無料セミナー : 2019年11月19日『手術用ロボット:外科医療におけるトランスフォーメーション』 BIS Research共同開催

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

拡張現実 (AR)/仮想現実 (VR) 用ハードウェア・コンポーネント:世界市場の最新情勢

AR/VR Hardware and Components Update

発行 ABI Research 商品コード 912136
出版日 ページ情報 英文 22 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。

お知らせ: こちらの商品は発行元の方針により価格が非公開になっております。
尚、レポートのご提供形態は、PDFタイプ、パワーポイントタイプ、Excelタイプがございます。
レポートによって提供形態が異なりますので、ご検討いただく際は、お手数をお掛けいたしますが、お問い合わせください。

Back to Top
拡張現実 (AR)/仮想現実 (VR) 用ハードウェア・コンポーネント:世界市場の最新情勢 AR/VR Hardware and Components Update
出版日: 2019年09月27日 ページ情報: 英文 22 Pages
概要

当レポートでは、世界の拡張現実 (AR)/仮想現実 (VR) 向け各種ハードウェア・コンポーネントに関する最新情報に焦点を当てて、現在の主力製品の特徴や優位性、各社が市場の主導権を確保するために展開している戦略、各社が想定している利用方法/活用分野、市場関係者が今後の成長のために取るべき行動/注意すべき事項、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

  • 概要
  • Google:Glass Enterprise Edition 2
  • Microsoft:HoloLens 2
  • Lenovo:ThinkReality A6
  • ThirdEye:X2
  • Nreal Light
  • North:Focals
  • MAD Gaze GLOW
  • DreamGlass Air
  • 主な分析結果

分析対象企業

  • Azure
  • DAQRI
  • DreamWorld
  • Google
  • Lenovo
  • Mad GAZE
  • Magic
  • Microsoft Corporation
  • North
  • Nreal
  • Qualcomm Inc
  • Thirdeye
目次
Product Code: PT-2273

Actionable Benefits

  • Deep dive in the latest and most prominent AR smartglasses in the market (both for consumers and businesses). The report assists readers in comparing the capabilities of the new devices and identifying the most suitable device in accordance with needs, budget and device availability.
  • The key learnings that OEMs should take into consideration after Daqri's shut down.
  • Recommendations about the trends in AR smart glass market - how ABI Research interprets the progress/updates in the AR smart glass market.
  • A detailed analysis and comparison of products designed to assist readers estimate if the device has potential to be established on the market.

Critical Questions Answered

  • What technical features do OEMs tend to include in their devices in order to offer more immersive and accurate MR experiences?
  • What makes each AR device/solution stand out from the competition?
  • What strategies do OEMs adopt to gain leadership in the market (such as strong partnerships, end to end solutions, consulting services)?
  • Which use cases/applications do manufacturers target?

Research Highlights

  • AR smart glass features and competitive advantage points.
  • Key learnings and recommendations.

Who Should Read This?

  • Analysts
  • Smart glass manufacturers
  • Marketing and product management teams

Table of Contents

  • Overview
  • Glass Enterprise Edition 2
  • Microsoft HoloLens 2
  • Lenovo ThinkReality A6
  • X2 by ThirdEye
  • Nreal Light
  • Focals by North
  • MAD Gaze GLOW
  • DreamGlass Air
  • Key Findings

Companies Mentioned

  • Azure
  • DAQRI
  • DreamWorld
  • Google
  • Lenovo
  • Mad GAZE
  • Magic
  • Microsoft Corporation
  • North
  • Nreal
  • Qualcomm Inc
  • Thirdeye
Back to Top