンドを追跡し、VRの将来の実用化について展望します。またクラウドVRと5G、没入型メディアとエンターテインメント、商用アプリケーション、コミュニケーションと生産性向上のための新たな方法などにも光を当てます。

当レポートの概要

  • 最新のバーチャルリアリティ市場のデータと定性分析:業種別の機器市場、バリューチェーンのレポート
  • 現在および将来のバーチャルリアリティ市場の全体的な規模

調査のハイライト

  • 地域別、業種別のVR市場の総収益
  • タイプ別のHMD出荷状況:スタンドアロン、有線、モバイル
  • 市場の動向、機会、提言
目次
Product Code: PT-2396

Actionable Benefits:

  • Determine adoption rates of virtual reality devices and services within the consumer and enterprise markets to gauge the impact and effectiveness of immersive training, visualization, collaboration, and its impact to content and associated workflows.
  • Examine broad top-level technology shifts in HMD classes to track current trends and prepare for future implementations of VR, including but not limited to: cloud VR and 5G, immersive media & entertainment and commercial applications, and new ways to communicate and enhance productivity.

Critical Questions Answered:

  • This research provides additional qualitative analysis to the most recent Virtual Reality Market Data: Devices Verticals, and Value Chain report (MD-VR-109)
  • What is the overall size of the virtual reality market today and in the future?

Research Highlights:

  • Total revenue for VR market by region and verticals.
  • HMD Shipments by type: standalone, tethered, mobile.
  • Market trends, opportunities, and recommendations.

Who Should Read This?

  • Decision makers for those actively implementing virtual reality or looking to in the future.
  • Product managers wanting quantitative backup for VR device, partnership, or implementation roadmaps.
  • Innovation leaders invested in the overall digitization space wanting to understand inter and intra-market VR dynamics.
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.