株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

コネクテッドカープラットフォーム

Connected Car Platforms

発行 ABI Research 商品コード 915458
出版日 ページ情報 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。

お知らせ: こちらの商品は発行元の方針により価格が非公開になっております。
尚、レポートのご提供形態は、PDFタイプ、パワーポイントタイプ、Excelタイプがございます。
レポートによって提供形態が異なりますので、ご検討いただく際は、お手数をお掛けいたしますが、お問い合わせください。

Back to Top
コネクテッドカープラットフォーム Connected Car Platforms
出版日: 2019年11月06日 ページ情報: 英文 39 Pages
概要

当レポートでは、コネクテッドカープラットフォームについて、イノベーション特徴・達成度に基づいた10の基準を用いて包括的にランク付けしています。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • ベンダーのマトリクス
  • ABI Research によるプラットフォームの3分類:リーダー、チャレンジャー、ニッチ
  • 実行ランキング
  • イノベーション

第2章 イントロダクション

  • 市場動向

第3章 各企業の評価

  • リーダー
  • チャレンジャー
  • ニッチ

掲載企業

  • Airbiquity
  • Amazon
  • Continental
  • Ericsson
  • Google
  • Harman
  • Here Technologies
  • IBM
  • Microsoft
  • Mojio
  • WirelessCar
目次
Product Code: CA-1299

Actionable Benefits

  • Cloud platform providers can identify comparative advantages that are not being properly exploited as well as competitive disadvantages that require immediate action.
  • Tier 1 suppliers and OEMs can use the comprehensive industry analysis to guide their market strategy.
  • OEMs can select the most suitable platform provider and/or public cloud for their connected car projects.
  • New entrants can identify gaps in the offerings from the established vendors in order to outmaneuver larger competitors.

Critical Questions Answered

  • OEMs are prone to outsource their connected car platforms, but are platform providers prepared for the opportunity?
  • What is the industry landscape and how the current plyers are positioned?
  • How do these players differentiate and in what areas is this differentiation most relevant?
  • What are the main market trends and how the vendors position within them?

Research Highlights

  • Comprehensive ranking across 10 criteria split by innovation features and implementation achievements.
  • Comparative graph including all vendors along with a discussion on their classification and comparison of their scores in innovation and implementation.
  • Rankings split between market leader, challengers and nichers for easy identification of different performance levels.
  • Thorough individual company assessment across the criteria split and practical strategic recommendations.

Who Should Read This?

  • Decision-makers within OEMs, Tier 1 suppliers and platform providers looking for developing strategies for market positioning face the automotive industry transformation.
  • Innovation leaders within public cloud companies and connectivity providers for the automotive industry looking for technological features to improve their solutions.
  • Finance institutions and venture capital companies looking for companies to invest.
  • Planners within OEMs who need to chart a path forward to meet the rising demand for connectivity.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.1. Vendor Matrix
  • 1.2. ABI Research Categorizes the Platforms into Three Categories: Leaders, Challengers, and Nichers
  • 1.3. Implementation Rankings
  • 1.4. Innovation

2. INTRODUCTION

  • 2.1. Market Trends

3. INDIVIDUAL COMPANY ASSESSMENTS

  • 3.1. Leaders
  • 3.2. Challengers
  • 3.3. Nichers

Companies Mentioned

  • Airbiquity
  • Amazon
  • Continental
  • Ericsson
  • Google
  • Harman
  • Here Technologies
  • IBM
  • Microsoft
  • Mojio
  • WirelessCar
Back to Top