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市場調査レポート

クラウドゲーム (クラウドゲーミング)

Cloud Gaming

発行 ABI Research 商品コード 915457
出版日 ページ情報 英文 25 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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クラウドゲーム (クラウドゲーミング) Cloud Gaming
出版日: 2019年11月06日 ページ情報: 英文 25 Pages
概要

当レポートでは、クラウドゲーム (クラウドゲーミング) 市場について調査し、クラウドゲーム市場が直面している課題、主要企業と市場におけるサービス、クラウドゲームにとって強力な基板を構築するゲーム・ブロードバンド・クラウドコンテンツ市場内の主要素、クラウドゲームの導入率・成長率の予測などを分析しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 クラウドゲーム入門

  • クラウドゲームの歴史
  • ゲーム産業の状況

第3章 クラウドゲーム市場の現況

  • 競合:ゲーム機
  • 競合:PC
  • 競合:モバイル
  • レイテンシー、ビットレートおよびハードウェア
  • アクティブサービス
  • ビジネスモデル
  • 今後の注目のサービス

第4章 予測

  • クラウドゲームのアクティブユーザー数
  • クラウドゲームの収益
  • GPU

掲載企業

  • Apple Inc.
  • Google
  • Hatch
  • Microsoft Corporation
  • Nintendo
  • NOW Inc.
  • NVIDIA
  • Sony Corporation
  • Tencent
目次
Product Code: AN-5238

Actionable Benefits

  • Determine timeline for cloud gaming uptake and establish timing for service bundling and marketing strategies (e.g. 5G and low latency).
  • Identify key players and potential partners to launch cloud gaming services, to enhance service offerings and bundles.
  • Assess impact to product mix (i.e. cloud/data center versus on-prem/local compute) and assist in service planning - consumers/customers have a fixed appetite for subscription services making it vital to select which types of content services to launch and when.

Critical Questions Answered

  • What are the challenges facing the cloud gaming market?
  • Who are the key players and services in the market?
  • What are the key elements within the gaming, broadband, and cloud content markets that are creating a stronger foundation for cloud gaming?
  • What are the expected adoption and growth rates for cloud gaming?

Research Highlights

  • Market sizing for video game market (users and total revenue) by region.
  • Number of cloud gaming users by region.
  • Cloud gaming revenue by region.
  • GPUs installed and shipped by region (cloud gaming).

Who Should Read This?

  • Mobile network and pay TV operators looking to bundle services to reduce churn, differentiate services, add additional value, and reinforce new technologies or premium tiers of service.
  • Companies supporting cloud infrastructure, video workflows, and hardware manufacturers/suppliers into the video game market.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. CLOUD GAMING PRIMER

  • 2.1. Cloud Gaming History
  • 2.2. State of the Gaming Industry

3. CURRENT STATE OF CLOUD GAMING MARKET

  • 3.1. Competition: Console
  • 3.2. Competition: PC
  • 3.3. Competition: Mobile
  • 3.4. Latency, Bitrates, and Hardware
  • 3.5. Active Services
  • 3.6. Business Models
  • 3.7. Notable Upcoming Services

4. FORECAST

  • 4.1. Cloud Gaming Active Users
  • 4.2. Cloud Gaming Revenue
  • 4.3. GPUs

Companies Mentioned

  • Apple Inc.
  • Google
  • Hatch
  • Microsoft Corporation
  • Nintendo
  • NOW Inc.
  • NVIDIA
  • Sony Corporation
  • Tencent
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