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市場調査レポート

モバイル発券への道

The Path to Mobile Ticketing

発行 ABI Research 商品コード 780765
出版日 ページ情報 英文 32 Pages, 6 Charts, 3 Figures
納期: 即日から翌営業日
価格
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モバイル発券への道 The Path to Mobile Ticketing
出版日: 2019年01月30日 ページ情報: 英文 32 Pages, 6 Charts, 3 Figures
概要

当レポートでは、交通やイベント市場などで採用されているモバイル発券の様々な手法について詳細に調査し、将来のモバイル発券情勢に関連した定性分析、市場発展の経緯、および多様なモバイル発券技術・最終市場の予測などを提供しています。

第1章 モバイル発券への道

第2章 提言

第3章 マルチモデル市場に向けた複数の技術

  • 複数の技術、メディア、モデル、通勤者および発券タイプに対する要件
  • 結論:画一的なアプローチは適切ではない

第4章 モバイル発券市場の促進要因

  • モバイルへの移行を促進するものとは?
  • 問題の技術:メリット・制限事項の検討事項

第5章 その他の市場影響要因

  • QRコードは無視すべきではない
  • 非接触発券およびペイメントのコンバージェンス
  • モバイル発券を促進するためにABTおよびオープンループの採用
  • モビリティ・アズ・ア・サービス/モビリティ・オン・デマンド:カスタマーオーナーシップのシェア

第6章 次世代モバイル発券に必要なものとは

  • モバイル発券は仮想化ツール以上のものであるべき
  • オーダーメイドが差別化を生む
  • IoTスマートシティのゲートキーパーとしての公共交通当局
  • 次世代の発券:発券を超えて広がる

第7章 モバイル発券の予測

  • マーケットシーンの設定
  • NFCリーダーの増加はただの検討事項ではない
  • モバイル発券への期待

第8章 エコシステム分析

  • Apple と Google はモバイル発券チャージをリード

第9章 付録

掲載企業

  • Ability Inc.
  • Apple Inc.
  • Google
  • Moving technologies
  • NEXT
  • OT
  • PT
  • Samsung
  • Subway
  • WeChat
目次
Product Code: AN-5186

Mobile ticketing is often referred to as an emerging market due to the significant growth opportunities for mobile ticketing solutions. However, the fact remains that mobile ticketing solutions have been in commercial use for more than 10 years.

The reason for its "emerging market" tagline is primarily driven by the continued market movement and development in terms of technology usage. No single solution has won over the market with multiple solutions and technologies targeted toward multiple use cases. This has left a fragmented market in terms of technology types, although this choice has presented a competitive market landscape with technology platforms contending or looking to coexist with one another.

Moving from traditional contactless smart card form factors to feature-rich devices, including mobile and wearables, will provide the path from which to extend reach, improve B2C communication channels, provide a platform from which to enter new markets, and establish new strategic partnerships as well as a central integral piece able to unlock MaaS (Mobility as a Service) and the wider IoT adjacencies opportunity. Mobile will mark the beginning of a shift away from a simplistic ticketing authenticating solution towards a host of personalized mobility services. In turn, this has paved the way for some of the leading mobile payment providers, Apple, Google and Samsung, to aggressively target the mobile ticketing space: first by leveraging existing open-loop mobile payment solutions, and now moving into closed-loop mobile ticketing support.

ABI Research's, The Path to Mobile ticketing report takes a closer look at the various methods of mobile ticketing deployed within the transportation, stadia, and events markets. The report provides in-depth qualitative analysis as it relates to the future mobile ticketing landscape, how it will evolve, and what it will take in order to succeed, supported by a set of forecasts detailing ABI Research expectations for the various mobile ticketing technologies and the end markets that they serve.

Table of Contents

1. THE PATH TO MOBILE TICKETING

  • 1.1. Executive Summary

2. RECOMMENDATIONS

  • 2.1. Introduction

3. MULTIPLE TECHNOLOGIES FOR A MULTIMODEL MARKET

  • 3.1. The Requirement for Multiple Technologies, Medias, Models, Commuter, and Ticketing Types
  • 3.2. Conclusion: A One-Size-Fits-All Approach Is Not Appropriate

4. MOBILE TICKETING MARKET DRIVERS

  • 4.1. What Is Driving the Shift to Mobile?
  • 4.2. The Technologies in Question: Advantages and Limitations Considerations

5. OTHER MARKET EFFECTS

  • 5.1. QR Codes Cannot Be Ignored
  • 5.2. Contactless Ticketing and Payment Convergence
  • 5.3. ABT and Open-Loop Acceptance to Drive Mobile Ticketing
  • 5.4. Mobility as a Service/Mobility on Demand: Sharing Customer Ownership

6. WHAT NEXT-GENERATION MOBILE TICKETING NEEDS TO BE

  • 6.1. Mobile Ticketing Has to Be More Than a Virtualization Tool
  • 6.2. Personalization Creates Differentiation
  • 6.3. Public Transportation Authorities as the IoT Smart City Gatekeepers
  • 6.4. Next-Generation Ticketing: Expanding beyond Ticketing

7. MOBILE TICKETING FORECASTS

  • 7.1. Setting the Market Scene
  • 7.2. Increase in NFC Readers Not the Only Consideration
  • 7.3. Mobile Ticketing Expectations

8. ECOSYSTEM ANALYSIS

  • 8.1. Apple and Google Leading the Mobile Ticketing Charge

9. APPENDIX

  • 9.1. Definitions
  • 9.2. Market Vertical/Application Definitions
  • 9.3. Smart Card Forecast Methodology

Companies Mentioned

  • Ability Inc.
  • Apple Inc.
  • Google
  • Moving technologies
  • NEXT
  • OT
  • PT
  • Samsung
  • Subway
  • WeChat
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